Kirjoittaja Aihe: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun  (Luettu 8486 kertaa)

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Evolution alkoi yhtäkkiä (viimeisimpien päivityksien asentamisen jälkeen?) käyttäytymään oudosti:

Kun klikkaa Lähetä/Vastaanota, näkyviin ponnahtaa Avaa avainnippu -akkuna, kts liite.

Siitä sitten kun klikkaa Estä, niin se hakee viestit ihan kiltisti, mutta mitenkä tuon akkunan ärsyttävät ponnahdukset saisi lopetettua?

[ylläpito on poistanut liitteen]
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #1 : 11.05.08 - klo:20.55 »
Evolution alkoi yhtäkkiä (viimeisimpien päivityksien asentamisen jälkeen?) käyttäytymään oudosti:
Kun klikkaa Lähetä/Vastaanota, näkyviin ponnahtaa Avaa avainnippu -akkuna, kts liite.

Siitä sitten kun klikkaa Estä, niin se hakee viestit ihan kiltisti
Itselläni teki saman tempun, ja ei mennyt kauan , kun alkoi tulla muitakin ongelmia mm. (kaikki paneelit katosivat), ja muuta ihmeellisyyksiä.  Olen  formatoinut koko levyn ja asentanut kaikki uudestaan.  Evolutiota en enään ottanut käyttöön.
t. matti

JAL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #2 : 22.05.08 - klo:06.53 »
sama täällä

/j

MikeSmurffi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #3 : 02.06.08 - klo:19.26 »
Niin teki täälläkin. Ensin oli salauksena ssl ja teki noin. kyseli pääsyä avainnippuun jne. vaihdoin tls saluksen päälle. Ei kysele enää mut eipä hae myöskään sähköposteja. Että näin. Alkuun pelitti hyvin ja sit näin. Olisko kenellä neuvoo ongelmaan?

MikeSmurffi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #4 : 02.06.08 - klo:20.04 »
Kun maltoin odottaa niin kyllä se tarkasti tulevat postit mutta ihan älyttömän hitaasti. Mikä siinä on?

MikeSmurffi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #5 : 02.06.08 - klo:20.34 »
Vaihdoin takas SSL salaukseen. Ja kas kas. Nyt toimi ettei kysynyt sitä salasanaa avainnippuun. Ei ymmärrä eikä tajuu. Tää Evolution elää ihan omaa elämää näköjään. Pitää nyt tarkkailla. Mut mikäs sit tilalle? Ehdotuksia?

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #6 : 02.06.08 - klo:20.43 »
Mut mikäs sit tilalle? Ehdotuksia?
Kyllä Evolution tuntui melkoisen mukavalta muuten käyttää (suomennos virheistä huolimatta), mutta se tosiaan elää toisinaan omaa elämäänsä.  Itse olen siirtynyt takaisin Thunderbirdiin, se pelaa täysin ok.
Tietenkin mielipiteitä on monta kuten käyttäjiäkin.

t.matti

MikeSmurffi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #7 : 03.06.08 - klo:12.52 »
Kas kas. Tänään menin Evolutioniin ja mitä mitä!!!! Taas alkoi kysellä salasanaa avainnippuihin ja sit salasanaa gmailiin. Eilen kokeilin vaikka kuinka monta kertaa ja toimi. Tänään taas ei. Tympii kun ei pellaa oikein. Apuva.

MikeSmurffi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #8 : 03.06.08 - klo:13.22 »
Miten saa sen automaattisen kirjautumisen pois päältä? Oon ettinyt ja ettinyt mut ei vaan löydy. Voisi kokeilla tuota neuvoo!!!

MikeSmurffi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #9 : 04.06.08 - klo:21.07 »
Löysin sen mistä sai automaattikirjautumisen pois päältä. Nyt ei enää Evolution kysele mitään. Toki kun yksin käytän konetta tuntuu turhalta aina salasanat ja käyttäjätunnukset laittaa. Mutta Evolution hyvä systeemi ja sen takia kannattaa nähdä vaivaa. Mikko

