Jep, kiitos tosiaan Antti Palosaaren, joka on erittäin taitava Linux-DVB-ohjelmoija, Anyseen DVB-C (kaapeli) -versio ja myös DVB-T-versio ovat pikkuhiljaa saamassa tuen Linuxiin. Ajuria on kehitetty ilman tietoja laitevalmistajalta, tutkien esim. Windows-ajurin käymää USB-kommunikaatiota gigatavutolkulla.
Koska itselläni on ollut pääsy turhaan (koska ei toimi Linuxissa) Anysee E30 DVB-C -korttiin, lähetin sen Antille, ja Antti on tehnyt todella nopeaa työtä sen parissa kuten huomattu. Tein myös
infosivun ja kyselin DVB-kehitysyhteisöltä mahdollisia vinkkejä käytetyistä laitekomponenteista valokuvien perusteella. Nykyinen
linuxtv.org:n sivu onkin päivitetty melko hyvälle tasolle nyt kortin sisältämistä komponenteista ym.
Antti tosiaan huomasi myös, että Anysee-laitteiden kontrollointikieli on melko tavalla yhtenevää, joten DVB-T-tuki onnistui melko pienillä lisäyksillä DVB-C-tuen päälle.
Tällaisena villinä ajatuksena, olisiko foorumeiden ihmisillä halukkuutta laittaa pientä palkkiota Antille? Tämä on siis ihan vain oma keksintöni, mutta on vain niin huikeaa että noin taitavia ajurinkehittäjiä löytyy
Etenkin koska Antilla on nyt minun Anyseeni, niin olisi hienoa jos sen verran tulisi kerättyä että Antti saisi omansa. Mutta jos on ihan hölmö idea niin voi unohtaakin. Asian voi hoitaa vaikka minun pankkitilini kautta, jos luotatte sen verran. Laittakaa esim. yksityisviestiä mulle niin voin antaa tilinumeron, ja tehdä sitten jossain vaiheessa raporttia summista ja tilittää Antille.
Voisin myös paketoida ko. ajurin, sitten kun julkaisu tehdään, esim. Ubuntu 7.10:lle, niin sen saisi helposti käyttöön.