Kirjoittaja Aihe: Oliko Ubuntu sittenkään oikea valinta  (Luettu 16564 kertaa)

JPK1990

  • Vieras
Re: Oliko Ubuntu sittenkään oikea valinta
« Vastaus #40 : 21.02.06 - klo:20.11 »
ja jotkut videoplayerit kaataa koko masiinan.
tarkoitatko kaffeinea?

Utubuntupu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Re: Oliko Ubuntu sittenkään oikea valinta
« Vastaus #41 : 26.02.06 - klo:13.53 »
Lueskelin tossa ensimmäiset n. miljoona viestiä, ja onhan sitä kai pakko avautua...

Rehellisesti on sanottava, että jollei tää Ubuntu tms. Linuxit muutu piakkoin oikeesti todella paljon helppokäyttöisemmiksi (l. helpommiksi Windowsiin tottuneille) jää homma edelleen pienen kuppikunnan häröilyksi. Windows jyllää, valitettavasti. Avoin koodi on hieno homma ja käyttelen jatkossa edelleen mieluusti avoimen koodin win-käännöksiä, mutta käyttiksenä ei taatusti ole Ubuntu (eikä muutkaan linut). Vakaahan tää kyllä on, muttei tälle pysty normaali ihminen tekemään mitään. Raudastakaan ei tod. saa irti läheskään kaikkea.

Tärkeetä olis mun mielestä Ubuntu:n "markkinoimisen" rehellisyys, eli se ettei sitä varauksetta väitettäisi helpoksi ja ihanaksi ja söpöimmäksi. Joo, voihan foorumeita lueskella hamaan maailman loppuun, mutta yhtään vinkkiä mistä olisin jotain tajunnut en ole löytänyt. Ja ei, en suostu heti olemaan pelkästään tyhmä. Idea on loistava ja haluisin kovasti, että homma toimisi, mun kohdalla ei toimi.

Ja nyt takaisin nopeampaan ja iisimpään winuun, että jää aikaa aikaa muuhunkin kun "foorumeiden penkomiseen..." On nääs muutakin elämää kun nää härpättimet, joillain...

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Oliko Ubuntu sittenkään oikea valinta
« Vastaus #42 : 26.02.06 - klo:14.07 »
Lueskelin tossa ensimmäiset n. miljoona viestiä, ja onhan sitä kai pakko avautua...

Rehellisesti on sanottava, että jollei tää Ubuntu tms. Linuxit muutu piakkoin oikeesti todella paljon helppokäyttöisemmiksi (l. helpommiksi Windowsiin tottuneille) jää homma edelleen pienen kuppikunnan häröilyksi. Windows jyllää, valitettavasti. Avoin koodi on hieno homma ja käyttelen jatkossa edelleen mieluusti avoimen koodin win-käännöksiä, mutta käyttiksenä ei taatusti ole Ubuntu (eikä muutkaan linut). Vakaahan tää kyllä on, muttei tälle pysty normaali ihminen tekemään mitään. Raudastakaan ei tod. saa irti läheskään kaikkea.

Tärkeetä olis mun mielestä Ubuntu:n "markkinoimisen" rehellisyys, eli se ettei sitä varauksetta väitettäisi helpoksi ja ihanaksi ja söpöimmäksi. Joo, voihan foorumeita lueskella hamaan maailman loppuun, mutta yhtään vinkkiä mistä olisin jotain tajunnut en ole löytänyt. Ja ei, en suostu heti olemaan pelkästään tyhmä. Idea on loistava ja haluisin kovasti, että homma toimisi, mun kohdalla ei toimi.
Suosittelen lukemaan ajatuksella läpi http://webd.savonia-amk.fi/www/kt22440/LNW/linux_eioo_windows.html

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Re: Oliko Ubuntu sittenkään oikea valinta
« Vastaus #43 : 26.02.06 - klo:14.09 »
Rehellisesti on sanottava, että jollei tää Ubuntu tms. Linuxit muutu piakkoin oikeesti todella paljon helppokäyttöisemmiksi (l. helpommiksi Windowsiin tottuneille) jää homma edelleen pienen kuppikunnan häröilyksi.
Jepjep, juuri näin, ja kaiken aikaa Linuxia otetaan käyttöön siellä sun täällä. Ei se ole meidän ongelma, jos sinä et osaa.

