Kirjoittaja Aihe: Onko olemassa ripperia joka kopioi suoraan lennosta?  (Luettu 3417 kertaa)

DJ Tsvetkoff 4ever

  • Vieras
Aloin rippaamaan CD-levyni wav:n siaan flac muotoon. Nyt kuiteskin mietityttää, että onkohan ripperiä joka rippaa suoraan CD to flac? Ilman että välissä ripataan wav muotoon. Omistan pari HDCD levyä jotka on 20bit eikä wav tukemaa 16bit, joten olis mukava saada kaikki mehut levystä irti.

http://www.audiolinks.nl/hdcd.htm

HraMatti

  • Vieras
Vs: Onko olemassa ripperia joka kopioi suoraan lennosta?
« Vastaus #1 : 02.07.08 - klo:14.51 »
Itse testailin niin kyllä CD-levyjen kopionti ja Rytmilaatikko rippasivat suoraan FLACiin tai OGGiin. MP3:ksi kesti vaan perhanan paljon pitempään kuin Windowsissa on tottunut mutta niitä en käytäkään ja FLAC:ksi meni aika vauhdilla.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Onko olemassa ripperia joka kopioi suoraan lennosta?
« Vastaus #2 : 02.07.08 - klo:15.29 »
Aloin rippaamaan CD-levyni wav:n siaan flac muotoon. Nyt kuiteskin mietityttää, että onkohan ripperiä joka rippaa suoraan CD to flac? Ilman että välissä ripataan wav muotoon. Omistan pari HDCD levyä jotka on 20bit eikä wav tukemaa 16bit, joten olis mukava saada kaikki mehut levystä irti.

minusta wav tukee kyllä 20-bit sisältöä, mutta tilanne on se, että cd-levy ei tue. hdcd-levyllä on samalla tavalla 16-bittistä dataa kuin millä muulla cd-levyllä tahansa, mutta ne ylimääräiset bitit on jotenkin ovelasti koodattu sinne sekaan ja hdcd-tuell varustettu soitin osaa ne sieltä purkaa. olen ymmärtänyt, että soitin osaa purkaa ne myös ripatuista tiedostoista, mutta pakatuista ei varmaankaan.

vaihtoehtoina on joko soittaa niitä flaceja soittimella joka hanskaa hdcd-dekoodauksen tai dekoodata se 16-bittinen wav 20-bittiseksi softalla joka ymmärtää hdcd-koodausta (en tiedä löytyykö) ja pakata se sitten. ripperi ei itsessään vaikuta tähän prosessiin yhtään (ellei se sitten osaisi purkaa tuota koodausta lennossa, mutta sellaisia en tiedä yhtään millekään alustalle).
Janne

DJ Tsvetkoff 4ever

  • Vieras
Vs: Onko olemassa ripperia joka kopioi suoraan lennosta?
« Vastaus #3 : 02.07.08 - klo:20.01 »
Itse testailin niin kyllä CD-levyjen kopionti ja Rytmilaatikko rippasivat suoraan FLACiin tai OGGiin. MP3:ksi kesti vaan perhanan paljon pitempään kuin Windowsissa on tottunut mutta niitä en käytäkään ja FLAC:ksi meni aika vauhdilla.


Rytkylaatikko on muutenkin perseestä! Jos ei cd-levy tietokantaan saa yhteyttä, niin levyä on turha ripata. Ei vaan tapahdu mitään? Paska mika paska. Sorry lappalaisuuteni kielen käytössä :) Tuota mieltä oon siitä.

Grip on omasta mielestä hyvä ohjelma ja jos oikein naarmuiset levyt täytyy pelastaa, niin Wine+ CDCheck.

Ettet sitten vaan Windows puolella käytä ripperinä jotain muuta kuin LAME:a? Vai tarkoitatko CD:ltä lukua. Hitaampi nopeus on varmempi. Ainakin täällä päin.

