Kirjoittaja Aihe: U8.04 ja Avidemux (GTK+), kuinka näillä rakentaa DVD kirjahyllyn..  (Luettu 2713 kertaa)

LinuxManne

  • Vieras
Moi!

Käytössä U8.04 ja siinä Avidemux (GTK+),

kysymys syntyy liian runsaasta formaatti määrästä..

Olen Kaffeinella nauhoitellut .m2t formaattia kovalevylle, erinäisiä elokuvia ja sarjoja,
nyt niitä tahtois arkistoida hieman myöhempää käyttöä ja kavereille esittelyä varten ( Kirjahylly arkisto ),

Eli, mikä olisi paras enemmän laatuun painottava formaati .m2t formaatin tallentamiseen..

voisiko joku hieman selittää näitä Avidemuxin formaatteja minulle, mistä formaatista paras kuvan laatu ja hyvä pakkaus,

AVI , MPEG , MP4 jne.. jne..

mikä on paras arkisto valinta ja millä asetuksilla ??

//----

kiitos,,

« Viimeksi muokattu: 22.06.08 - klo:19.37 kirjoittanut LinuxJari »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Minä olen muunnellut noita tiedostojani (tosin vain koska ne piti saada toisettua yhdellä DVD-soittimella väliaikaisesti eli laadulla ei hirveästi väliä) myös tuolla Avidemuxilla, mutta muunnoksessa Xvid ja Mp3 (kai, en muista enää aivan varmaksi) ääni ja kuva eivät olleet enää synkassa vaan tulivat eri aikaan. En tiedä miten sen voisi korjata. En kai vain osannut laittaa oikeita asetuksia.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

LinuxManne

  • Vieras
Minä olen muunnellut noita tiedostojani (tosin vain koska ne piti saada toisettua yhdellä DVD-soittimella väliaikaisesti eli laadulla ei hirveästi väliä) myös tuolla Avidemuxilla, mutta muunnoksessa Xvid ja Mp3 (kai, en muista enää aivan varmaksi) ääni ja kuva eivät olleet enää synkassa vaan tulivat eri aikaan. En tiedä miten sen voisi korjata. En kai vain osannut laittaa oikeita asetuksia.

Hei!

Onkos Ubuntulle yhtään toimivaa Video konventoijaa,
tää Avidemux on ainoa joka mulla lataa näitä .m2t filuja..

mun machoona on vaan niin vanha ja hidas että käännös kestää niin kauan että en jaksa odottaa,
myöskin seuraavana päivänä jatkaminen olisi mukava toiminto käännös ohjelmiin..

//----

kiitos,,

JTap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Minä olen muunnellut noita tiedostojani (tosin vain koska ne piti saada toisettua yhdellä DVD-soittimella väliaikaisesti eli laadulla ei hirveästi väliä) myös tuolla Avidemuxilla, mutta muunnoksessa Xvid ja Mp3 (kai, en muista enää aivan varmaksi) ääni ja kuva eivät olleet enää synkassa vaan tulivat eri aikaan. En tiedä miten sen voisi korjata. En kai vain osannut laittaa oikeita asetuksia.

Vika on siinä että .m2t käsitellään ensin projectx:llä ja sitten mplexillä .m2v ja mp2 yhteen ja lopuksi avidemuxilla haluttuun muotoon. Jos yrittää ilman projectx:ää suoraan avidemuxiin äänisynkka on päin peetä tai ääntä ei ole paikoin ollenkaan.

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=567016

Mä oon tolla tehny eri media-muotojen konvertteja ja toi on kyllä hyveäkin hyvempi. En tosin tiedä tarvitsemastasi muodon handlaamisesta, mutta worth checking
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Minä olen muunnellut noita tiedostojani (tosin vain koska ne piti saada toisettua yhdellä DVD-soittimella väliaikaisesti eli laadulla ei hirveästi väliä) myös tuolla Avidemuxilla, mutta muunnoksessa Xvid ja Mp3 (kai, en muista enää aivan varmaksi) ääni ja kuva eivät olleet enää synkassa vaan tulivat eri aikaan. En tiedä miten sen voisi korjata. En kai vain osannut laittaa oikeita asetuksia.

Vika on siinä että .m2t käsitellään ensin projectx:llä ja sitten mplexillä .m2v ja mp2 yhteen ja lopuksi avidemuxilla haluttuun muotoon. Jos yrittää ilman projectx:ää suoraan avidemuxiin äänisynkka on päin peetä tai ääntä ei ole paikoin ollenkaan.
Alkaa mennä monimutkaiseksi. Tekeekö se projectx sen automaattisesti (että voisi laittaa skriptin jatkoksi)? Siis kyllä tiedän siitä jonkun verran koska sitä silloin tutkin kun tuota hommaa ekan kerran tutkin, mutta nyt se on unohtunut kun soitin hajosi... ;D
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

MoB

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 314
  • Debian Jessie, Ubuntu 12.04 LTS, Android-x86 2.3
    • Profiili
Project X:llä muxaisin niistä DVD authorisointisoftalle kelpaavaa MPG:tä ja katsoisin ilman kuvan laatua huonontavia toiseen formaattiin pakaamisia
Registered Linux user #186837

JTap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Project X:llä muxaisin niistä DVD authorisointisoftalle kelpaavaa MPG:tä ja katsoisin ilman kuvan laatua huonontavia toiseen formaattiin pakaamisia
Kyllä mpeg-2:a voi pakata jopa reilusti ilman että kuvanlaatu heikkenee. Omat dvb-tallenteet yleensä poltan sellaisinaan koska dvd-aihiot on halpoja mutta jos pitäis saada vaikka 5  leffaa levylle kahden sijaan ei eroa huomaa kovinkaan helposti jos ollenkaan.

MoB

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 314
  • Debian Jessie, Ubuntu 12.04 LTS, Android-x86 2.3
    • Profiili
Kyllä mpeg-2:a voi pakata jopa reilusti ilman että kuvanlaatu heikkenee.

Makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli. Mun mielestä digi-tv suoltaa niin ala-arvoista pikselimössöä jo oletuksena ulos, ettei oikein nappaa pakata sitä yhtään enää huonommaksi.

Registered Linux user #186837