Enpä muistanutkaan, että tänne Suomen foorumeillekin olin tästä jutusta kirjoitellut. No olin sattunut pistämään linkin talteen ja nyt siihen törmäsin, joten kirjoitetaanpa mysteerille vastaus. Näemmä edellisessä viestissäni olen jauhanut pelkkää paskaa. Kyllä sen yhteenkirjoittamisen pitäisi aivan hyvin auttaa. Ongelma ei varsinaisesti nähkääs liity mitenkään merkistökoodaukseen, vaan näppäimistön asetteluun. Suomalaisessa näppäimistössä on putkimerkki (|) näppäimen ns. kolmantena merkkinä (toisin kuin esim UK tai US näppiksissä). Pitää siis painaa Alt Gr, jos sen haluaa tuottaa. Jännä juttu tuossa Alt Gr napppulassa onkin, että jos painat välilyöntiä samalla, kun painat Alt Gr, niin terminaalissa ruutuun tulee aivan tavallisen välilyönnin näköinen tyhjä väli (kuten täällä foorumillakin), mutta todellisuudessa merkki ei olekaan tavallinen välilyönti ja tästä koko mystinen "bugi" johtuu. Elikkä, jos tämä ongelma jotakuta muutakin vaivasi, niin ratkaisu on siis vain kirjoittaa sen verran rauhallisesti, että painelee sitä Alt Gr -nappulaa vain siinä putkimerkin kohdalla tai sitten jättää välilyönnit kirjoittamatta.
Tavallisia välilyöntejä 5 kpl:
Alt Gr -välilyöntejä 5 kpl:
Kovastihan nuo näyttävät samalta, mutta kurkatkaapa sivun lähdekoodia:
Tavallisia välilyöntejä 5 kpl: <br />
Alt Gr -välilyöntejä 5 kpl: