Kirjoittaja Aihe: (RATKAISTU)Kuinka pilkotaan tiedostoja?  (Luettu 2083 kertaa)

peran

  • Vieras
(RATKAISTU)Kuinka pilkotaan tiedostoja?
« : 05.03.06 - klo:20.43 »
Ongelma, on että minulla on 4 Gt:n tar-paketti ja haluaisin sen siirtää Win-puolelle.
Ongelma on FATin tukema 2 Gt:n tiedoston maksimikoko. Toisaalta en uskalla antaa linuksille nfs-asemaan kirjoitusoikeuksia.
Joten joku ohjelma olis kiva tietää, jolla pystyis pikkomaan tiedoston pienemmäksi ja koota se jollakin windows-ohjelmalla takaisin tiedostoksi.

Tietenkin jos joku tietää tar:sta vivun, joka automaagisesti pakkaa vain 2 Gt:n kokoisiin niin tässä tapauksessa sekin riittäisi.
« Viimeksi muokattu: 06.03.06 - klo:00.37 kirjoittanut peran »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Kuinka pilkotaan tiedostoja?
« Vastaus #1 : 05.03.06 - klo:21.19 »
Ongelma, on että minulla on 4 Gt:n tar-paketti ja haluaisin sen siirtää Win-puolelle.
Ongelma on FATin tukema 2 Gt:n tiedoston maksimikoko. Toisaalta en uskalla antaa linuksille nfs-asemaan kirjoitusoikeuksia.
Joten joku ohjelma olis kiva tietää, jolla pystyis pikkomaan tiedoston pienemmäksi ja koota se jollakin windows-ohjelmalla takaisin tiedostoksi.

split-komennolla saa ainakin pilkottua, mutta en musita enää miten windowsissa katenoitiin nuo takaisin yhdeksi.
Janne

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Kuinka pilkotaan tiedostoja?
« Vastaus #2 : 05.03.06 - klo:21.35 »
Windowsille pitäisi kanssa löytyä joku ext2 ajuri (osaa kai lukea ext3:sta muttei kirjoittaa). Voisi olla sitten käyttökelpoinen myöhemminkin.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

jemaku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Re: Kuinka pilkotaan tiedostoja?
« Vastaus #3 : 05.03.06 - klo:21.41 »
split-komennolla saa ainakin pilkottua, mutta en musita enää miten windowsissa katenoitiin nuo takaisin yhdeksi.

Windowsin cat on
Koodia: [Valitse]
copy /b tiedosto1+tiedosto2 tiedosto
Tai jotain sinne päin, copy /? kertonee.

peran

  • Vieras
(RATKAISTU) Re: Kuinka pilkotaan tiedostoja?
« Vastaus #4 : 06.03.06 - klo:00.36 »
No, kysymykseeni olen saanyt nyt sitten ratkaisun, vaikka varsinainen ongelma jäikin vielä ratkaisematta.

Ongelmani on lieneen normaali ääkkösongelma.

En ole onnistunut polttamaan cd-kansiota dvd:lle linuxissa, joten olen yrittänyt win-puolella hoitaa ko. ongelman.

Ongelmaksi on ilmennyt (mp3) tiedostojen siirto win puolelle. Ongelmat ovat ääkköset. abce:n avulla olen saanut siirrettyä sellaiset ääkköset, jotka tunnistaa rythmbox-ohjelma. Consoli ei niitä tunnista, joten nyt haluaisin käskyjä, joilla saan portattua tiedoston ääkköset win-puolelle.

Käsittääkseni käytän utf-8-koodausta konsolissa. abcde-ohjelma tekee tiedostonnimistä ääkkösistä konsolille tuntemattomia ääkkösiä.

Nämä kuitenkin saan pakattua tariksi tar-ohjelmalla, mutta purkaessa pakkausta, menetän tiedostot, joiden nimissä esiintyy ääkkösiä.

Pitäisikö minun tehdä skripti, joilla muutan ääkköset utf:ksi, vai mitä pitäisi tehdä ?, sillä tällä hetkellä en saa tiedostoja kopioitua windows:n d-asemalle. ???

Ehdotuksenne: Split ja copy tiedosto +tiedosto totiedosto, toimii, joten voinaan merkitä säie ratkaistuksi.
Valitettavasti en osannut alunperin kysyä oikeita asioita.  :(