Kirjoittaja Aihe: Xgl  (Luettu 40775 kertaa)


JPK1990

  • Vieras
Re: Xgl
« Vastaus #1 : 07.02.06 - klo:20.50 »
Mikrobitissäkin kerrottiin tästä. Tukeeko linux/ohjelmat tai onko mahdollista tehdä sellaista että kahdella kuvapäällä saataisiin aito 3D näkymä? sillä vähän ois siistiä pelata syvyysvaikutelman kanssa.

ufc

  • Vieras
Re: Xgl
« Vastaus #2 : 09.02.06 - klo:18.08 »

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Xgl
« Vastaus #3 : 09.02.06 - klo:18.29 »
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=127090 Dapper

Voi seppo kun ei ole kunnon konetta nvidian näytönohjaimella. :(

ufc

  • Vieras
Re: Xgl
« Vastaus #4 : 09.02.06 - klo:19.22 »
« Viimeksi muokattu: 09.02.06 - klo:19.24 kirjoittanut ufc »

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Xgl
« Vastaus #5 : 09.02.06 - klo:20.08 »
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=127090 Dapper

Voi seppo kun ei ole kunnon konetta nvidian näytönohjaimella. :(
Eipä ilmeisesti kauaa joudu odottamaan
 
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=127493
http://en.opensuse.org/Xgl


Ei kauaa joudu odotamaan mitä?

Miten toi liittyy siihen, ettei mulla ole nvidian näytönohjaimella varustettua konetta? Nyt meni yli ymmärryksen.

ufc

  • Vieras
Re: Xgl
« Vastaus #6 : 10.02.06 - klo:22.06 »
Ei kauaa joudu odotamaan mitä?

Miten toi liittyy siihen, ettei mulla ole nvidian näytönohjaimella varustettua konetta? Nyt meni yli ymmärryksen.

Niin, että ei varmaan kauaa tarvii odottaa, että ostat uuden näyttiksen kun tuollaista herkkua saatavilla. :D
Ja toimiihan tuo muillakin näyttiksillä kuin nvidian. ;)

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Xgl
« Vastaus #7 : 10.02.06 - klo:22.42 »
Ei kauaa joudu odotamaan mitä?

Miten toi liittyy siihen, ettei mulla ole nvidian näytönohjaimella varustettua konetta? Nyt meni yli ymmärryksen.

Niin, että ei varmaan kauaa tarvii odottaa, että ostat uuden näyttiksen kun tuollaista herkkua saatavilla. :D
Ja toimiihan tuo muillakin näyttiksillä kuin nvidian. ;)

Niin, joo, toimiihan se, mutta nvidia on luotettavin ehkä tässä. Olis mulla tossa uus kotikone missä on joku radeon, mutten sitä viitsisi räjäyttää jos muu perhekin sitä käyttää.. sitte tietty olis vanha ruoska mihin sais jonku Radeon 9200 SE:n, eli ei paljoa naureta.

Niin että ehkä mä ootan kunnes sitä ei tarvi ihan noin vaikeasti asennella tai saan kunnon koneen missä toimivuus on ehkä taatumpi.

ufc

  • Vieras
Re: Xgl
« Vastaus #8 : 11.02.06 - klo:12.42 »
Toivon todella hartaasti, että tuo julkaistaan kunnonollisena ubuntuun ennen kuin Windows Vista on julkaistu.

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Xgl
« Vastaus #9 : 11.02.06 - klo:18.07 »
Toivon todella hartaasti, että tuo julkaistaan kunnonollisena ubuntuun ennen kuin Windows Vista on julkaistu.

Vista tulee kuulemma ehkä Joulukuun alussa tänä vuonna.. Siihen mennessä ubuntusta on jo kaksi uutta versioo tullu.. _hieman_ nopeampaa kehitystä.

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Xgl
« Vastaus #10 : 11.02.06 - klo:18.38 »
Toivon todella hartaasti, että tuo julkaistaan kunnonollisena ubuntuun ennen kuin Windows Vista on julkaistu.
Toivon todella hartaasti että Vistaa ei koskaan julkaista...  ;)
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

JPK1990

  • Vieras
Re: Xgl
« Vastaus #11 : 11.02.06 - klo:19.56 »
*reps*  ;D Niimpä, ihmiset kun eivät ajattele yhtään mitä ostaavat kunhan siinä on uudet nami kuorutteet.

