Kirjoittaja Aihe: CD-levy MP3:ksi Musiikkimaijalla tai Rytmilaatikolla?[RATKAISTU]  (Luettu 4978 kertaa)

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 846
    • Profiili
Moi! Olen asentanut lame mp3 enkooderin ja loin oman MP3-profiilin ja se näkyy molempien ko. ohjelmien valikossa ja "käytössä?"-täppä on päällä mutta silti en saa sitä omaa MP3 profiilia valittua. Mikäköhän on vikana? Tässä on minun MP3 profiilini:

audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc vbr=0 bitrate=320 ! id3v2mux

Olen asentanut Grip-ohjelman, jolla homman saa onnistumaan mutta Rytmilaatikko tai Musiikkimaija olis kiva saada myös toimimaan, kun ovat jakelun defaultti-ohjelmat..

-Sami
« Viimeksi muokattu: 03.06.08 - klo:16.23 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: CD-levy MP3:ksi Musiikkimaijalla tai Rytmilaatikolla?
« Vastaus #1 : 03.06.08 - klo:01.11 »
Musiikkimaija  ->Asetukset ->  valitaan Muoto -> ja sitten muokkaa profiileja loput mikäli tarvitsee.

Rytmilaatikolla suurinpiirtein samallalailla katsoo vain että lähde ja kohde ovat oikein.

Muuten mitenkä sait Grip toimimaan, minä en löydä sille edes tuota Lame encoderia???

En  7.10;iin enkä 8.04;seen    gstreamer0.10  plugineistä ei löydy toimivaa.


« Viimeksi muokattu: 03.06.08 - klo:01.21 kirjoittanut pttk »
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 846
    • Profiili
Vs: CD-levy MP3:ksi Musiikkimaijalla tai Rytmilaatikolla?
« Vastaus #2 : 03.06.08 - klo:07.54 »
Musiikkimaija  ->Asetukset ->  valitaan Muoto -> ja sitten muokkaa profiileja loput mikäli tarvitsee.

Rytmilaatikolla suurinpiirtein samallalailla katsoo vain että lähde ja kohde ovat oikein.

Muuten mitenkä sait Grip toimimaan, minä en löydä sille edes tuota Lame encoderia???

En  7.10;iin enkä 8.04;seen    gstreamer0.10  plugineistä ei löydy toimivaa.




Mulla ei tule "Muoto" kenttään kuin 4 vaihtoehtoa:

- CD-taso, häviöllinen (Ogg-multimedia)
- CD-taso, häviötön (FLAC-ääni)
- Puhe, häviöllinen (Speex-ääni)
- Puhe, häviötön (WAV-ääni)

Ei siis mahdollisuuttakaan valita MP3:sta (???). Miksiköhän näin..?

Grip:n sain suoraan toimimaan, kun asensin lamen. Asetukset->Koodaus->Koodaaja -välilehdillä valitaan "lame"
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: CD-levy MP3:ksi Musiikkimaijalla tai Rytmilaatikolla?
« Vastaus #3 : 03.06.08 - klo:11.22 »
Ei harmainta havaintoa? minulla on noiden lisäksi 2 kpl,tta eli.

    - CD-taso, AAC (MPEG-4 ääni)          ja
    - CD-taso, MP3 (MP-3 ääni)

Ei ole tullut kiinnitettyä huomiota kun on aina ollut Dapperista lähtien.   ???

PS; Silloin aloin käyttämään Ubuntua.

« Viimeksi muokattu: 03.06.08 - klo:11.30 kirjoittanut pttk »
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: CD-levy MP3:ksi Musiikkimaijalla tai Rytmilaatikolla?
« Vastaus #4 : 03.06.08 - klo:15.26 »
Musiikkimaija  ->Asetukset ->  valitaan Muoto -> ja sitten muokkaa profiileja loput mikäli tarvitsee.

Rytmilaatikolla suurinpiirtein samallalailla katsoo vain että lähde ja kohde ovat oikein.

Muuten mitenkä sait Grip toimimaan, minä en löydä sille edes tuota Lame encoderia???

En  7.10;iin enkä 8.04;seen    gstreamer0.10  plugineistä ei löydy toimivaa.




