Kirjoittaja Aihe: Terratec Fun Aureon 5.1 PCI - ongelmia TV-kortin kanssa(ratkaistu)  (Luettu 2852 kertaa)

jacofin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Terratec Fun Aureon 5.1 PCI ei jostain syystä halua toistaa ääntä jonka signaali tulee Hauppaugen tv-kortilta. Järjestelmässä äänet toimivat muuten hyvin. Onkohan Terratecille mitään hyviä ajureita, itsellä tuossa ääniastuksissa oletuksena on C-Media PCI CMI8738-MC6 jonka olen käsittänyt terrateciksi, toisena vaihtoehtona olisi Brooktree Bt878 joka tarkoittanee kyllä tv-korttia. Olen kokeillut erilaisia ohjelmia, tvtime, xawtv sekä zapping tv viewer, mutta mikään niistä ei ole pystynyt toistamaan ääntä. Emolevyllä on kyllä integroituna jonkinsortin äänipiiri mutta terratecia olen käyttänyt ja sieltä signaali lähtee mm. stereoille, tv vaan pysyy mykkänä.

Laitehallinnassa lukee välilehden PCI kohdalta:

vendor: C-meida Electronics Inc
product: CM8738
OEM vendor: TERRATEC Electronic GmbH
OEM product: unknown (0x1144)

« Viimeksi muokattu: 11.03.06 - klo:20.49 kirjoittanut jacofin »

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Eikös tuo C-media ole yksi yleisimpiä integroitujen äänikorttien piirisarjavalmistajia (n. 1GHz Duron ja VIA emolevy)
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

HammerPower

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Se äänisignaali tulee ilmeisesti TV-kortilta erillisellä piuhalla äänikortin mikrofoni linjaan?? Näin ainakin omassa Hauppaugen kortissani.

Oletko tarkistanut ääni asetuksista, että mikrofoni linja ei ole mykistetty ja äänitaso ei ole nollassa?

Asetukset löytyvät:

Ääni&Video->Äänenhallinta

Sieltä välilehti Tallenna ja Line-in kohdasta punaiset ruksit pois.

jacofin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Tv-kortista lähtee piuha äänikortille, mutta ei mikrofonilinjaan (joka on vaaleanpunaisella koodattu ainakin omassa äänikortissani). Tällainen setup on toiminut Windows XP:ssä, pitää kokeilla siihen mikkilinjaankin liittämistä, äänenhallinnasta olen käsittääkseni hoitanut asetukset kuntoon.

jacofin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Jostain kumman syystä line-in oli vaimennettu - klassisen nolo on tilanne. Eli tilanne ratkaistu.