Jatkanpa tähän samaan ketjuun, kun minulla on samantyyppinen ongelma, eli ongelma on tämä
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=14116.msg105717#msg105717, 7.10 näyttis ei toimi, vaan näyttö jää mustaksi. 8.04 LTS:ääkin olen Live-CD:llä kokeillut. Siinäkään ongelmaa ei ole täysin ratkaistu, mutta sen sentään saa pyörimään turvallisessa graafisessa tilassa.
Kovin syvällistä tuntemusta Ubuntusta ja Linuxista minulla ei ole, joten nyt tarvitsisin riittävän selkeitä ja yksityiskohtaisia ohjeita siihen, kuinka hoidan päivityksen 7.04 => 7.10 ja edelleen => 8.04. Tyhjästä en haluasi aloittaa 8.04:n Live-CD:llä, koska silloin taitavat hävitä Evolutionin viestit, osoitteistot tms. Wikiä ym. lueskelemalla en ole onnistunut muodostamaan kokonaiskuvaa, mitä pitäisi tehdä ja missä järjestuksessä. Nykyinen, toimiva, xorg.conf minulla on varmuuskopioituna.
Jos päivitän 7.04 => 7.10, niin luulen, että ensimmäisen käynnistyksen jälkeen näyttö jää mustaksi. Ctrl+Alt+F1 pääsen komentoriville. Jos korvaan 7.10:n mukana asentuneen xorg.conf:n 7.04:n varmuuskopiolla, niin toimiiko edes sen vertaa, että pääsen päivittämään edelleen 8.04:een.
8.04:n päivityksen jälkeen edessä on ilmeisesti sama ongelma, mistä kestävä ratkaisu? Miten muokkaan komentorivillä xorg.confia ja mitä muutoksia siihen pitäisi tehdä, että 8.04 toimisi tuon Intellin näyttiksen kanssa. Onko ainoa ratkaisu ostaa uusi näytönohjain ja jos, niin mikä? Suosituksia???