Kirjoittaja Aihe: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)  (Luettu 8754 kertaa)

tiipii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« : 18.05.08 - klo:20.20 »
Juu, eli wintoosa lakkasi toimimasta tänään yllättäen.

Nappasin siis kaapista Live-CDn jossa oli Ubuntu 7.04 Feisty Fawn. Kokeilin livecdn kanssa ladata uusinta versiota mutta sitten nettiboksi päätti resetoida itsensä.

Olen muuten ollut tyytyväinen linuxiin, mutta WoWia kovasti kaipaan.
Siispä hain winen ja asensin onnistuneesti.

Sitten hain Wowin alkuperäiset CDt.
Tein ohjeiden mukaan, otin 1. CD:stä kaikki filut ja muista neljästä vain Installer Tome NUMERO.mpq tiedostot.

Aloitin asennuksen vieläkin ohjeiden mukaan.

Muuten menee hyvin, mutta ehkä n. 10% kohdalla alkaa valittaa että "scourge.female" modeli tjsp. on korruptoitunut model.mpqssa. Tämä lienee tuolla CD ykkösen filuissa.

Windowsilla kuitenkin toimi hyvin.

Onko ongelma Winessä (latasin uusimman winen ja minulla on 7.04), WoWissa (rikkinäinen CD?) vai ihan jossakin Ubuntussa itsessään?

Apuja kaivattaisiin.

Latauksessa on tuo Trial -versio ja kokeilen sen kanssa herjaako samaa virhettä.

Kaikki vastaukset olis tervetulleita! =)

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #1 : 18.05.08 - klo:20.36 »
Ensinnäkin suosittelisin asentamaan tuoreimman Ubuntun, eli Hardyn, 8.04. Uusin Wine on tehty Hardylle, joten Feistyssa se ei välttämättä toimi kunnolla.

Ja tässä kuitenkin ohjeet WoW:n asentamiseen Ubuntulla lontoon kielellä: https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

tiipii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #2 : 18.05.08 - klo:20.46 »
Jos mikään muu ei auta niin kai se on Hardy Heron asennettava, mutta en usko että siitä olisi kii ( o.o?).

Juu, noiden ohjeiden mukaan tein. Aina pääsen tuohon wine Installer.exe kohtaan ja sitten asentamaan.

Kun wow asentaa tulee juuri tuo Error.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #3 : 18.05.08 - klo:20.54 »
Koeta piruuttasi kopioida ne filut uudestaan sinne CD:ltä kansioon. Jos vaikka kopiontivaiheessa olisi tullut joku bugintapainen ja että tiedosto olisi mennyt parin bitin verran rikki.

Ja suosittelen todellakin Hardya, ihan työpöytäkäytössäkin paljon mukavampi käytellä.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

tiipii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #4 : 18.05.08 - klo:21.17 »
Heh, kokeilin ja nyt tuli ero erroria tällä kertaa jostain äänestä. Kolmannen kerran yritin ja enää ei suostu DVD-asema edes aukenemaan saati mitään kopioimaan. Muttajoo, aikansa elänyt tämä tietokone.

Kokeilen ainakin vielä ladata tuon trial clientin ja sillä sitten.

tiipii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #5 : 19.05.08 - klo:21.32 »
Srry tuplapostaus.

Eli juu, kyllä vika on nyt jossain muualla. Yritin netistä ladatulla versiolla joka on aina winukallakin toiminut ongelmitta mutta installeri heittää erroria, tällä kertaa tiedoston koosta tjsp.

Eli joo o...? Mikäs neuvoksi. En tiedä, pitäisikö yrittää heittää tähän windowsia vai?



p1ratE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #6 : 19.05.08 - klo:21.40 »
Jos sulla on siis aito wowin levy niin kokeile piruuttas myös suoraan levyiltä asennusta, mulla asentui ekalla yritykseltä suoraa levyilta kuten windowsissa ilman mitään tiedostojen kopointia.

