Kirjoittaja Aihe: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto  (Luettu 423831 kertaa)

redu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 487
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #100 : 26.06.09 - klo:18.08 »
Esimerkiksi:   http://areena-beta.yle.fi/video/281265

Ainoa Flash, joka minun koneissani (pöytäkone ja läppäri) pelittää Areenassa on
adobe-flashplugin 10.0.
Mikään muu Flashi ei avnnut kuvaa! Sitäpaitsi: Kaikki muut Flash-pluggarit piti poistaa koneista, ennenkuin tuo ainoa toimiva = "Adobe" muuttui toimivaksi!

On kummallista, että adobe-flashplugin 10 löytyi pöytäkoneen synapticistasta valmiina, mutta ei läppärin synapticista? Vaikka kummassakin on täsmälleen sama Jaunty-versio.
Löysin vastaavan "adoben" kannettavaan jostakin sourceforcesta (.deb). Kun asensin sen, niin asennusikkuna väitti, että sama löytyy uudempana reposta. Vaan kun ei löydy! Eikä löydy edes täältä:
http://packages.ubuntu.com/jaunty/allpackages
Ilman leikkiä kahdella koneella en kai olisi koskaan saanut Areenaa pelittämään Jauntyssa?

No,
nyt pelittää hyvin 1M:n mobiililaajakaistallani. Kuvan laatu on tosiaan hyvä. Areenaa on ruvettava katselemaan enemmänkin.

redu
Ubuntua 98%, Winkua 2%

jis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Oma kotisivu
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #101 : 26.06.09 - klo:20.38 »
On kummallista, että adobe-flashplugin 10 löytyi pöytäkoneen synapticistasta valmiina, mutta ei läppärin synapticista? Vaikka kummassakin on täsmälleen sama Jaunty-versio.

adobe-flashplugin on kolmannen osapuolen partner-repositoriossa, jonka voi sallia ohjelmalähteiden hallinnasta.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #102 : 28.06.09 - klo:20.55 »
Meikäläisen havainnon mukaan Areena ja Elävän arkiston katselemisessa videoiden toisto-ohjelmat (mplayer, totem) kyllä toimivat, mutta Ylen palvelinten lähettämä videovirta katkeilee varsin usein ainakin ns. parhaisiin katseluaikoihin. Sunnuntaina päivällä yleensä toimii. ... jne
Minulla ainakin koko YLE  areena ei ole toiminut ollenkaan parhaisiin katseluaikoihin. Sivu ei ole edes latautunut, mutta johtuneeko se "pikkuisen" kaistaa vievästä pikkuveljeni käyttäjätilillä pyörivästä tiedostojenjako-ohjelmasta ::). (Pahuksen tiedostojenjako-ohjelmat  >:( )

Kenellä on rootin oikeudet? ;)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

PenguinNerd

  • Vieras
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #103 : 28.06.09 - klo:21.02 »
Meikäläisen havainnon mukaan Areena ja Elävän arkiston katselemisessa videoiden toisto-ohjelmat (mplayer, totem) kyllä toimivat, mutta Ylen palvelinten lähettämä videovirta katkeilee varsin usein ainakin ns. parhaisiin katseluaikoihin. Sunnuntaina päivällä yleensä toimii. ... jne
Minulla ainakin koko YLE  areena ei ole toiminut ollenkaan parhaisiin katseluaikoihin. Sivu ei ole edes latautunut, mutta johtuneeko se "pikkuisen" kaistaa vievästä pikkuveljeni käyttäjätilillä pyörivästä tiedostojenjako-ohjelmasta ::). (Pahuksen tiedostojenjako-ohjelmat  >:( )

Kenellä on rootin oikeudet? ;)
Minulla. Ja olen kyllä potkinutkin veljen tilin pihalle, kun hermot menee.  ;D Mutta riitahan siitä syntyy..   :P

peran

  • Vieras
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #104 : 28.06.09 - klo:21.48 »
Minulla. Ja olen kyllä potkinutkin veljen tilin pihalle, kun hermot menee.  ;D Mutta riitahan siitä syntyy..   :P

Rajoita veljesi tiedostojenjako-ohjelmien kaistaa. Luultavasti sen saa määriteltyä jakoohjelmista. Siitä ei varmaan hirveetä riitaa tule, vaikka ehkä vähän sanomista.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #105 : 30.06.09 - klo:17.31 »
On kummallista, että adobe-flashplugin 10 löytyi pöytäkoneen synapticistasta valmiina, mutta ei läppärin synapticista? Vaikka kummassakin on täsmälleen sama Jaunty-versio.
Löysin vastaavan "adoben" kannettavaan jostakin sourceforcesta (.deb). Kun asensin sen, niin asennusikkuna väitti, että sama löytyy uudempana reposta. Vaan kun ei löydy! Eikä löydy edes täältä:
http://packages.ubuntu.com/jaunty/allpackages

