Kirjoittaja Aihe: Intel Atom: Oma atomivoimala  (Luettu 18543 kertaa)

tummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Intel Atom: Oma atomivoimala
« Vastaus #40 : 28.08.08 - klo:14.29 »
Kiitos vinkistä. Kyllä mä siihen ajattelin ubuntua laittaa, sitten ois kuitenkin vain taivas rajana mitä sillä tekee.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Oma atomivoimala
« Vastaus #41 : 30.08.08 - klo:21.38 »
Ei kyllä mitenkään pahan hintainen paketti. Tuo voisi olla se vähävirtainen ratkaisu kun olen ajatellut oman kotiserverin tekoa ja pöytäkone on aika paljon päällä pelkästään tallentavana digiboksina. Ei sulta satu löytymään kulutusmittaria?
Ilmeisesti tuossa tapauksessa intel mokaa juuri kulutuksessa väärällä piirisarja valinnalla. prosessorina atom ei syö virtaa mutta intel 945GC piirisarja vissiin ahmii siitäkin edestä. Tämä nyt on vain luettua tietoa, joka tuli äsken vahingossa vastaan.
http://www.itviikko.fi/teknologia/2008/08/19/testi-athlon-64-pieksee-intelin-atomin-lahes-kaikessa/200821409/7

Itse tässä aloin miettimään vain sitä miksi tälle ei tehty kaveriksi vähävirtaista piirisarjaa, mutta jos atomin tarkoitus oli vain edullinen hinta niin silloin sen ymmärtää.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Intel Atom: Moblin 2 alfa
« Vastaus #42 : 29.01.09 - klo:17.05 »
Intel on julkaissut atomivoimalaan Moblin 2 alfa -version Test Drive Moblin.

Kyseessä on Xfce-työpöydällä varustettu Fedora-pohjainen levykuva, kernel 2.6.29-rc2. Testasin sitä usb-tikulta Intelin D945GCLF ja D201GLY2 emolevyillä. Jopa jälkimmäisessäkin (Celeron 220 + SiS Mirage) toimi näytössä läpinäky-efektit. Flash-playerin sain asennettua Firefoxiin (3.0.5), mutta muuten tuntui ohjelmapaketti olevan melko alkutekijöissä.

Mitään järkyttävää "Fastboot" ominaisuutta en kyllä tikulta käynnistäessäni havainnut.