Rytkylaatikko on muutenkin perseestä! Jos ei cd-levy tietokantaan saa yhteyttä, niin levyä on turha ripata. Ei vaan tapahdu mitään? Paska mika paska. Sorry lappalaisuuteni kielen käytössä Tuota mieltä oon siitä.
Grip on omasta mielestä hyvä ohjelma ja jos oikein naarmuiset levyt täytyy pelastaa, niin Wine+ CDCheck.
Ettet sitten vaan Windows puolella käytä ripperinä jotain muuta kuin LAME:a? Vai tarkoitatko CD:ltä lukua. Hitaampi nopeus on varmempi. Ainakin täällä päin.
Mä vaihoin heti ubuntun asennuksen jälkeen ton rytmilaatikon banshee soittimeen. Ite en myöskään tykkää siittä.
Bansheessa saa cd-levyn ripattua ogg tai flac muotoon ja kun kodekit asentaa niin onnistuu rippaaminen myös mp3. (käyttää LAME)
Itse kuitenkin olen alkanut suosimaan tuota oggia koska en jaksa noita patenttitappeluita noista mp3.
Se on sinänsä harmi kun kannettavat mp3 soittimet hyväksyvät yleensä vain mp3 ja wma.
OGG vorbis muotoa kuitenkin kehutaan näin:
Vorbis on avoimen lähdekoodin äänikodekki, joka takaa korkean laadun sekä pienemmän tiedostokoon kuin MP3.
Jos banshee kiinnostaa niin koodia:
sudo apt-get install banshee
Bansheessa on myös toiminto jolla voi tuoda naarmuisia cd-levyjä: