Kirjoittaja Aihe: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto  (Luettu 423854 kertaa)

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4155
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #260 : 30.03.15 - klo:09.46 »
Onkos muilla ollut ongelmia Areenalta katsomisen/kuuntelemisen aloittamisessa? Siis vaikkapa uutiset katsottavaksi, niin toisinaan mitään ei tapahdu "play-nuolta" painaessa vaan pitää katsottavaksi/kuultavaksi aiottu ohjelma valita uudelleen, jonka jälkeen toiston saa käynnistettyä. Ikään kuin joku vaihe haluaisi varmistaa katsojan aikeet. Olikohan sekavasti esitetty?

Kyllä on, minulla pitää sivu uudelleenladata että haluttu video lähtee pyörimään, tämä tapahtuu minulla muillakin yle.fi:n videoilla kuin Areenan. Selaimena Firefox ja Kubuntu 14.04. Aikaisemmin on toiminut OK, sanotaanko nyt että pari kuukautta sitten alkoi kiukkuilu.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

lauritx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 270
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #261 : 08.05.15 - klo:12.37 »
Onkos muilla ollut ongelmia Areenalta katsomisen/kuuntelemisen aloittamisessa? Siis vaikkapa uutiset katsottavaksi, niin toisinaan mitään ei tapahdu "play-nuolta" painaessa vaan pitää katsottavaksi/kuultavaksi aiottu ohjelma valita uudelleen, jonka jälkeen toiston saa käynnistettyä. Ikään kuin joku vaihe haluaisi varmistaa katsojan aikeet. Olikohan sekavasti esitetty?

Kyllä on, minulla pitää sivu uudelleenladata että haluttu video lähtee pyörimään, tämä tapahtuu minulla muillakin yle.fi:n videoilla kuin Areenan. Selaimena Firefox ja Kubuntu 14.04. Aikaisemmin on toiminut OK, sanotaanko nyt että pari kuukautta sitten alkoi kiukkuilu.
On sama juttu ja viime yönä jumitti molemmat selaimet chromiumin sekä firefoxin. Vika vain areenassa eli youtubet ja muut flassia käyttävät sivut toimii ok. Video nyki koko ajan ja lopulta jumitti koko selaimen ja sen myötä koneen. Aiemmin tollasta ei oo ollu.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #262 : 09.05.15 - klo:17.25 »
Onkos muilla ollut ongelmia Areenalta katsomisen/kuuntelemisen aloittamisessa? Siis vaikkapa uutiset katsottavaksi, niin toisinaan mitään ei tapahdu "play-nuolta" painaessa vaan pitää katsottavaksi/kuultavaksi aiottu ohjelma valita uudelleen, jonka jälkeen toiston saa käynnistettyä. Ikään kuin joku vaihe haluaisi varmistaa katsojan aikeet. Olikohan sekavasti esitetty?

Kyllä on, minulla pitää sivu uudelleenladata että haluttu video lähtee pyörimään, tämä tapahtuu minulla muillakin yle.fi:n videoilla kuin Areenan. Selaimena Firefox ja Kubuntu 14.04. Aikaisemmin on toiminut OK, sanotaanko nyt että pari kuukautta sitten alkoi kiukkuilu.
On sama juttu ja viime yönä jumitti molemmat selaimet chromiumin sekä firefoxin. Vika vain areenassa eli youtubet ja muut flassia käyttävät sivut toimii ok. Video nyki koko ajan ja lopulta jumitti koko selaimen ja sen myötä koneen. Aiemmin tollasta ei oo ollu.
Areena ei toimi niin sujuvasti kuin muut flashvideot. Tabletilla huomaa eron selvästi kun varsinkin matkoilla areena ei pelaa niin youtube  ja muut toimii ok. Silloin kun Areena toimii niin kuvanlaatu tuntuu paremmalta kuin esim. Ruutu joten veikkaisin syytä jostain tosta suunnasta.

lauritx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 270
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #263 : 10.05.15 - klo:14.26 »
Kokeilimpa ladata yle-dl ohjelmalla yhden videon niin tulee tosi hitaasti. Tuntuu että areenan palvelimissa on nyt vika.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #264 : 10.05.15 - klo:14.38 »
Kokeilimpa ladata yle-dl ohjelmalla yhden videon niin tulee tosi hitaasti. Tuntuu että areenan palvelimissa on nyt vika.

