Kirjoittaja Aihe: Firefox...hyvin pyyhkii  (Luettu 3946 kertaa)

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Firefox...hyvin pyyhkii
« : 20.11.08 - klo:12.54 »
Kyllä näyttää Mozilla-säätiöllä pyyhkivän hyvin.  No eihän tuo nyt ihme ole, kun on hyvät tuotteet. ;)

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=35796&tyyppi=1

t.matti

moonstone

  • Vieras
Vs: Firefox...hyvin pyyhkii
« Vastaus #1 : 20.11.08 - klo:13.05 »
Itse olen hyvin iloinen Firefoxin menestyksestä. Internetistä meinasi yhdessä vaiheessta tulla "Only for Internet Explorer".

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 878
    • Profiili
Vs: Firefox...hyvin pyyhkii
« Vastaus #2 : 20.11.08 - klo:17.28 »
Itse olen hyvin iloinen Firefoxin menestyksestä. Internetistä meinasi yhdessä vaiheessta tulla "Only for Internet Explorer".
Aleksi Ikäheimon linjoilla. Kahden painihan tämä nykyjään on, mutta ei unohdeta muitakaan. Esim. Opera on hyvä selain.
Tilastotietoja:http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Firefox...hyvin pyyhkii
« Vastaus #3 : 20.11.08 - klo:19.20 »
Itse olen hyvin iloinen Firefoxin menestyksestä. Internetistä meinasi yhdessä vaiheessta tulla "Only for Internet Explorer".

Jokainen voi kuvitella, mikä olisi tämän päivän tilanne, jos olisi ainoastaan Internet Explorer täysin hallitsevana, mihin kaikkeen se vaikuttaisi  ???.  Onneksi näin ei ole, ja toivotaan, että Firefox, Opera..... käyttöaste nousee. ;)
t.matti 

jussi_+

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Firefox...hyvin pyyhkii
« Vastaus #4 : 20.11.08 - klo:21.26 »
Hieno homma.
Toivottavasti kannustaa uusia yrittäjiä kun huomaa että rahaa voi tehdä näinkin.

Ja edelleen koen että Firefox on itselleni ilmainen

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 878
    • Profiili
Vs: Firefox...hyvin pyyhkii
« Vastaus #5 : 29.11.08 - klo:09.24 »

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Firefox...hyvin pyyhkii
« Vastaus #6 : 29.11.08 - klo:12.28 »
Ei niin hyvää ettei pahaakin:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=35912

Sovellusten rakentaminen vain IE:llä toimiviksi osoittaa jonkin sortin ajattelemattomuutta; ryhmäkäytänteiden määrittelyn vaikeus sen sijaan on Firefoxinkin vika. Se on ehkä osin hinta monijärjestelmäisyydestä: on varmaan vaikea rakentaa ohjelmaa niin, että missä tahansa ryhmäkäytänteitä tukevassa käyttiksessä olisi mahdollista saada ne helposti käyttöön.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Sahtor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: Firefox...hyvin pyyhkii
« Vastaus #7 : 30.11.08 - klo:02.20 »
Muotitietoisena olen jo siirtyny Epiphany-webkitin pariin joka kaatuilee perus webbisivuilla ja extensionit ei toimi.

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Firefox...hyvin pyyhkii
« Vastaus #8 : 30.11.08 - klo:11.03 »
itsellä asennettuna ja käytössä vain firefox, tuolla tietokone.fi:ssä oli jokin aika sitten kovastikkin juttua operan tietoturva ja vähän muistakin onkelmista ja epiphanyn poistin kokonaan. gnomelta vähän ajan ja resurssien hukkaanheittämistä tuo epiphanyn kanssa kikkailu, eli... luopuisivat koko projektista ja keskittyisivät oleelliseen joka kuiten on hanskassa. tosin tuo epiphany seikkailu gnomen kannalta on varmankin vahvasti sidoksissa tuohon evolutioniin.
Epiphanylla ja Evolutionilla on minusta aika vähän tekemistä keskenään, poislukien toki kuuluminen samaan projektiin ja pyrkimys toimia keskenään johdonmukaisella tavalla.

Kyllä Epiphany on ollut ihan hyödyllinen projekti, joka on jo vuosia tarjonnut Firefoxia paljon paremmin Gnomeen integroituvan selaimen. Nykyäänhän Firefox jo noudattaa Gnomen teema-asetuksia suht hyvin, mutta edelleen käsittääkseni vain Epiphany osaa toimia Gnomen istunnonhallinnan kanssa sen verran hyvin, että poiskirjauduttaessa auki olleet selainikkunat saa takaisin auki samankokoisina ja samoille paikoille sitten seuraavan kirjautumisen yhteydessä. Muutenkin Epiphanyn kehittäjillä on minusta ollut ihan fiksuja ratkaisuja käyttöliittymän suhteen.

Jatkossa odotan ihan mielenkiinnolla, miten tuo Epiphanyn WebKitiä käyttävä versio tulee edistymään. Geckoa on kehitetty pitkälle Firefoxin ehdoilla, kun taas WebKitin kehityksessä on erityisesti huomioitu käyttömahdollisuudet useissa hyvin erilaisissa selaimissa.

jokin aika sitten asennettuna oli myös kde4 ja siellä sama homma konquerorin kanssa, heivasin sen huitsun helvataan, selain oli niin hidas että jos halusit lukea vaikkapa iltasanomia niin nopeampaa oli polkea kioskille ja ostaa lehti kuin yrittää sitä lukea netistä konquerorilla  ;D
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Firefox...hyvin pyyhkii
« Vastaus #9 : 30.11.08 - klo:21.47 »
itsellä asennettuna ja käytössä vain firefox, tuolla tietokone.fi:ssä oli jokin aika sitten kovastikkin juttua operan tietoturva ja vähän muistakin onkelmista

Valitettavasti vaan on niin, että jokaisesta selaimesta löytyy ajoittain tietoturva-aukkoja, niin Firefoxista, IE:sta, Operasta jne.  Itse käytän FF 3.0.4 ja Opera 9.62.  Jos näitä kahta vertailen, niin Opera on nopeampi (ainakin FF:n seuraavaan päivitykseen asti), visuaalisesti paremman näköinen (makuasia), hienoja toimintoja.  Ainoana heikkona puolena, ettei ns. elävät kuvat aina toimi tökkimättä, jonka johdosta käytän niihin suosiolla Firefoxia.  Muuta ongelmaa en ole Operassa huomannut, mutta myös FF toimii täysin ok.  Epiphanya olen käyttänyt, oli kevyt ohjelma, ja toimi hyvin, mutta poistin sen siksi, että kaksi selainta riittää mun käyttöön.
Jos en muista väärin, muutama kuukausi sitten julkaistiin eräs tutkimus selaimista, jonka tuloksena Operassa oli vähiten tietoturva-aukkoja, samoin korjauspäivitykset tulivat nopeiten.  Toisena ääripäänä oli arvatenkin IE.  Eli kyllä uskaltaa tietoturvan kannalta käyttää aivan yhtä hyvin kumpaakin selainta.

Kyllä Epiphany on ollut ihan hyödyllinen projekti, joka on jo vuosia tarjonnut Firefoxia paljon paremmin Gnomeen integroituvan selaimen.

Olen samaa mieltä.  Toivottavasti myös Epiphanyn kehitys jatkuu myönteisenä, sillä mitä enemmän on tarjottavana selain puolellakin, niin sitä paremmin pysyy pyörät pyörimässä muillakin.
t.matti