No, kysymykseeni olen saanyt nyt sitten ratkaisun, vaikka varsinainen ongelma jäikin vielä ratkaisematta.
Ongelmani on lieneen normaali ääkkösongelma.
En ole onnistunut polttamaan cd-kansiota dvd:lle linuxissa, joten olen yrittänyt win-puolella hoitaa ko. ongelman.
Ongelmaksi on ilmennyt (mp3) tiedostojen siirto win puolelle. Ongelmat ovat ääkköset. abce:n avulla olen saanut siirrettyä sellaiset ääkköset, jotka tunnistaa rythmbox-ohjelma. Consoli ei niitä tunnista, joten nyt haluaisin käskyjä, joilla saan portattua tiedoston ääkköset win-puolelle.
Käsittääkseni käytän utf-8-koodausta konsolissa. abcde-ohjelma tekee tiedostonnimistä ääkkösistä konsolille tuntemattomia ääkkösiä.
Nämä kuitenkin saan pakattua tariksi tar-ohjelmalla, mutta purkaessa pakkausta, menetän tiedostot, joiden nimissä esiintyy ääkkösiä.
Pitäisikö minun tehdä skripti, joilla muutan ääkköset utf:ksi, vai mitä pitäisi tehdä ?, sillä tällä hetkellä en saa tiedostoja kopioitua windows:n d-asemalle.
Ehdotuksenne: Split ja copy tiedosto +tiedosto totiedosto, toimii, joten voinaan merkitä säie ratkaistuksi.
Valitettavasti en osannut alunperin kysyä oikeita asioita.