Ainakin Amélie latautuu normaalisti täällä Soneran verkossa. Suunnilleen 4 Mt/s eli 32 Mbit/s.

lauritx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 270
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #265 : 10.05.15 - klo:18.03 »
Kokeilimpa ladata yle-dl ohjelmalla yhden videon niin tulee tosi hitaasti. Tuntuu että areenan palvelimissa on nyt vika.

Ainakin Amélie latautuu normaalisti täällä Soneran verkossa. Suunnilleen 4 Mt/s eli 32 Mbit/s.

Joo nyt tuntuu toimivan pätkimättä. Mutta esim viime yönä pätki ja jumitti selainta urakalla. Toivottavasti vaan väliaikainen juttu oli mikä tahansa.

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1058
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #266 : 10.05.15 - klo:20.32 »
Mistähän johtuu, että Areenan (ainakin joidenkin) sivujen kohdalla joutuu päivittämään sivun ennen kuin voi kuunnella ohjelmaa? Esim. http://areena.yle.fi/1-2702640 vaatii sivun virkistyksen jotta sivun "play-nappi" toimii. Ongelma on molemmilla käytössä olevilla koneilla U12.04 ja U14.04, yhteydet kiinteä ja mobiili.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #267 : 10.05.15 - klo:20.42 »
Mistähän johtuu, että Areenan (ainakin joidenkin) sivujen kohdalla joutuu päivittämään sivun ennen kuin voi kuunnella ohjelmaa? Esim. http://areena.yle.fi/1-2702640 vaatii sivun virkistyksen jotta sivun "play-nappi" toimii. Ongelma on molemmilla käytössä olevilla koneilla U12.04 ja U14.04, yhteydet kiinteä ja mobiili.

Se taitaa jumittaa vain Linuxin vanhalla Flash Player 11.2:lla. Toimii ilman ylimääräisiä uudelleenlatauksia Chromen/Chromiumin PepperFlashilla ja Firefoxissa Pipelightin Flashilla.

juyli

  • Vieras
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #268 : 10.05.15 - klo:23.34 »
Esim. http://areena.yle.fi/1-2702640 vaatii sivun virkistyksen jotta sivun "play-nappi" toimii.
Kyllä minulla toimii päätteellä ((Ubuntu 15.04 Vivid) ihan komennolla
Koodia: [Valitse]
firefox http://areena.yle.fi/1-2702640 aloittamalla kuuntelu -> näppäimellä ilman ongelmia (alt-f2).
Adobe tarjoaa Linux-jakeluille flash-version 11.02.xxxx, mutta tuo on tuettu ja tarjoaa viimeisimmät tietoturvapäivitykset myös Linux-jakeluihin.
Jos syystä tai toisesta haluat tallentaa Yle Areenan ohjelmia, on sillekin välineet.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #269 : 11.05.15 - klo:00.08 »
Kyllä minulla toimii päätteellä ((Ubuntu 15.04 Vivid) ihan komennolla
Koodia: [Valitse]
firefox http://areena.yle.fi/1-2702640 aloittamalla kuuntelu -> näppäimellä ilman ongelmia (alt-f2).

Tällä hetkellä tuntuu toimivan. Yleensä jumittaa aiemmin kuvatulla tavalla, kun olen käyttänyt Areenaa Flash 11.2:lla.

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1058
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #270 : 11.05.15 - klo:21.21 »
Mistähän johtuu, että Areenan (ainakin joidenkin) sivujen kohdalla joutuu päivittämään sivun ennen kuin voi kuunnella ohjelmaa? Esim. http://areena.yle.fi/1-2702640 vaatii sivun virkistyksen jotta sivun "play-nappi" toimii. Ongelma on molemmilla käytössä olevilla koneilla U12.04 ja U14.04, yhteydet kiinteä ja mobiili.

