Kirjoittaja Aihe: Bluetooth <--> Nokia 5500 ei toimi! [Ratkaistu]  (Luettu 3094 kertaa)

MajR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Eli minulla on Ubuntu 8.10 johon on asennettu seuraavat bluetooth ohjelmat ...

Gnome-Obex-Server 0.11.0
Bluetooth-Sovelma 1.8

Kun kirjoitan päätteelle "hcitool scan" löytää komento puhelimen. Kun sitten kirjoitan l2ping -c 3 -f <puhelin> niin mitään ei tapahdu.

Netistä olen yrittänyt lueskella kaikenmaailman ohjeita, mutta en ole onnistunut saamaan tätä toimimaan.
Bluetooth-sovelma ohjelmassa on alavalikossa "tee uuden laitteen asetukset", mutta tämä taas ei löydä puhelinta niinkuin hcitool scan. .

Hienoa olisi jos täältä apua saisin. Olen myöskin ajatellut jo sitäkin, että kaikki tikut eivät toimi Linuxissa.

« Viimeksi muokattu: 29.01.09 - klo:06.38 kirjoittanut Anony »

samppa636

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: Bluetooth <--> Nokia 5500 ei toimi!
« Vastaus #1 : 07.12.08 - klo:10.37 »
sama ongelma täällä, 8.04 pelas bluetooth hienosti, 8.10 päivityksen jälkeen ei ole toiminut. löytää laitteet mutta ei lähetä/vastaanota.

Saunafreak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: Bluetooth <--> Nokia 5500 ei toimi!
« Vastaus #2 : 24.12.08 - klo:10.02 »
Sama ongelma minulla ja myös kaapelin kanssa.
Haen apua mutta ei näytä olevan "yleinen" ongelma.
Xubuntu7.10

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Bluetooth <--> Nokia 5500 ei toimi!
« Vastaus #3 : 24.12.08 - klo:12.18 »
Joku bugannu gnöme-blötyythissä, kokkeiles kirjottaa sudo hciconfig hci0 inqmode 0 ja avata se gnome-bluetooth sen jälkeen uudestaan.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Bluetooth <--> Nokia 5500 ei toimi!
« Vastaus #4 : 24.12.08 - klo:12.44 »
Ongelma johtuu siitä, että Symbianin bluetooth hommelit on epästandardeja. Normaali HID-bluetooth näppis ei esimerkiksi välttämättä toimi. Lähettäminen ja vastaanottaminen ei ole mikään ongelma (ubuntu <> ubuntu) tai (n810 <> ubuntu).
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

MajR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Bluetooth <--> Nokia 5500 ei toimi!
« Vastaus #5 : 31.12.08 - klo:10.43 »
Laitoin puhelimesta valikosta yhteydet->bluetooth->laiteparit tietokoneen luotetuksi jonka jälkeen sain siirrettyä yhden tiedoston puhelimesta koneelle. Tämän jälkeen taas ei ole onnistunut.Jonkinlainen yhteys siis on. Aika erikoista.

MajR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Bluetooth <--> Nokia 5500 ei toimi!
« Vastaus #6 : 29.01.09 - klo:06.38 »
Nyt paripäivää sitten saapui jokin Bluetooth päivitys jonka jälkeen siirto on onnistunut.  ;D