Tosin mulla Gutsy mutta kokeile nyt ainakin.

EDIT: netistä ladattava trial versio ei toimi kovinkaan monella (kokemusta on) enkä tiedä miksi...

Zimba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #7 : 20.05.08 - klo:14.26 »
Mie oon koittanu winellä suoraan windows osiolta käyttää wowia, muuten kait toimii hyvin, mut jos painan escape (esc) näppäintä, se sulkee koko pelin? Ei pääse valikoita räpläämään ilman esciä... Olin tästä jo postannut aikasemmin, mut kukaan 80 lukijasta ei tiedä miten sen kiertää.

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #8 : 20.05.08 - klo:20.47 »
Mie oon koittanu winellä suoraan windows osiolta käyttää wowia, muuten kait toimii hyvin, mut jos painan escape (esc) näppäintä, se sulkee koko pelin? Ei pääse valikoita räpläämään ilman esciä... Olin tästä jo postannut aikasemmin, mut kukaan 80 lukijasta ei tiedä miten sen kiertää.

Outo, mutta pitäisi sinun päästä valikkoon myös alapalkin napilla. (gm ticket, char sheet etc.)

Kuitenkin on todettava että uusimmalla Wine:llä ja Ubuntulla WoW toimii kuin unelma, ei enää winpain rasitetta.
Ainut nyt oli että parin kuukauden jälkeen järjestelmä tukkeutui (ohjeita miten putsata?)
Muuten olen erittäin tyytyväinen linuxiin.

Mielestäni tuo linux tekijän palkinto oli ansaittu.

Zimba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #9 : 21.05.08 - klo:09.32 »
Mie oon koittanu winellä suoraan windows osiolta käyttää wowia, muuten kait toimii hyvin, mut jos painan escape (esc) näppäintä, se sulkee koko pelin? Ei pääse valikoita räpläämään ilman esciä... Olin tästä jo postannut aikasemmin, mut kukaan 80 lukijasta ei tiedä miten sen kiertää.

Outo, mutta pitäisi sinun päästä valikkoon myös alapalkin napilla. (gm ticket, char sheet etc.)


Eli olen ollut vain sen verran pässi, etten ole ymmärtänyt kiertää ja käyttää niitä alapalkin painikkeita... No joo, kiitos ideasta :D

jarpppi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 111
    • Profiili
    • jarppi.arkku.net
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #10 : 21.05.08 - klo:12.24 »
En tiedä kuinka pitkälle olet jo päässyt asennukssa, kenties jo toimii? Mutta kerronpa nyt miten itse sain Gutsyllä toimimaan. Ihan ware-versio oli, koska päätin vain kokeilla millainen peli se olisi. Sen voin kertoa, ettei se minua napannut mukaansa, en syttynyt sille sitten ollenkaan. Kuitenkin, winellä sitä kokeilin. Levyt sisään, ja asentelemaan. Itse wowi asentui ongelmitta, mutta BC herjasi jotain ja sitten pähkäilin siinä pari päivää...  :D Päätin sitten ottaa Windows-osiolta tiedostot Ubuntun puolelle. Eli copypastella vaan kylmästi koko Wow-kansio Ubuntun puolelle. Sitten toimi, ja hyvin se toimikin, kunnes Hardy tuli ja asentelin järjestelmän uusiksi, koska tuntui että koko järjestelmä on vähän sekaisin ja siellä on kaikkea turhaa, turhia paketteja sun muuta. Ehkei todellisuudessa niin ollut, mutta siltä se ainakin tuntui, kun sillon kun asentelin niin vähän sähläykseksi jotkut jutut meni. Oli kivempi aloittaa puhtaalta pöydältä.  :)

Eli kannattaa kokeilla kopioida Windowsin osiolta, mikäli sitä on. Sinulla sitä ei tainnut olla? Etköhän sen jotenkin asennettua saa.

