Heissan!
Olen aloitteleva Ubuntu-käyttäjä ja ko. järjestelmän toiminta uusia laitteita asennettaessa on on minulle täysin tuntematonta.
Kysymys kuuluunkin, miten saan toimimaan WLAN-yhteyden ko. koneessa? Käytössäni on siis Ubuntun Hardy Heron ja WLAN-sovittimeni on Buffalo AirStation (WLI-U2-KG54L). Laitteen mukana ei tullut minkäänlaista asennusohjetta Linuxiin, joten asennus pitänee toteuttaa ulkopuolisen avun saattelemana. WLAN-yhteys toimii toisella koneella (Visva Home) varsin hyvin, joten WLAN-purkki on kunnossa ja toimii kuten pitääkin.
Miten saan asennettua ko. laitteelle ajurin. Kokeilin Ylläpito -> Laiteajurit -kohtaa, mutta siellä ei näkynyt muuta kuin tyhjää. Latasin myös pakettienhallinnalla tuen Windowsin langattomien verkkokorttien ajurit -sovelluksen, ja koetin asentaa ohjelman vaatiman .inf-tiedoston. Windowsille tarkoitetulla asennuslevyllä on kuitenkin varsin paljon .inf-tiedostoja. Millä saisin selville, mikä niistä on oikea?
Päätteen käyttöön olen perehtynyt jonkin verran, joten tarvittaessa voin etsiä sieltä jotakin tänne nähtäville.
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!