Kirjoittaja Aihe: Ubuntueeepc 8.04 (kehuja)  (Luettu 3037 kertaa)

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Ubuntueeepc 8.04 (kehuja)
« : 03.12.08 - klo:09.54 »
Ryssin tuon xandros linuxini ja etsin vaihtoehdon sille. Eipä tarvinnut pitkältä hakea =)

Tein boottaavan tikun foorumin opastetuin ohjein ja asensin. Vau... upean näköinen. Pidän enemmän 8.04 näkymästä kuin 8.10 josta sain katsoa Jaripepen linkittämän kuvan. Hieman hitaan oloinen mutta olen tyytyväinen. Mokkulaa en vielä ole onnistunut asentamaan ja ääninauhuri ei toimi. Muuta en vielä ole harmia huomannut. Officesta on uusin paketti 2.4 jota ei ollut Xandroksessa (2.2 muistaakseni).

Hienoa työtä. Kehut toki kaikenkaikkiaan kaikille ubuntun kipussa kehitystyötä tekeville.
# 21712

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Ubuntueeepc 8.04 (kehuja)
« Vastaus #1 : 03.12.08 - klo:10.08 »
Ryssin tuon xandros linuxini ja etsin vaihtoehdon sille. Eipä tarvinnut pitkältä hakea =)

Tein boottaavan tikun foorumin opastetuin ohjein ja asensin. Vau... upean näköinen. Pidän enemmän 8.04 näkymästä kuin 8.10 josta sain katsoa Jaripepen linkittämän kuvan. Hieman hitaan oloinen mutta olen tyytyväinen. Mokkulaa en vielä ole onnistunut asentamaan ja ääninauhuri ei toimi. Muuta en vielä ole harmia huomannut. Officesta on uusin paketti 2.4 jota ei ollut Xandroksessa (2.2 muistaakseni).

Hienoa työtä. Kehut toki kaikenkaikkiaan kaikille ubuntun kipussa kehitystyötä tekeville.
Mikä Eee PC malli sinulla on? Jos 901, niin harkitse eee-control vimpaimen asentamista, niin saat tuulettimen ja prosessoritehot helposti hallintaan. Tutustu myös EeePCusersFin foorumiin, mistä voit löytää apua moneen muuhun ongelmaan. Hitaudesta kärsii lähinnä Firefox, joten harkitse Operan asentamista. Mokkulan pitäisi lähteä pelittämään, kun seuraat huolellisesti tämän foorumin mokkula-aiheisia viestiketjuja sekä Ubuntu Suomen wiki-ohjeita.

mummi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 246
    • Profiili
Vs: Ubuntueeepc 8.04 (kehuja)
« Vastaus #2 : 03.12.08 - klo:12.13 »
Nettiselaimena Opera ehdottomasti juohkeammin toimiva kun ff ainakin omassa Asuksessa. Tosin kaipaisin operaan "Tekstin täydennystä", joka muistaisi aiemmin kirjoitettuja hakusanoja yms.
Jossain ketjussa taisi olla ohjeitakin tuohon, mutta en sitä ketjua enää edes haulla löytänyt.

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Ubuntueeepc 8.04 (kehuja)
« Vastaus #3 : 03.12.08 - klo:12.19 »
Ja minun puolestani erityisiä kehuja ansaitsevat Inf ja Luotinen hyvien ohjeiden laatimisesta. Ilman noita olisi minulta(kin) päässyt poru jo heti SSD-asemien osiointivaiheessa.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Ubuntueeepc 8.04 (kehuja myös)
« Vastaus #4 : 03.12.08 - klo:17.22 »
Ja minun puolestani erityisiä kehuja ansaitsevat Inf ja Luotinen hyvien ohjeiden laatimisesta.

Kiitos tosiaan selkeistä ohjeista, vaikka minulla ei (vielä) konetta olekaan. Wiki sivulle voisi lisätä 901-malliin linkin, 701:n alle.


Lainaus
Suurin ongelma asennuksen jälkeen on se, että koneella ei ole verkkoyhteyttä, koska Hardyn sisältämässä kernelissä ei ole tukea EEE:n käyttämälle hiukan harvinaisemmalle raudalle.