-jarppi

Nakeman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #11 : 22.05.08 - klo:19.09 »
En tiedä kuinka pitkälle olet jo päässyt asennukssa, kenties jo toimii? Mutta kerronpa nyt miten itse sain Gutsyllä toimimaan. Ihan ware-versio oli, koska päätin vain kokeilla millainen peli se olisi. Sen voin kertoa, ettei se minua napannut mukaansa, en syttynyt sille sitten ollenkaan.
Blizzun sivuilta saa ihan ilmaiseksi 10-päivän kokeiluversion. Etkä sä sille oikein voi syttyä kun et pelannu "pitkää aikaa" level 70 charrulla, nii tietäsit mimmosta se PvP ja PvE on.
P3 600MHz, 392Mt RAM, 8Gb kovo, ATI Rage 128
AMD Duron 1.1GHz, ~1Gb RAM, 20Gb kovo
Intel E8400 3.0GHz, 4Gb DDR2, 8800 GT 512Mb

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #12 : 24.05.08 - klo:21.24 »
En tiedä kuinka pitkälle olet jo päässyt asennukssa, kenties jo toimii? Mutta kerronpa nyt miten itse sain Gutsyllä toimimaan. Ihan ware-versio oli, koska päätin vain kokeilla millainen peli se olisi. Sen voin kertoa, ettei se minua napannut mukaansa, en syttynyt sille sitten ollenkaan.
Blizzun sivuilta saa ihan ilmaiseksi 10-päivän kokeiluversion. Etkä sä sille oikein voi syttyä kun et pelannu "pitkää aikaa" level 70 charrulla, nii tietäsit mimmosta se PvP ja PvE on.

No siis se mikä voisi olla kiinostavaa olisi kohtuu hyvillä kamoilla tapahtuva world PVP johon osallistuu useita 40 hengen ryhmiä (epic battles), mutta nuo arenat, battlegroundit ja pve raidit on menneet järjettömiksi arvoitus peleiksi (en tiedä oliko näin pre TBC) mutta jotenkin turhauttavan kuulosta, ja uusin sunwell isle on kuulemma kans aika tärähtänyt ns. join effort operation vs. kael'thas ...

Itsellä mennyt mielenkiinto suurelta osin WoW:iin, lähinnä siksi että esim. tankki kamojen saaminen on tuhottoman vaikeaa ja sittenkin ne on vaillinaiset Paladinille, jotain raid tier 6 settiä lukuun ottamatta... + muutamat oikeasti hyvät epic kamat.

Josse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #13 : 30.05.08 - klo:21.55 »
Itselläni trial version asennus jämähtää " testing internet connection speed... " kohtaan. Ennen purku kansion valitsemista siihen tuli joku outo varoitus merkki...

adjektiivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #14 : 02.12.08 - klo:18.04 »
kysymys viisaille: kuinkahan saisin wow trialin toimimaan, asennettua sain mutta kun painan play niin heittää erroria, tässä kuvia:


mitä pitäisi koittaa että saisin pyörimään?

Jussi Nirhamo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #15 : 04.12.08 - klo:23.42 »
Mene wowi kansioon --> WTF kansioon ja avaa sieltä tiedosto Config.wtf. Sitten lisäät tiedoston loppuun rivin:

SET gxApi "OpenGL"

Testaappa tuolla nyt aluksi, itsellä ainakin toimi tuon jälkeen
« Viimeksi muokattu: 04.12.08 - klo:23.44 kirjoittanut Jussi Nirhamo »
Puunakki

adjektiivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Vs: Apua aloittelijalle (Wine + WoW)
« Vastaus #16 : 05.12.08 - klo:11.40 »
Mene wowi kansioon --> WTF kansioon ja avaa sieltä tiedosto Config.wtf. Sitten lisäät tiedoston loppuun rivin:

SET gxApi "OpenGL"

Testaappa tuolla nyt aluksi, itsellä ainakin toimi tuon jälkeen

tämä riitti, nyt toimii. Kiitoksia   :)