Kirjoittaja Aihe: Ihme ongelma (vlc) tekstityksien kanssa [ratkaistu]  (Luettu 1961 kertaa)

alibaba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Käytän tuota vlc playeria ja olen käyttänyt sitä windows puolella monta vuotta. Nyt vaikka leffa ja tekstit ovat samassa kansiossa, subit eivät tule ruutuun. Sitten jos katselee muita tiedostoja videon pyöriessä ja avaa taas vlc ikkunan niin subit "saattaa" näkyä ehkä max. 5 sekuntia ja taas ne häipyy. Eli tässä on nyt jotain kummaa ja outoa!  >:( Totemillakaan subit eivät toimi.

Käytin hakua ja katsoin aikaisemmat ketjut muttei vinkit auttaneet tähän pulmaan. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia videoiden kanssa ja mikä avuksi?
« Viimeksi muokattu: 03.07.08 - klo:17.09 kirjoittanut Petri Järvisalo »

Azi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Ihme ongelma tekstityksien kanssa
« Vastaus #1 : 28.06.08 - klo:19.15 »
Mulla oli sama ongelma, tai ainakin se kuulostaa samalta. Autto ku laitto vlc:n asetuksista, Input / Codecs - Other codecs - Subtitles : Subtitles text encoding: ISO-8859-1.

Ja tekstit piti muistaakseni olla src-muodos, jos ei oo nii hae pakettienhallinnasta Gaupol Subtitle Editor, nii sillä pystyy muuttaan subeja muodosta toiseen.

Toivottavasti autto...

alibaba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Ihme ongelma tekstityksien kanssa
« Vastaus #2 : 28.06.08 - klo:20.50 »
Thank you very much!

Kyllä näistä palstoista on vaan hyötyä, en itse ois koskaan osannu ratkaista. Vaihdoin subin muodon .srt-muotoon tolla ohjelmalla ja toimii.