Koska asennuksen jälkeen Ubuntun kerneli ei tunnista EEE901/1000 sarjan verkkokorttia eikä wifi-sovitinta, tulee näille hakea paketit etukäteen, ja tallentaa ne vaikka muistitikulle. Intrepid Ibexille (8.10) on tehty erillinen eeepc-kerneli josta löytyy tuki kaikille laitteille.

Jos haluat olla saamatta Ubuntun viralliseen kerneliin päivityksiä (tällä hetkellä Ubuntun virallinen kerneli on EEE 901:llä turha) voit poistaa sen metapaketit käytöstä apt:llä. Tämä kuitenkin jättää viimeisimmän virallisen Ubuntu -kernelin koneelle varmuuden varalle.

Ubuntu 8.10:n uudehkossa kernelissä 2.6.27 ei siis ole tukea (halusin vain varmistaa asian)?
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

JanOks

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Ubuntueeepc 8.04 (kehuja myös)
« Vastaus #5 : 04.12.08 - klo:07.39 »
Lainaus
Suurin ongelma asennuksen jälkeen on se, että koneella ei ole verkkoyhteyttä, koska Hardyn sisältämässä kernelissä ei ole tukea EEE:n käyttämälle hiukan harvinaisemmalle raudalle.

Koska asennuksen jälkeen Ubuntun kerneli ei tunnista EEE901/1000 sarjan verkkokorttia eikä wifi-sovitinta, tulee näille hakea paketit etukäteen, ja tallentaa ne vaikka muistitikulle. Intrepid Ibexille (8.10) on tehty erillinen eeepc-kerneli josta löytyy tuki kaikille laitteille.

Jos haluat olla saamatta Ubuntun viralliseen kerneliin päivityksiä (tällä hetkellä Ubuntun virallinen kerneli on EEE 901:llä turha) voit poistaa sen metapaketit käytöstä apt:llä. Tämä kuitenkin jättää viimeisimmän virallisen Ubuntu -kernelin koneelle varmuuden varalle.

Ubuntu 8.10:n uudehkossa kernelissä 2.6.27 ei siis ole tukea (halusin vain varmistaa asian)?

Itse asesin juuri 8.10:n pari päivää sitten, ja mukana tullut kerneli tunnisti 901:n verkkokortin mutta ei wlan-korttia. Ei siis tarvinnut siirrellä adammin kerneliä usb tikulla kun laittoi vaan piuhan koneeseen ja netti pelasi samantien.

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Vs: Ubuntueeepc 8.04 (kehuja)
« Vastaus #6 : 04.12.08 - klo:21.25 »
Minulla on asuseeepc 701 4g. ja kiitos vinkistä noiden mokkulaohjeidenkin suhteen. tarvii katella ja ilmoittelen sitten.
# 21712

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Ubuntueeepc 8.04 (kehuja myös)
« Vastaus #7 : 06.12.08 - klo:15.52 »
Ubuntu 8.10:n uudehkossa kernelissä 2.6.27 ei siis ole tukea (halusin vain varmistaa asian)?
Itse asesin juuri 8.10:n pari päivää sitten, ja mukana tullut kerneli tunnisti 901:n verkkokortin mutta ei wlan-korttia. Ei siis tarvinnut siirrellä adammin kerneliä usb tikulla kun laittoi vaan piuhan koneeseen ja netti pelasi samantien.

Näinhän se on, olisi pitänyt heti uskoa, minua vain sekoitti eeebuntut ym. Kokeilin asentaa niistä ubuntu eee version, mutta käynnistys usb:ltä pysähtyi (väärä md5sum?). Langatonta verkkoa en ole vielä kokeillut.

Kone maksoi onoffissa 349 e, vaikka mbnetiin hintaseurannassa oli 345 e.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

xjonex

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Ubuntueeepc 8.04 (kehuja)
« Vastaus #8 : 06.12.08 - klo:15.58 »
Juu,

Ei voi kuin kehua, kaikki toimi iskusta ja virheittä. Pari päivää olen pyöritellut eeeubuntua nyt asus 1000h:lla :Dsss

Lisäys: Heti kun rupesi kehumaan, niin löytyi yksi bugi: Jos lukitsee tietokoneen ja kun yrittää vapauttaa lukituksen, niin ei millään hyväksy salasanaa.D
« Viimeksi muokattu: 06.12.08 - klo:16.07 kirjoittanut xjonex »