Siellä on paketti "flashplugin-installer (10.0.22.87ubuntu2) [multiverse]".

redu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 487
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #106 : 01.07.09 - klo:20.03 »
On kummallista, että adobe-flashplugin 10 löytyi pöytäkoneen synapticistasta valmiina, mutta ei läppärin synapticista? Vaikka kummassakin on täsmälleen sama Jaunty-versio.
Löysin vastaavan "adoben" kannettavaan jostakin sourceforcesta (.deb). Kun asensin sen, niin asennusikkuna väitti, että sama löytyy uudempana reposta. Vaan kun ei löydy! Eikä löydy edes täältä:
http://packages.ubuntu.com/jaunty/allpackages

Siellä on paketti "flashplugin-installer (10.0.22.87ubuntu2) [multiverse]".

Repoon ilmestyi adobe-flashplugin 10.0.22.87-2jaunty, kun ruksasin "software sources":issa "partner (Source Codes)". Hö! Miksei pelkällä partner-ruksauksella? Miksi Sources? No hyvä kuitenkin, tämä on juuri se  ainoa flash-plugin minun koneissani, joka pelittää Areenassa. Edellyttäen, että  kaikki muut flash-pluggarit on poistettu!

redu
Ubuntua 98%, Winkua 2%

vastis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #107 : 06.07.09 - klo:15.45 »
Moi,
onko muilla sitä ongelmaa, että Areenan videot käynnistyvät kiusallisen hitaasti? Tämän foorumin ja linux.fi -sivuston ohjeilla videot saa näkymään, mutta vasta 10-15 min odottelun jälkeen. Tämä ns. ominaisuus on sekä videoissa että audioissa (mm ylen nettiradiot). Muutoin Areena toimii kuten pitääkin. Youtuben flashit toimivat oikein. Käytössä on Ubuntu 9.04, Flash Player 10, Firefox 3.0 ja ainakin paketit:

totem-plugins, totem-common, totem-mozilla, totem-gstreamer, mozilla-plugin-vlc ja ubuntu-restricted extras.

Paketit totem-xine ja mplayer-mozilla on poistettu. Kokemuksia, neuvoja?
« Viimeksi muokattu: 06.07.09 - klo:15.47 kirjoittanut vastis »

Nake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #108 : 06.07.09 - klo:17.14 »
Tosiaan tämä Yle Areena vie toimimattomuudellaan hermot.  Ihanat ruusut sen sijaan voi antaa esim. SVT:lle http://svt.se/ ja Rtve:lle http://www.rtve.es/, joita paremman puutteessa käytän päivittäin uutisseurantaan, heräävät nopeasti  ja toimivat  hyvin (Kubuntu 9.10, Firefox 3.5 ja Adobe Flash 10).  Mikähän Ylellä mättää?

Matu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #109 : 06.07.09 - klo:17.54 »
Itsellä Yle areenan videot toimivat ihan hyvin. Ei tarvitse odotella mitään sen enempään. Video lähtee pyörimään, kun sen laittaa päälle. Firefox ja Flashin versio 10,0,22,87 käytössä.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #110 : 07.07.09 - klo:08.13 »
Täällä toimi myös, kun oli asentanut vain Ubuntun ja restricted-extras -paketin.

Stuge

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #111 : 07.07.09 - klo:21.32 »
Omituista kyllä, itsellänikin toimii tuo Elävä arkisto pienellä ruudulla. Jos haluaa koko ruudulle, kuva alkaa tahmaamaan. Käytössä on Ubuntu 9.04. Kokeilin asentaa uudestaan juuri tuon flashin 10.xx. Kävin sen oikein Adoben sivulta lataamassa. Mitähän tässä kannattaisi roplata, vai nostanko kädet pystyyn.
Life is far too short to drink cheap beers

jis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Oma kotisivu
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #112 : 07.07.09 - klo:21.50 »
Omituista kyllä, itsellänikin toimii tuo Elävä arkisto pienellä ruudulla. Jos haluaa koko ruudulle, kuva alkaa tahmaamaan.

Hakusana: yle-dl

Stuge

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #113 : 07.07.09 - klo:23.32 »
Omituista kyllä, itsellänikin toimii tuo Elävä arkisto pienellä ruudulla. Jos haluaa koko ruudulle, kuva alkaa tahmaamaan.

Hakusana: yle-dl

Haettu. Ilmeisesti olen liian tyhmä/aloittelija. Ei aukene. Areena ja Elävä arkisto näkyvät edelleen pienenä hyvin, mutta koko näytöllä tahmaa.
Life is far too short to drink cheap beers

jis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Oma kotisivu
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #114 : 08.07.09 - klo:06.28 »
Haettu. Ilmeisesti olen liian tyhmä/aloittelija. Ei aukene. Areena ja Elävä arkisto näkyvät edelleen pienenä hyvin, mutta koko näytöllä tahmaa.

