Kirjoittaja Aihe: Linux Pekalle  (Luettu 22629 kertaa)

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Vs: Linux Pekalle
« Vastaus #60 : 15.03.10 - klo:05.46 »
Kiitos tiedoista  :)

Kävin Pekan luona. Ubuntu ilmoitti, että uusi versio on saatavilla. Annoin päivittää ja nyt Pekalla on Ubuntu 9.04  :D

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Vs: Linux Pekalle
« Vastaus #61 : 15.03.10 - klo:20.58 »
Voi surku :'(

Noin kaksi viikkoa sitten Ubuntu 9.04 toimi Pekalla erinomaisesti. Nyt hän soitti minulle 600 kilometrin päähän. Kuvasi tilanteen, ilmeisesti graafinen ympäristö ei käynnisty syystä tai toisesta, mitä on puhelimella tai mokkulanetin kautta mahdoton selvittää.

Löytyisikö Oulusta avuliasta linuxin ystävää, joka kävisi asentamassa Pekalle nyt hieman uudemman Ubuntun, 9.10 jos se kestäisi pystyssä 9.04:sta paremmin. Ikävä olisi suositella hänelle WindowsXP:tä (sekin on hänelle antamani vanhan koneen kovalevyn uumenissa), joka olisi linuxin mukana kasvaneelle vaikea käyttää.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Linux Pekalle
« Vastaus #62 : 15.03.10 - klo:21.44 »
Jos koneessa on ollut 8.04 LTS ja se on päivittänyt seuraavaan versioon eli 8.10 jakeluun, vai? Nuo kymppi-versiot eivät aina ole parhainta Ubuntua. Onko jotain lisäpäivityksiä  tapahtunut, 8.10>>9.04? Puhtaana asennuksena 9.04 on vakaa kuin Olavinlinna ja mikä parasta (omalta kannalta): vanhemmat mokkulat toimivat kohtuu hyvin. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Vs: Linux Pekalle
« Vastaus #63 : 17.03.10 - klo:07.18 »
Onko jotain lisäpäivityksiä  tapahtunut, 8.10>>9.04? Puhtaana asennuksena 9.04 on vakaa kuin Olavinlinna ja mikä parasta (omalta kannalta): vanhemmat mokkulat toimivat kohtuu hyvin. terveisin Timo
Olen yrittänyt opettaa Pekalle yksinkertaista päivittämistä, mutta en tiedä, onko hän sitä tehdä uskaltanut.

Asennus ei ollut ns. puhdas, vaan Ubuntu tarjoutui itse päivittymään 8.04 > 9.04 ja annoin niin tapahtua.

 :o

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Vs: Linux Pekalle
« Vastaus #64 : 17.03.10 - klo:21.32 »
Puhtaana asennuksena 9.04 on vakaa kuin Olavinlinna
Kuvassa Olavinlinna näyttää vankalta, mutta valitettavasti sitä joudutaan yhtenään korjailemaan  ;)

JTMT

  • Vieras
Vs: Linux Pekalle
« Vastaus #65 : 17.03.10 - klo:22.17 »
et kai ole sortunu polttamaan levyjäsi täydellä nopeudella
Teen cd/dvd levyjä harvoin melkein vain linux-jakelujen asennuksia varten. Poltan linuxeissa aina pienimmällä nopeudella, koska kiirettä ei ole. Ehkä vika onkin siinä ... täytyy kokeilla seuraavan kerran 1/2 nopeudella. Ihmeellistä, että Nero Windowssissa polttaa täydellä nopeudella ja aina onnistuu. Otin asian jälleen kerran esiin, siltä varalta että joku osaisi kertoa syyn. Minä en keksi muuta kuin että koneeni hardis tässä tapauksessa pelaa paremmin Windowssin/Neron kanssa kuin K3b:n tai Braseron. Se ei ole ainutlaatuista Windows-linux suhteessa. Tosin silloin kun Neron olen linuxiin virittänyt se on toiminut hyvin, joten Nero on nerokkaasti tehty, K3b tai Brasero ei ole. Toki ei "ei pidä katsoa lahjahevosen suuhun".

Mulla on kanssa Nero Linux 3 & 4 lisenssit ja olen huomannut, että ne toimii polttohommissa paremmin, ja varmemmin kuin Brasero ja K3B. Ihan mahdollisemman hitaammalla polttelen aina tavarat levylle. Hiljaa hyvä tulee ;)

SONY, TDK, Verbatim, Maxell ovat aihiot joita ostelen ja oikeastaan se meneekin tuossa järjestyksessä. Niitä kakkuja ei tule osteltua. Se on se kotelollinen 10 levyn paketti mikä lähtee mukaan. Olen vannoutunut SONY fani :)