Qwerty

  • Vieras
Re: Xgl
« Vastaus #12 : 11.02.06 - klo:21.43 »
*reps*  ;D Niimpä, ihmiset kun eivät ajattele yhtään mitä ostaavat kunhan siinä on uudet nami kuorutteet.

Vista on huomattavasti paljon muuta kuin pelkkä "namikuorruke".

JPK1990

  • Vieras
Re: Xgl
« Vastaus #13 : 11.02.06 - klo:23.33 »
Tottakai, kallis.

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Re: Xgl
« Vastaus #14 : 12.02.06 - klo:02.11 »
Vista on huomattavasti paljon muuta kuin pelkkä "namikuorruke".

Jep, onhan siinä kaikenlaisia hienoja innovaatioita kuten esimerkiksi WinFS ja Monad Shell, eikun eihän niitä olekaan... :-p

Qwerty

  • Vieras
Re: Xgl
« Vastaus #15 : 12.02.06 - klo:10.02 »
WinFS

Itsekin tuota kyllä odotan innolla. Olen varma, että tuo tullaan näkemään vielä Vistassa ja tulee olemaan varmasti mukava lisä.

WinFS
Monad Shell, eikun eihän niitä olekaan... :-p
Lainaus

Monet käyttäneet tuota (MSH) jo pitkän aikaa.

Suosittelen teille katseltavaksi suuren määrän videoita, joissa puidaan Vistaa kernel-tasolta korkean tason ohjelmointirajapintoihin.
--> http://channel9.msdn.com <--
Ihan rohkeasti vain .. :)

Mutta takaisin Xgl:n. Sitäkin odottelen kyllä todella mielenkiinnolla, vaikkakin ajuritilanne hidastaa tuon käyttöönottoa, mikä tietysti harmi. 'Compiz' näyttää kätevältä ja varsinkin kun efektejä voidaan tehdä plugineiksi on todella hieno asia. Odottelenkin distroilta pientä "kilpailua" efektien suhteen. En niinkään näyttävyyden, mutta käytännöllisyyden kannalta.

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Re: Xgl
« Vastaus #16 : 12.02.06 - klo:10.54 »
WinFS
Itsekin tuota kyllä odotan innolla. Olen varma, että tuo tullaan näkemään vielä Vistassa ja tulee olemaan varmasti mukava lisä.

Kyllä se joskus saatetaan nähdä, mutta eri asia nähdäänkö se Vistassa vai Vistan seuraajassa ja minä vuonna tämä ihme tapahtuu. Vistan julkaisuversiossa sitä ei ainakaan ole.

Lainaus
Monad Shell, eikun eihän niitä olekaan... :-p
Monet käyttäneet tuota (MSH) jo pitkän aikaa.

Monet ovat käyttäneet myös virtuaalityöpöytiä tai bashia WinXP:ssä mutta eivät ne silti tule siinä mukana.

Qwerty

  • Vieras
Re: Xgl
« Vastaus #17 : 12.02.06 - klo:11.54 »
Kyllä se joskus saatetaan nähdä, mutta eri asia nähdäänkö se Vistassa vai Vistan seuraajassa ja minä vuonna tämä ihme tapahtuu. Vistan julkaisuversiossa sitä ei ainakaan ole.

Totta. Vaatii koneelta kyllä niin paljon potkua, että ei varmasti vähän aikaan tulla tuota näkemään.

Monet ovat käyttäneet myös virtuaalityöpöytiä tai bashia WinXP:ssä mutta eivät ne silti tule siinä mukana.

Totta. MSH ei tule Vistan mukana, mutta on erikseen ladattavissa. MSH:n ei edes _tarvitse_ tulla mukana.
Itse en ole sitä vielä käyttänyt, mutta toivottavasti piakkoin pääsen siihen tutustumaan.

Mutta varmaan Vista voidaan jättää tässä vaiheessa rauhaan ja keskustella Xgl:stä jos siitä vielä jotain sanottavaa :).

Qwerty

  • Vieras
Re: Xgl
« Vastaus #18 : 15.02.06 - klo:20.00 »

Bodhi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Re: Xgl
« Vastaus #19 : 16.02.06 - klo:10.24 »
Itselläni on Xgl ja compiz toiminnassa Dapperissa ja kaikki efektit toimii mitä noissa videoissa näkyy. On muuten aika nätin näköistä :) Kannattaa kokeilla, kaikki tarvittavat paketit taitaa löytyä jo universestä.