Se taitaa jumittaa vain Linuxin vanhalla Flash Player 11.2:lla. Toimii ilman ylimääräisiä uudelleenlatauksia Chromen/Chromiumin PepperFlashilla ja Firefoxissa Pipelightin Flashilla.

Syy lienee sitten tuo versio: 11.2.202.457. Aika usein kuuntelu lähtee käyntiin heti, jos olen jo kuunnellut jonkin toisen ohjelman. Joku vipu siis kääntyy ensimmäisen ohjelman ensimmäisellä yrityksellä ja toisen ohjelman kohdalla toimiikin heti. Koitan pysytellä Firefoxissa, joten lataillaan sitten uudestaan toistaiseksi. Kai tuokin jossain vaiheessa korjaantuu kun ei isosta vaivasta ole kyse.

Areenan tallennukset kyllä onnistuvat hyvin.

valtsy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #271 : 23.05.15 - klo:10.29 »
Mikähä mahtaa mättää kun koettaa areenasta tallentaa esim. http://areena.yle.fi/1-2782436 niin herjaa vaan

Lainaus
viihde@viihde:~/Videot/koe-eläinpuisto$ yle-dl http://areena.yle.fi/1-2394102
yle-dl 2.2.1: Download media files from Yle Areena and Elävä Arkisto
Copyright (C) 2009-2014 Antti Ajanki <antti.ajanki@iki.fi>, license: GPLv2
Can't read http://areena.yle.fi/1-2394102.json: HTTP Error 404: Not Found


vai eikä sitä van osaa ..kuukausi sitte pelas normaalisti
Ei se nimittäin ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #272 : 23.05.15 - klo:17.02 »
Näyttäisi vanhentuneen tuo yle-dl.  Tuolla on uudempi:

http://www.homelinuxpc.com/download/yle-dl_2.7.0-1_all.deb
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

valtsy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #273 : 23.05.15 - klo:22.50 »
Kiitos ..ja taas tulee koe-eläinpuistot koneelle talteen ..
Ei se nimittäin ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat

olle

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 120
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #274 : 27.07.15 - klo:17.36 »
Onko yle-dl/rtmpdumpissa optiota estää "alternative name"-lataus ? Siis allaolevan tilanteen estäminen, kun tiedosto on jo ladattu aiemmin ?

.
Koodia: [Valitse]
/euroopan/Euroopan taivaan alla: Kuuntele: Euroopan taivaan alla-2015-07-16T19:00:00+03:00.flv exists, trying an alternative name
Output file: ./euroopan/Euroopan taivaan alla: Kuuntele: Euroopan taivaan alla-2015-07-16T19:00:00+03:00-1.flv


Koodia: [Valitse]
--alternativename =no tms ???
vai onko tehtävä if-grep ???

Hillosilmä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #275 : 17.08.15 - klo:13.48 »
Ensin tuohon käsiteltyyn toiston alkamiseen:
Olen havainnut ajoittain saman ilmiön. Käytän rinnalla Mäkkiä ja sitä sattuu yhtä lailla. Lienee joku Areenan pään säätö. Areenahan laajenee huikeaan tahtiin ja lienevät siirtymässä myös HTML5 systeemiin -josko liittyisi muutoksiin.