Lame löytyy synaptikillä haulla lame, mulla tosin on epäviralliset lähteet lisätty wikistä.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

vellu@vmach

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 348
  • Kiroitusvirheitä jo vuodesta feisty
    • Profiili
Vs: CD-levy MP3:ksi Musiikkimaijalla tai Rytmilaatikolla?
« Vastaus #5 : 03.06.08 - klo:15.56 »
Muistaakseni se mp3-vaihtoehto ilmestyi sinne ubuntu-restricted-extras -paketin mukana. Muistiini ei ole kuitenkaan luottamista.
Valikosta löytyy uuden profiilin lisäys , mutta ei ainakaan minulla mitään sinne ilmesty :/
No, ei se haittaa kun on parempi laatuinen Ogg Vorbiskin olemassa :)

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 846
    • Profiili
Vs: CD-levy MP3:ksi Musiikkimaijalla tai Rytmilaatikolla?
« Vastaus #6 : 03.06.08 - klo:16.22 »
Muistaakseni se mp3-vaihtoehto ilmestyi sinne ubuntu-restricted-extras -paketin mukana. Muistiini ei ole kuitenkaan luottamista.
Valikosta löytyy uuden profiilin lisäys , mutta ei ainakaan minulla mitään sinne ilmesty :/
No, ei se haittaa kun on parempi laatuinen Ogg Vorbiskin olemassa :)


Kiitos! Tämä auttoi!!! Eli tuo ubuntu-restricted-extras -paketin asennus oli se ratkaisu. Kiitti kaikille avustanne!

-Sami
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3428
    • Profiili
Musiikkimaijaan liittyvä pieni kysymys. Mitä pitää tehdä (toisin) saadakseen biisin tiedot näkyviin, kun klikkaa oikealla-->ominaisuudet-->audio-välilehti-->ominaisuudet. Kyseessä siis nimenomaan Musiikkimaijalla ripattu cd, ja Maijaan olin laittanut tämän ketjun ensimmäisessä postissa olevat asetukset. Siis tämän rimpsun "audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc vbr=0 bitrate=320 ! id3v2mux". Tallensin cd:n ogg -muodossa.

Siis, kun klikkaa muita koneella olevia äänitiedostoja (biisejä) oikealla ja valitsee "ominaisuudet", sitten "audio", ja vielä "ominaisuudet", niin näkee mm. siirtonopeuden jne. Nyt kun rippasin Musamaijalla, niin sain muuten sopivia tiedostoja aikaan, mutta "audio"- eikä tuossa jälkimmäisessä "ominaisuudet" -kohdissa ole infoa. 

K3b:llä olen rippaillut jo ihan menestyksellä - ihan näppärä ohjelma siihenkin, jos ei tarvitse mp3 -tallennuksessa säätää bitratea, itse käytän ogg:ia - mutta Musamaijan simppeli olemus viehättää, joten sitä mieluummin käyttäisin.

EDIT: Äh, antaa olla. Eipä tuolla merkitystä taida ihmisen elämässä olla. Ja jos onkin, niin käytän K3b:tä.  :)
« Viimeksi muokattu: 23.07.08 - klo:16.05 kirjoittanut Eesaurus »

DJ Tsvetkoff 4ever

  • Vieras
Tuo lisäämäsi rimpsu on mp3 (LAME) tiedostoille. Easytag ohjelmalla on helppo ja nopea muokata noita tageja. Rhythmbox kirjoittaa itsellä automaattisesti muusiikkitiedostoihin tiedot, mutta aika useasti joutuu muokkaamaan Easytag ohjelmalla mieleisekseen.

Itse tykästyin tuohon ripperiin. Todella kätevä! http://www.getdeb.net/release/2877

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3428
    • Profiili
Tuo lisäämäsi rimpsu on mp3 (LAME) tiedostoille. Easytag ohjelmalla on helppo ja nopea muokata noita tageja. Rhythmbox kirjoittaa itsellä automaattisesti muusiikkitiedostoihin tiedot, mutta aika useasti joutuu muokkaamaan Easytag ohjelmalla mieleisekseen.

Itse tykästyin tuohon ripperiin. Todella kätevä! http://www.getdeb.net/release/2877

Kiitti vinkistä! Ulkoisesti tosi näppärän oloinen ja selkeä.

Kokeilin vähän sitä, ja ohjelma jostakin syystä rippaa levyt aaltona, vaikka ruksi on Ogg Vorbisin kohdalla. Mistähän moinen?

EDIT: Seis! Virhe! Pidätelkää hevosianne! Eihän se mitään noin tee, niinkuin sanoin. Se vain näyttää siltä, koska kesken ekan biisin rippauksen biisin tiedostomuoto näkyy wav:ina, mutta muuttuu kyllä sitten ogg:iksi, kun malttaa sen sekunnin odotella. Joo, köh köh taas ja malttia balttia...  :)

EDIT:2: Loistava ohjelma, kiitos!!!
« Viimeksi muokattu: 23.07.08 - klo:18.55 kirjoittanut Eesaurus »