Pitäisi kohta hommata uusi kiintolevy ja musiikkisoftat yms. on alkaneet kiinnostaa. Ilmeisesti tuo studio käyttää muokattua kerneliä, eli onko kukaan törmännyt ongelmiin ajaessaan muita ohjelmia tuolla kernelillä ja vaikuttaako tuo mitenkään suorituskykyyn jne. Luultavasti asennan kyllä openSUSE:n vielä rinnalle, mutta ajattelin nyt mielenkiinnosta kysyä ennenkuin hommaan alkaa.
Viime talvena minulla oli aika pitkään UbuntuStudio ainoana käyttöjärjestelmänä, lisäksi käytin rt-kerneliä, vaikka olin asentanut samaan koneeseen myös MythTV:n.
Joten omasta puolestani voin sanoa, että rt-kernelin käyttö ei mitenkään rajoita tavallista pöytäkonekäyttöä, vaikka ohjelmistoja oli aika laidasta laitaan. En minä tietenkään tehnyt mitään mittauksia, mutta en myöskään huomannut mitään kummallista tavanomaisten työpöytäsovellusten suhteen.
Nyt minulla on UbuntuStudio erillään, mutta se johtuu siitä, että käytän sitä 64-bittisenä ja Ubuntua 32-bittisenä. Eikä minulla tällä hetkellä ole myöskään MythTV:tä, uhrasin sen osion LTSP-testaukselle (Fedoar ja openSUSE). Mutta kun saan sen tehtyä, niin palautan MythTV:n omalle osiolleen.
Jep, ainoa mistä pidän huolen on, että /home ja /backup pysyvät tallessa, muita osioita käsittelen välillä aika rankallakin kädellä. Ja /backup kopioituna DVD:lle.
Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.