Kirjoittaja Aihe: IM protokollat  (Luettu 3545 kertaa)

Qwerty

  • Vieras
IM protokollat
« : 24.06.06 - klo:12.08 »
Pisti tuossa silmään, että profiiliin ei mahdollista asettaa Jabber-tunnuksen tietoja.
Mielestäni todella harmi ja kiinnostaisikin tietää, että käyttääkö kukaan Jabberia..?
MSN tuntuu olevan todella yleinen mikä on mielestäni yllättävää.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: IM protokollat
« Vastaus #1 : 24.06.06 - klo:13.13 »
Pisti tuossa silmään, että profiiliin ei mahdollista asettaa Jabber-tunnuksen tietoja.
Mielestäni todella harmi ja kiinnostaisikin tietää, että käyttääkö kukaan Jabberia..?
MSN tuntuu olevan todella yleinen mikä on mielestäni yllättävää.

no, minä tuota ihmettelinkin jo täällä:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=500.0

ja juu, minä käytän jabberia, enkä itse asiassa mitään muuta suostuisi käyttämäänkään. kaikkien isompien IM-protokollien palveluehdot ovat mielestäni kohtuuttomat, vaikka moni ei niistä välitäkään.

tuntemistani MSN-käyttäjistä jokainen sanoo käyttävänsä MSN:ää, koska "kaikki muutkin käyttää".
Janne

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: IM protokollat
« Vastaus #2 : 25.06.06 - klo:21.00 »
tuntemistani MSN-käyttäjistä jokainen sanoo käyttävänsä MSN:ää, koska "kaikki muutkin käyttää".

Onko ehdotuksia hajanaisen joukon pään kääntämiseen jonkin muun protokollan puoleen?

Suomessa vaan suurin osa käyttää MSN:ää, ja jos heihin haluaa pitää IM:llä yhteyttä niin ei paljoa ole valinnan varaa..

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: IM protokollat
« Vastaus #3 : 26.06.06 - klo:00.58 »
Jep, minäkin yritin olla pitkää rekisteröimättä MSN-tunnusta, mutta ei vaan mahda mitään kun se suisituin on. Pakko käyttää vaikka sitten hampaat irvessä.

Mutta onneksi olen saanut suurimman osan kavereistani tutustutettua irc-protokollaan. Se on sentään suomalaista tekoa ;)

slux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Re: IM protokollat
« Vastaus #4 : 26.06.06 - klo:09.17 »
Itselläni on Jabberin käyttäjänä suhteellisen onnekas asema kun aika lailla kaikki tutut löytyy sieltä eikä meseä tarvita. Jos Google Talk tuntuisi helpommalta mainostettavalta kun se on ison ja kaikille tutun (kaikkien pitämän?) Googlen niin sehän on myös pesunkestävä Jabber-palvelu.

Tämä sivu sisältää myös jotain mahdollisia mainosteluperusteita, mutta toki harvempi käyttäjä on niin "harrastaja" että välttämättä niistä innostuisi:
http://web.amessage.info/wiki/JabberAdvocacyEn

Kai se Jabber vähitellen kasvaa niinkuin nytkin on jo aika vakuuttaviin mittoihin tähän mennessä tehnyt ja vähitellen ihmisillä alkaa olla sitä käyttäviä tuttuja...

Tomaatti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 151
    • Profiili
Re: IM protokollat
« Vastaus #5 : 27.06.06 - klo:15.00 »
Minäkin olen nyt Jabberin käyttäjä. Osoitteen ja tilani näette allekirjoituksestani.

Tomaatti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 151
    • Profiili
Re: IM protokollat
« Vastaus #6 : 01.07.06 - klo:20.06 »
Sain jo ihmisiä siirtymään Jabberiin.