Lainaus
Windows jyllää, valitettavasti. Avoin koodi on hieno homma ja käyttelen jatkossa edelleen mieluusti avoimen koodin win-käännöksiä, mutta käyttiksenä ei taatusti ole Ubuntu (eikä muutkaan linut). Vakaahan tää kyllä on, muttei tälle pysty normaali ihminen tekemään mitään.
Öh, mites ne normaali-ihmiset sitten käyttelee mm. niillä kouluilla minne Linux on isketty käyttöön. Älä yleistä, jos et tiedä asiasta paskaakaan, kiitos.

Lainaus
Raudastakaan ei tod. saa irti läheskään kaikkea.
Hyvin ainakin täällä toimii.

Lainaus
Ja nyt takaisin nopeampaan ja iisimpään winuun, että jää aikaa aikaa muuhunkin kun "foorumeiden penkomiseen..." On nääs muutakin elämää kun nää härpättimet, joillain...
Jos et itse viitsi opiskella, niin palkkaa joku ylläpitämään sitä Linuxiasi. Ei sitä Windowsiakaan osaa ylläpitää, jos ei ole asiaa opetellut.

raketti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Re: Oliko Ubuntu sittenkään oikea valinta
« Vastaus #44 : 26.02.06 - klo:14.19 »
Vakaahan tää kyllä on, muttei tälle pysty normaali ihminen tekemään mitään.
Itse ainakin koen itseni "normaaliksi" ja olen hyvin pärjännyt Ubuntun kanssa, vaikka en tiedä loppujen lopuksi tuon taivaallista Linuxin ylläpitämisestä conffaamisesta yms. Silti, mm. foorumeja, kirjoja ja muita TIIETOLÄHTEITÄ lueskelemalla olen oppinut jos jonkin verran! Itse suhtaudun hyvin avoimin mielin kaikkeen "uuteen", mutta tiedän kyllä (valitettavasti) ihmisiä, jotka eivät eväänsä heilauta minkään uuden asian oppimisen tähden...

Tärkeetä olis mun mielestä Ubuntu:n "markkinoimisen" rehellisyys, eli se ettei sitä varauksetta väitettäisi helpoksi ja ihanaksi ja söpöimmäksi.
Eikös tuo ole juuri winukan markkinointia : "Olemme nopein, helppokäyttöisin, luotettavin ja turvallisin etc. etc..."?

Joo, voihan foorumeita lueskella hamaan maailman loppuun, mutta yhtään vinkkiä mistä olisin jotain tajunnut en ole löytänyt.
Oletkos koettanut soveltaa käytännössä?? Itse huomasin että kyllä jää asiat paremmin muistiin, kun hieman vaivautuu kokeilemaan ja katselemaan että mitäs tämä tekee ja mites tuon sais noin, kun se että on nokka kiinni ruudussa/kirjassa ja yrittää saada jotain tolkkua...

Ja nyt takaisin nopeampaan ja iisimpään winuun, että jää aikaa aikaa muuhunkin kun "foorumeiden penkomiseen..."
Kröhöm... Minulla kestää koneen boottaus siihen pisteeseen että aletaan työpöytää lataamaan suurinpiirtein saman verran Winiiin että Ubuntuun... MUTTA! Kun Win alkaa ruksuttaa työpöytää...voi mennä hyvinkin minuutin verran että ohjelmat on saatu käynnistettyä, kun taas Openbox (kiva, kevyt, muokattavissa ilman 3. osapuolen ohjelmia) on valmis alle 5 sekunnin...

Mutta... elämä on valintoja :)

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Oliko Ubuntu sittenkään oikea valinta
« Vastaus #45 : 26.02.06 - klo:16.48 »
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=58017&

kaikille kivaa lukemista.

Ja nyt takaisin nopeampaan ja iisimpään winuun, että jää aikaa aikaa muuhunkin kun "foorumeiden penkomiseen..."
Kröhöm... Minulla kestää koneen boottaus siihen pisteeseen että aletaan työpöytää lataamaan suurinpiirtein saman verran Winiiin että Ubuntuun... MUTTA! Kun Win alkaa ruksuttaa työpöytää...voi mennä hyvinkin minuutin verran että ohjelmat on saatu käynnistettyä, kun taas Openbox (kiva, kevyt, muokattavissa ilman 3. osapuolen ohjelmia) on valmis alle 5 sekunnin...

Mutta... elämä on valintoja :)


Mulla on ihan sama tilanne.