Terve Alpertti!
Se softa oli siis KPPP mutta ei siinä kai ole mitään vikaa, kun se pelittää hyvin,minulla oli se Gnomen vastaava aikaisemmin, silloin oli Ubuntu versio, joka toimi. Mutta olisin samaa mieltä, että jotain siinä Konquerissa on vikaa tai yleensäkin koko asnnuksessa vaikka se ei valittanutkaan mistään asentaessani Kubuntua.
Kun laitoin noita sinun tarjoamia ehdotuksia sinne kosoliin, niin se ei löytänyt mitään paketteja. En voinut ladata esim. Firefoxia oikealla komennolla, se vastasi, että ei löydä sellaista. Esimerkki päivityskomennosta: "0 päivitetty, 0 uutta asnnusta, 0poistettavaa, o päivittämätöntä" eli se kyllä teki töitä käskettyä, (luki paketteja, loi riippuvuussuhteiden puuta, käsitteli päivitystä- valmis.
Se ei kai voi noutaa paketteja, kun se ei pääse nettiin (onhan niitä siellä koneellakin):
Esim. tällainen lause tuli muutaman kerran: W: Tiedoston
http://fi.arrchive.ubuntu.com/ubuntu/dist/hardly/main/il8n/Translation-fi.bz2 nouto ei onnistunut.
Nimeä "fi.archive.ubuntu.com" ei voitu selvittää. Tämä jälkimmäisen lauseen takia en voinut asentaa kevyempää Xubuntua, mutta sain kuitenkin sitten Kubuntun asennettua.
Minulla ei ole tässä sitä Synapctia, löysin kyllä jonkun toisen jossain vaiheessa, mutta se näytti sille, että siellä oli kaikki kunnossa. Mutta esim. Firefoxia sieltä ei löytynyt. Tulee paljon sekavaa kommenttia tähän vastaukseeni.
MUTTA OLISIKO TÄSSÄ RATKAISU: Muutaman päivän päästähän tulee uusi Ubuntu ja siinä on kai samalla Kubuntu. Jospa odottelen rauhassa, että saisin päivitettyä sen version ja nähdään, tuleeko sieltä apua. Minulla ei ole tästä työt kiinni, koska minulla on Vista paremmassa koneessa. Tämä on vain vanhan koneen harrastusta, hyvä harrastus tämä onkin. :-)
Siinä Ubuntussa toimi kaikki kyllä, mutta alkoi kiinnostamaan erilainen työpöytä, kun Ubuntussa se surkean kuikan kuva ei ole kovin nätti :-) Laitoin sitten siihen KDE työpöydän ja siitä tuli liian hidas. Siksi päätin yrittää kevyempää Xubuntua ja sillä tiellä olen.
NYT TULI TAAS UUSI IDEA: Conficure Networks
connections näyttää vain yhtä yhteyttä: eth0 joka on tietenkin se laajakaista kaapelilla, jolla se toimii hyvin, Mutta minunhan kai pitäisi tehdä uusi yhteys mobiililaitteelle, jos minulta siis puuttuu kokonaan tämä yhteyden luominen. Yritän selvitellä, miten sinne saisi tämän huawein lisättyä. Mutta nyt tulee taukoa yrittämiseen, kun pitää mennä muihin juttuihin.
Terv. Erkki
Eli unohda kaikki kookirjaimet ja asenna se gnome-ppp ja pppstatus Synapticila.
Äläkä käynnistä sitä Konkueroria ollenkaan.
Terveisin Alpertti
[/quote]