Minä olen töistä lainannut Pinnaclen "mokkulaa", jonka avulla sain VHS:n kytkettyä koneeseen. Näin sitten kuva koneelle ja sillä dvd:lle.
Hankalaa ja aikaavievää. Tuommoinen "kopiokone" olisi verrattomasti parempi.
Niin, no se on just se että mitä haluaa tehdä. Minä haluan kuvamateriaalin mainitsemasi kaapparin kautta koneelle, editoida, korjailla, muokata, korjata sitä kaikessa rauhassa ja pelata asetusten ja filttereiden kanssa että kuva saadaan mahdollisimman korkealaatuisena levylle.
Huomatkaa tavallisia vhs/dvd -kuluttajabokseja etsivät, että DVD:lle siirtämisestä ei ole mitään kuvanlaadullista hyötyä. Kuvanlaatu itseasiassahan vain huononee DVD-formaattiin siirrettäessä, kun VHS:n kohinan lisäksi mukaan liittyy DVD:n mpeg-pakkauksen pikselimössö (joka VHS-siirroissa korostuu entisestään VHS-signaalin kohinaisuuden takia, filttereillä tuota pystytään tietokoneella vähentämään). Ottakaa myös huomioon, että kaappariboksissa on vhs/dvd -yhdistelmään nähden myös se etu, että alkuperäiset DV-tason siirrot voi säilyttää koneella (joiden kuvanlaatu on huomattavasti parempaa kuin DVD:n mpegin) odottamassa niitä DVD:n manttelinperijäformaatteja. Enään muutama vuosi ja jengi puhuu vain Blu-Ray -soittimista.
Tietysti nyt VHS:t DVD:lle siirtämällä "pysäytätte" analogisten VHS-nauhojenne kulumisen, kun digitaalisena ne vain ovat tasan mitä ovat eikä siitä miksikään muutu. Paitsi tietysti jos virhesektoreita muodostuu
Käyttäkää siis vain korkealaatuisia levyjä, kuten Verbatim, ja säilyttäkää levykuvat koneella (jos kaapparia käytätte). Tulette varmasti vielä niitä jossain vaiheessa tarvitsemaan.