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Onko olemassa ripperia joka kopioi suoraan lennosta?
« Vastaus #4 : 02.07.08 - klo:20.06 »
Itse olen käyttänyt musiikkimaijaa / CD-levyjen kopiointia.
Flacciks taipuu lennossa, vaihtoehtoina on kyllä lisäksi mp3,aac ja ogg.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

DJ Tsvetkoff 4ever

  • Vieras
Vs: Onko olemassa ripperia joka kopioi suoraan lennosta?
« Vastaus #5 : 02.07.08 - klo:20.10 »
Aloin rippaamaan CD-levyni wav:n siaan flac muotoon. Nyt kuiteskin mietityttää, että onkohan ripperiä joka rippaa suoraan CD to flac? Ilman että välissä ripataan wav muotoon. Omistan pari HDCD levyä jotka on 20bit eikä wav tukemaa 16bit, joten olis mukava saada kaikki mehut levystä irti.

minusta wav tukee kyllä 20-bit sisältöä, mutta tilanne on se, että cd-levy ei tue. hdcd-levyllä on samalla tavalla 16-bittistä dataa kuin millä muulla cd-levyllä tahansa, mutta ne ylimääräiset bitit on jotenkin ovelasti koodattu sinne sekaan ja hdcd-tuell varustettu soitin osaa ne sieltä purkaa. olen ymmärtänyt, että soitin osaa purkaa ne myös ripatuista tiedostoista, mutta pakatuista ei varmaankaan.

vaihtoehtoina on joko soittaa niitä flaceja soittimella joka hanskaa hdcd-dekoodauksen tai dekoodata se 16-bittinen wav 20-bittiseksi softalla joka ymmärtää hdcd-koodausta (en tiedä löytyykö) ja pakata se sitten. ripperi ei itsessään vaikuta tähän prosessiin yhtään (ellei se sitten osaisi purkaa tuota koodausta lennossa, mutta sellaisia en tiedä yhtään millekään alustalle).

saatat olla oikeassa. cdparanoia vetää kaiken 16 bit versioksi, mutta levylle poltettua soitin näyttää biisin kohdalla kuiteskin HDCD "laatua" iis se logo palaa soittimessa silloin. Onkohan tää kans sitä ihmisten kusettamista sittenkin loppujen lopuksi?

No täytyy vaan ripata siihen mihin Flac "0" pääsee ja olla tyytyväinen. Parempi on kuin jokin häviöllinen tunkka kakka tuotos. Kiitos vastauksesta! :)

DJ Tsvetkoff 4ever

  • Vieras
Vs: Onko olemassa ripperia joka kopioi suoraan lennosta?
« Vastaus #6 : 02.07.08 - klo:20.12 »
Itse olen käyttänyt musiikkimaijaa / CD-levyjen kopiointia.
Flacciks taipuu lennossa, vaihtoehtoina on kyllä lisäksi mp3,aac ja ogg.


Mutta itsellä on musamaijassa ongelma se, että jos se ein saa yhteyttä CD tietokantaan, niin levyä ei silloin ripata. Oon joskus kysynyt jossain että miten tuon kyselyn saa pois, mutta kukaan ei ole osannut vastata.

Muuten ihan kiva ripperi. Grippiä käytän silti mielummin.

suppo84

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Onko olemassa ripperia joka kopioi suoraan lennosta?
« Vastaus #7 : 09.07.08 - klo:11.05 »
Lainaus
Rytkylaatikko on muutenkin perseestä! Jos ei cd-levy tietokantaan saa yhteyttä, niin levyä on turha ripata. Ei vaan tapahdu mitään? Paska mika paska. Sorry lappalaisuuteni kielen käytössä :) Tuota mieltä oon siitä.

Grip on omasta mielestä hyvä ohjelma ja jos oikein naarmuiset levyt täytyy pelastaa, niin Wine+ CDCheck.

Ettet sitten vaan Windows puolella käytä ripperinä jotain muuta kuin LAME:a? Vai tarkoitatko CD:ltä lukua. Hitaampi nopeus on varmempi. Ainakin täällä päin.

Mä vaihoin heti ubuntun asennuksen jälkeen ton rytmilaatikon banshee soittimeen. Ite en myöskään tykkää siittä.
Bansheessa saa cd-levyn ripattua ogg tai flac muotoon ja kun kodekit asentaa niin onnistuu rippaaminen myös mp3. (käyttää LAME)
Itse kuitenkin olen alkanut suosimaan tuota oggia koska en jaksa noita patenttitappeluita noista mp3.
Se on sinänsä harmi kun kannettavat mp3 soittimet hyväksyvät yleensä vain mp3 ja wma.
OGG vorbis muotoa kuitenkin kehutaan näin:

Vorbis on avoimen lähdekoodin äänikodekki, joka takaa korkean laadun sekä pienemmän tiedostokoon kuin MP3.

Jos banshee kiinnostaa niin koodia:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install banshee
Bansheessa on myös toiminto jolla voi tuoda naarmuisia cd-levyjä:

 

:)
« Viimeksi muokattu: 09.07.08 - klo:11.12 kirjoittanut suppo84 »