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #10 : 04.06.08 - klo:21.40 »
Tuolla saa ainakin salasana kyselyn pois: http://wiki.ubuntu-fi.org/XP-Tyylinen_valikko_Gnomelle
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #11 : 07.06.08 - klo:12.16 »
Tuolla saa ainakin salasana kyselyn pois: http://wiki.ubuntu-fi.org/XP-Tyylinen_valikko_Gnomelle
Sama ongelma täällä.. Mä yritin yllämainitulla ohjeella mutta mulla huutelee avainnippua edelleen.. Onkohan kukaan saanut ratkaistua tätä ongelmaa? On aika kiusallinen, Evolution on muuten niin hyväntuntuinen ohjelma etten haluais luopua siitä..
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #12 : 07.06.08 - klo:12.22 »
Tuolla saa ainakin salasana kyselyn pois: http://wiki.ubuntu-fi.org/XP-Tyylinen_valikko_Gnomelle
Sama ongelma täällä.. Mä yritin yllämainitulla ohjeella mutta mulla huutelee avainnippua edelleen.. Onkohan kukaan saanut ratkaistua tätä ongelmaa? On aika kiusallinen, Evolution on muuten niin hyväntuntuinen ohjelma etten haluais luopua siitä..

Onko käytössä automaattinen kirjautuminen? (jos vastaat kyllä, niin ota pois käytöstä)
Jos käytössä niin käynnistyksen yhteydessä ei tehdä "varmennusta" vaan ohjelman käynnistyessä.
Sama langattomien verkkojen kanssa.
Valikko->Järjestelmä->Ylläpito->Kirjautumisikkuna-->Turvallisuus välilehti
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #13 : 07.06.08 - klo:20.13 »
Tuolla saa ainakin salasana kyselyn pois: http://wiki.ubuntu-fi.org/XP-Tyylinen_valikko_Gnomelle
Sama ongelma täällä.. Mä yritin yllämainitulla ohjeella mutta mulla huutelee avainnippua edelleen.. Onkohan kukaan saanut ratkaistua tätä ongelmaa? On aika kiusallinen, Evolution on muuten niin hyväntuntuinen ohjelma etten haluais luopua siitä..

Onko käytössä automaattinen kirjautuminen? (jos vastaat kyllä, niin ota pois käytöstä)
Jos käytössä niin käynnistyksen yhteydessä ei tehdä "varmennusta" vaan ohjelman käynnistyessä.
Sama langattomien verkkojen kanssa.
Valikko->Järjestelmä->Ylläpito->Kirjautumisikkuna-->Turvallisuus välilehti
Kiitos vinkistäsi! Ihmettelen vaan, miksi Evolution tekee sen varmennuksen? Kun olen valinnut automaattisen kirjautumisen, ei kai ohjelman tehtävä ole varmentaa (?). Ei nuo muutkaan ohjelmat sitä tee... Onko tämä ongelma mahdollista kiertää millään tavalla, kun automaattikirjautuminen on päällä?
« Viimeksi muokattu: 07.06.08 - klo:20.28 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #14 : 07.06.08 - klo:21.11 »
Tuolla saa ainakin salasana kyselyn pois: http://wiki.ubuntu-fi.org/XP-Tyylinen_valikko_Gnomelle
Sama ongelma täällä.. Mä yritin yllämainitulla ohjeella mutta mulla huutelee avainnippua edelleen.. Onkohan kukaan saanut ratkaistua tätä ongelmaa? On aika kiusallinen, Evolution on muuten niin hyväntuntuinen ohjelma etten haluais luopua siitä..

Onko käytössä automaattinen kirjautuminen? (jos vastaat kyllä, niin ota pois käytöstä)
Jos käytössä niin käynnistyksen yhteydessä ei tehdä "varmennusta" vaan ohjelman käynnistyessä.
Sama langattomien verkkojen kanssa.
Valikko->Järjestelmä->Ylläpito->Kirjautumisikkuna-->Turvallisuus välilehti
Kiitos vinkistäsi! Ihmettelen vaan, miksi Evolution tekee sen varmennuksen? Kun olen valinnut automaattisen kirjautumisen, ei kai ohjelman tehtävä ole varmentaa (?). Ei nuo muutkaan ohjelmat sitä tee... Onko tämä ongelma mahdollista kiertää millään tavalla, kun automaattikirjautuminen on päällä?

Homma toimi aikaisemmin myös automaattikirjautumisen kanssa eikä Evolution kysellyt mitään, mutta uuden kernelin myötä vaiva tuli takaisin .

