Kirjoittaja Aihe: Pidgin ei tunnista ystävääni!  (Luettu 2886 kertaa)

Enoxol

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Pidgin ei tunnista ystävääni!
« : 09.09.08 - klo:17.29 »
Eli joka kerta kun kirjaudun sisään Bidginiin tulee teksti: "xxxxx@jippii.fi paikallisissa tuttavissa on ryhmässä "oma ryhmä" mutta ei ole palvelimen tuttavissa. Haluatko että tämä tuttava lisätään?" eli siis iihan joka kerta! jos valitsen kyllä niin kaveri tulee sitten ihan ok näkyviin, jos valitsen ei niin se ei näy missään ryhmässä sitten. Mistä tämä voisi johtua?

Toinen ongelma (johtuisiko samasta viasta) on että pari kertaa äänet on tiltannu ja oon joutunu sammuttaa koko koneen että saa sen pois päältä.. joku on kirjottanu jotain ja sit se viestin saapumis ääni on jääny soimaan ripiitillä... :D


//Bidgin -> Pidgin otsikossa .t ilokaasu
« Viimeksi muokattu: 12.09.08 - klo:07.41 kirjoittanut Ilokaasu »

samppa636

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: Bidgin ei tunnista ystävääni!
« Vastaus #1 : 09.09.08 - klo:17.57 »
oletko kokeillut muilla pikaviestimillä onko samoja ongelmia?

Enoxol

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Bidgin ei tunnista ystävääni!
« Vastaus #2 : 09.09.08 - klo:18.26 »
no siis ei mulla ole tässä muita viestimiä.. ei oo aikasemmin ollu mitään ongelmia ja kenenkään muun yhteyshenkilön kanssa ei tätä vikaa ole ilmennyt..

samppa636

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: Bidgin ei tunnista ystävääni!
« Vastaus #3 : 09.09.08 - klo:20.23 »
kantsii kokeilla jotai muuta, esim. amsn tai emesene jos vaikka ois pidginissä häikkää.

Storck

  • Vieras
Vs: Bidgin ei tunnista ystävääni!
« Vastaus #4 : 10.09.08 - klo:11.31 »
Nimien kanssa kannattaa olla tarkkana, jos laitat päätteeseen: Bidgin tai Pidgin niin osa toimii osa ei   ;)

Enoxol

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Bidgin ei tunnista ystävääni!
« Vastaus #5 : 10.09.08 - klo:18.45 »
Oho.. näköjään en osaa kirjottaa.. :D Kumpi noista vaihtoehtoisista ohjelmista olisi "parempi", tai kumpaa yleensäkkin suosittelisitte?

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Bidgin ei tunnista ystävääni!
« Vastaus #6 : 11.09.08 - klo:12.53 »
Suosittelen noista kahdesta vaihtoehdosta Pidginiä käyttämään...  :)

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Bidgin ei tunnista ystävääni!
« Vastaus #7 : 11.09.08 - klo:15.12 »
Mä olen jonkinverran käyttänyt sekä Pidginiä että Amsn:ää eikä niissä mun mielestä loppukäyttäjän kannalta mitään ratkaisevaa eroa ole. Amsn löytyy repoloista, yleensä siellä on kai ollut toiseksi tai kolmanneksi uusin versio joka toimii ihan yhtä hyvin kuin Alvaron sivuilta asennettu uusin versiokin. Msn messengeriin tottuneille Amsn näyttää tutummalta. Emeseneä en valitettavasti ole testaillut niin siitä en osaa sanoa.

Varmaankin kannattaa vaikkapa Amsn:llä kokeilla josko se tunnistaisi ystäväisesi paremmin kuin Pidgin. Jos näin käy, paremmuus omalla kohdallasi lienee selviö  :)
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

Storck

  • Vieras
Vs: Bidgin ei tunnista ystävääni!
« Vastaus #8 : 11.09.08 - klo:15.32 »
Iso ero: aMSN:ään ei saa kuin yhden käyttäjän auki kerrallaan, Pidginiin saa useita. Millä nimellä ne onkaan, tili? tunnus? mikä lie..

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Bidgin ei tunnista ystävääni!
« Vastaus #9 : 11.09.08 - klo:16.06 »
Iso ero: aMSN:ään ei saa kuin yhden käyttäjän auki kerrallaan, Pidginiin saa useita. Millä nimellä ne onkaan, tili? tunnus? mikä lie..

Tota en muistanutkaan/tiennytkään mutta onhan tuo kyllä iso ero. Itse vain en ollut ainakaan kovin usein tuota tarvinnut.
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)