Kirjoittaja Aihe: Ongelmia internetyhteydessä  (Luettu 2243 kertaa)

foaly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Ongelmia internetyhteydessä
« : 05.05.08 - klo:20.41 »
Minulla on nyt outo ongelma, muutamat ohjelmat (joissakin tapauksissa myöskin pääte) ovat alkaneet valittamaan jotain yhteysongelmista. Internet yhteys kuitenkin toimii, ainakin jotenkin, pääsen käyttämään ongelmitta Firefoxia, aMSN:ää (sen päivitys muuten ei jostian syystä onnistu minulla millään) ja Lisää/poista toimii. Tuorein ongelma oli peräisin BOINC Managerilta joka ei saa yhteyttä.

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Vs: Ongelmia internetyhteydessä
« Vastaus #1 : 12.05.08 - klo:00.41 »
Minulla on nyt outo ongelma, muutamat ohjelmat (joissakin tapauksissa myöskin pääte) ovat alkaneet valittamaan jotain yhteysongelmista. Internet yhteys kuitenkin toimii, ainakin jotenkin, pääsen käyttämään ongelmitta Firefoxia, aMSN:ää (sen päivitys muuten ei jostian syystä onnistu minulla millään) ja Lisää/poista toimii. Tuorein ongelma oli peräisin BOINC Managerilta joka ei saa yhteyttä.

IPV6 poistettu kaikkialta ja /etc/hosts kunnossa?

foaly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Ongelmia internetyhteydessä
« Vastaus #2 : 12.05.08 - klo:15.39 »
Mitähän mahdat tarkoittaa?

Ja vielä sellaista että joskus kun litän lähiverkkokaapelin koneeseen niin se ilmoittaa että joku palvelu on kytketty pois käytöstä tai jotain sen tapaista ???

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Ongelmia internetyhteydessä
« Vastaus #3 : 12.05.08 - klo:15.42 »
http://wiki.ubuntu-fi.org/Ubuntun_tuunaus

tuolla tuosta ipv6 poistamisesta ja jotain muutakin juttua sieltä löytyy
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Ongelmia internetyhteydessä
« Vastaus #4 : 12.05.08 - klo:15.44 »
Tuo IPV6 poisto ei ole aivan niin tarpeellinen, jos yhteys pätkii vika on luultavasti jossain ihan muualla!

Olisi parempi jos laittaisit jonkinlaista informaatiota niistä virheilmoituksista, olisi helpompaa selvittää syy...
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

foaly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Ongelmia internetyhteydessä
« Vastaus #5 : 12.05.08 - klo:15.49 »
Juu pitää laittaa inffoa lisää kun tulee taas uusi virhe kohdalle, voi mennä ehkä hieman aikaa kun on tässä nyt kaikenlaista muuta kiirettä, mut yritän "järjestää virheen" muutaman päivän sisällä.