Siis Googlella tai tämän foorumin haulla löytyy http://linux.fi/wiki/Yle-dl. Flash-pluginilla tahmaa kokoruututilassa, jollei kone ole huippunopea, mutta jos lataa videon yle-dl:llä ja katsoo erillisellä soittimella (esim. VLC) niin tahmaa vähemmän. Videon katsomisen voi aloittaa jo ennen kuin video on kokonaan ladattu.

PenguinNerd

  • Vieras
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #115 : 08.07.09 - klo:07.22 »
Haettu. Ilmeisesti olen liian tyhmä/aloittelija. Ei aukene. Areena ja Elävä arkisto näkyvät edelleen pienenä hyvin, mutta koko näytöllä tahmaa.

Siis Googlella tai tämän foorumin haulla löytyy http://linux.fi/wiki/Yle-dl. Flash-pluginilla tahmaa kokoruututilassa, jollei kone ole huippunopea, mutta jos lataa videon yle-dl:llä ja katsoo erillisellä soittimella (esim. VLC) niin tahmaa vähemmän. Videon katsomisen voi aloittaa jo ennen kuin video on kokonaan ladattu.

Minä taas olen pienentänyt näytön resuluutiota vastaavissa ongelmissa ja heti on tahmaaminen loppunut. (Taitaa Flash olla huonoa koodia  :P, kun on kerran niin tavattoman raskas.) Entisellä ja tosi wanhalla koneellani en Flashia saanut toimimaan itkemälläkään!

jassoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #116 : 08.07.09 - klo:09.51 »
Olenkohan jostain jäänyt paitsi,? sillä tuo yleareena ohjelman katselu onnistuu hetimiten ilman minkään hakemisia erikseen???
Siis jos puuttuu flash,niin sehän ilmoitetaan suoraan siinä videossa jos puuttuu,,ja itse varmaan olen jossain vaiheessa sen ladannu-
automaattisesti ja toimii normaalisti kaikki videon katselut tällä hetkellä.... 8)
Näytönohjain on ati express mobile 1100..

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #117 : 08.07.09 - klo:14.29 »
Haettu. Ilmeisesti olen liian tyhmä/aloittelija. Ei aukene. Areena ja Elävä arkisto näkyvät edelleen pienenä hyvin, mutta koko näytöllä tahmaa.

Siis Googlella tai tämän foorumin haulla löytyy http://linux.fi/wiki/Yle-dl. Flash-pluginilla tahmaa kokoruututilassa, jollei kone ole huippunopea, mutta jos lataa videon yle-dl:llä ja katsoo erillisellä soittimella (esim. VLC) niin tahmaa vähemmän. Videon katsomisen voi aloittaa jo ennen kuin video on kokonaan ladattu.

Olen kiertänyt kokoruudun Flashin raskaan toiminnan käyttämällä Compizin zoomia. Se onkin oletuksena työpöytätehosteissa käytettävissä vasenta win-näppäintä painamalla ja hiiren rullaa pyörittämällä. Skaalaus isommaksi tapahtuu grafiikkapiirin ominaisuuksien avulla, mitä ei prosessorikuormasta päätellen koko ruudun flash-esityksessä tapahdu (Intelin näytönohjaimella).

Jos komposoitu ikkunointi ei jostain syystä ole vaihtoehto, silloin tämä vinkki ei tietenkään auta.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #118 : 08.07.09 - klo:16.21 »
Olen kiertänyt kokoruudun Flashin raskaan toiminnan käyttämällä Compizin zoomia. Se onkin oletuksena työpöytätehosteissa käytettävissä vasenta win-näppäintä painamalla ja hiiren rullaa pyörittämällä. Skaalaus isommaksi tapahtuu grafiikkapiirin ominaisuuksien avulla, mitä ei prosessorikuormasta päätellen koko ruudun flash-esityksessä tapahdu (Intelin näytönohjaimella).
Ei ilmeisesti NVidioillakaan, koska minullakin tuo vaikuttaa eli ei luultavasti yhtään millään näyttiksellä... :(
Mutta joka tapauksessa ihan hyvä ratkaisu, kiitos siitä. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

svea

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Näin saat toimimaan: YLE Areena ja Elävä arkisto
« Vastaus #119 : 14.07.09 - klo:10.15 »
Asensin 9.04 koneelle 8.04:n tilalle. Ja vanhasta muistista asensin ubuntu-restricted-extras -paketin. Sen jälkeen vasta muistin, että areena toimii nykyään flashilla. Paitsi ettei toimi minun koneellani. Esimerkiksi youtuben videot näkyvät, mutta Yle Areena ei toimi, videon sijaan näkyvillä on ainoastaan musta ruutu.

Mistäköhän ongelma voi johtua, koska Flashista pitäisi koneellani olla 10-versio? Eikä toimi Elävä Arkistokaan, vaikka tuo ubuntu-restricted-extras on asennettu...