Sitten kysymykseen:
Asensin Ubuntun viimeisimmän LTS-version iMäkkiin missä Areenan kuvassa häiriötä:
Poikittaista juovaa/räpsyä (muistuttaa videonauhan räpsyä) tulee melko tiiviiseen, ja siten häiritsevään tahtiin. Tuubi ja ulkoiset videot toistuvat ongelmitta. Saman koneen Mäkkipuolella ei ongelmaa, ei myöskään samaisessa Ubuntun versiossa joka on Lenovon läppärissä. Kaikissa toisto päivitetyn Firefoxin kautta.
Lenovo Thinkpad X260, MintMate
Apple OS X El Capitan

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #276 : 18.08.15 - klo:01.04 »
Sitten kysymykseen:
Asensin Ubuntun viimeisimmän LTS-version iMäkkiin missä Areenan kuvassa häiriötä:
Poikittaista juovaa/räpsyä (muistuttaa videonauhan räpsyä) tulee melko tiiviiseen, ja siten häiritsevään tahtiin. Tuubi ja ulkoiset videot toistuvat ongelmitta. Saman koneen Mäkkipuolella ei ongelmaa, ei myöskään samaisessa Ubuntun versiossa joka on Lenovon läppärissä. Kaikissa toisto päivitetyn Firefoxin kautta.

Kuulostaa repeilyltä (tearing). Kohtalaisen yleinen ongelma Linuxissa, kun eri näytönohjainajurit ja ajuriversiot käyttäytyvät hieman eri tavalla ja erilaisia videotoistorajapintojakin on useita.

Mikä näytönohjain koneessa on ja mikä ajuri käytössä? Lisäajurien (löytyy Dashin haulla) kautta voisi asentaa suljetun ajurin, joka saattaa auttaa.

Toimiiko paremmin Chromella?

aapee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #277 : 19.10.15 - klo:20.07 »
Moikka..

Sama ongelma täälläkin. Olen yrittänyt saada toimimaan areenan lataajan, mutta epäonnistunut kerta toisensa jälkeen. Minulla on  ohjelmistohallinnassa youtube-dl ja yle-dl (2.7.0-1_all) Onnistuin nuo saamaan koneelleni. Mitä tämän jälkeen ??
Mulla on Linux Mint 17.2 64bit
Aika vähän vielä tästä linuxista kokemuksia  :-\

Olen yrittänyt katsoa ohjeita ja kirjoittaa komentokehoitteita mitä on opastettu, ei vaan ole onnistunut..

Ohjeita pyydän...

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #278 : 19.10.15 - klo:20.37 »
Sama ongelma täälläkin. Olen yrittänyt saada toimimaan areenan lataajan, mutta epäonnistunut kerta toisensa jälkeen. Minulla on  ohjelmistohallinnassa youtube-dl ja yle-dl (2.7.0-1_all) Onnistuin nuo saamaan koneelleni. Mitä tämän jälkeen ??
Mulla on Linux Mint 17.2 64bit
Aika vähän vielä tästä linuxista kokemuksia  :-\

Olen yrittänyt katsoa ohjeita ja kirjoittaa komentokehoitteita mitä on opastettu, ei vaan ole onnistunut..

Avaa pääte, kopioi sinne seuraava komento ja paina enteriä perään:

Koodia: [Valitse]
yle-dl http://areena.yle.fi/1-2761106
Mitä tuo sanoo? Kopioi listaus päätteestä tänne, niin tutkitaan.

aapee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #279 : 19.10.15 - klo:21.11 »
yle-dl http://areena.yle.fi/1-2761106
yle-dl 2.7.0: Download media files from Yle Areena and Elävä Arkisto
Copyright (C) 2009-2015 Antti Ajanki <antti.ajanki@iki.fi>, license: GPLv2
Can't read http://areena.yle.fi/api/programs/v1/items.json?series=1-2761106&type=program&availability=ondemand&order=ondemand.publication.starttime%253Adesc&app_id=cb021459&app_key=fa6c26b3b3e617b7033c83c108417200&limit=25&offset=0&olang=fi: HTTP Error 500: Internal Server Error


  KSV Adobe HDS Downloader

Processing manifest info....                                                   
Quality Selection:                                                             
 Available: 1114 775 446 181
 Selected : 1114                                                               
Fragments Total: 151, First: 1, Start: 1, Parallel: 8                         
Downloading 151/151 fragments                                                 
Found 151 fragments                                                           
Finished