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #15 : 20.06.08 - klo:14.29 »
Tuolla saa ainakin salasana kyselyn pois: http://wiki.ubuntu-fi.org/XP-Tyylinen_valikko_Gnomelle
Sama ongelma täällä.. Mä yritin yllämainitulla ohjeella mutta mulla huutelee avainnippua edelleen.. Onkohan kukaan saanut ratkaistua tätä ongelmaa? On aika kiusallinen, Evolution on muuten niin hyväntuntuinen ohjelma etten haluais luopua siitä..

Onko käytössä automaattinen kirjautuminen? (jos vastaat kyllä, niin ota pois käytöstä)
Jos käytössä niin käynnistyksen yhteydessä ei tehdä "varmennusta" vaan ohjelman käynnistyessä.
Sama langattomien verkkojen kanssa.
Valikko->Järjestelmä->Ylläpito->Kirjautumisikkuna-->Turvallisuus välilehti
Kiitos vinkistäsi! Ihmettelen vaan, miksi Evolution tekee sen varmennuksen? Kun olen valinnut automaattisen kirjautumisen, ei kai ohjelman tehtävä ole varmentaa (?). Ei nuo muutkaan ohjelmat sitä tee... Onko tämä ongelma mahdollista kiertää millään tavalla, kun automaattikirjautuminen on päällä?
Moi! Onko tähän Evolution oletusavainnippu kyselyyn automaattikirjautumisen myötä kukaan keksinyt ratkaisua? Olis kiva, kun ei tarttis naputella salasanaa sähköpostia luettaessa..
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

petri0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #16 : 20.06.08 - klo:18.55 »
Sama täällä pari viikkoa sitten mutta luonnollisesti en kirjoittanut ratkaisua muistiin mutta haku internetissä tuottaa seuraavaa:

Kotikansiossasi valitse Näytä>Näytä piilotiedostot ja sitten etsit kansion .gnome2/keyrings jossa nimeät login.keyring tiedoston näin: login.keyring_BU (aina kannattaa säästää vanhat tiedot) ja sitten poistat sen alkuperäisen tiedoston ja käynnistät koneen uudelleen. Poissa pitäisi olla turhat keyring-kyselyt ja login.keyring tiedosto on uudelleen kirjoitettuna mukana.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #17 : 21.06.08 - klo:09.39 »
Sama täällä pari viikkoa sitten mutta luonnollisesti en kirjoittanut ratkaisua muistiin mutta haku internetissä tuottaa seuraavaa:

Kotikansiossasi valitse Näytä>Näytä piilotiedostot ja sitten etsit kansion .gnome2/keyrings jossa nimeät login.keyring tiedoston näin: login.keyring_BU (aina kannattaa säästää vanhat tiedot) ja sitten poistat sen alkuperäisen tiedoston ja käynnistät koneen uudelleen. Poissa pitäisi olla turhat keyring-kyselyt ja login.keyring tiedosto on uudelleen kirjoitettuna mukana.
Kiitos avustasi mutta edelleen kyselee samaa uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Nimesin tuon login.keyring --> login.keyring_BU mutta ei näytä auttavan.. Hakemistoon ilmestyi 2 uutta tiedosta uudelleen käynnistyksen jälkeen: default ja default.keyring

Hmm... Onpas tämä erikoinen ongelma..  ???
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

rale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 289
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #18 : 23.06.08 - klo:16.54 »
Itselläni pyytää myös avainnippua mutta automaattikirjautuminen EI ole päällä. Ilmiö tuli kun vaihdoin salasanan mutta evolutionin avainnippukyselylle kelpaakin ainoastaan se VANHA salasana. Kivaa.

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: Evolution tahtoo päästä käsiksi oletusavainnippuun
« Vastaus #19 : 23.06.08 - klo:18.29 »
Itse aikaisemmin formatoin koko osion, ja asensin thunderbirdin, koska kyllästyin evolution ongelmiin.  Nyt viikko sitten piti taas kokeilla evolutiota, ja .........sehän toimii taas täydellisesti!  En tiedä, mitkä päivitykset korjasivat ongelmat, mutta se todella pelaa, kuten pitää. :)  Käytössä on uusin kernel.

t.matti