Eli VirtualBoxista ja siihen liittyvästä kysymyksiä.
Meinaan siis asentaa XP:n tuohon, ainakin yrittää. Minulla on aito/ostettu XP Home Edition, niin tökkäänkö sen vain sisään asentaakseni sen? Lähinnä juuri, että täytyykö sen olla laillinen kun tuohon asentaa, ei? Kannattaako tuohon edes asentaa aitoa, kysyykö se cd-keytä ja sotkeeko se sitten jotenkin? Ja muutenkin nuo cd-keyt. Miten nuo Windows-levykkeet oikein toimivat, toimiiko ne vain yhteen tietokoneeseen vai miten? Olen nyt tuolta minun levyltäni asentanut tähän omaan koneeseeni. Pystynkö asentamaan johonkin toiseen koneeseen? En? Eihän siinä olisi järkeä?
Windows XP Home Edition on siis yhdellä osioistani, mutta ajattelin että jos tuolla VirtualBoxilla saisi pari juttua toimimaan, niin se olisi hienoa, niin voisi samaa aikaa olla tavallisesti Ubuntun puolella. Lähinnä tahtoisin saada yhden pelin toimimaan, nimeltä Ultima Online ja sen apuohjelma Razor. Niiden ei tarvitsisi toimia edes kovin hyvällä laadulla ja silleen, vaan kunhan jotenkuten pyörisi. UO ei muutenkaan ole mikään kauhean raskas peli, että kuvittelisin sen ehkä pyörivänkin jotenkuten siinä.
Kun asennan VirtualBoxiin nyt Windowsin, niin tarvitsenko siihen virusturvan? Pitääkö nekin asentaa sinne?
Ja VirtualBoxihan on periaatteessa kuin mikä tahansa ohjelma, ettei sitä tarvitse pitää fullscreeninä? Voi pistää VirtualBoxin päälle, pelin makrot pyörimään ja olla tavallisesti Ubuntulla?
Jos viitsitte vähän selventää.
-jarppi