Irkkihän on hieno asia, joo? Ubuntu-fi-kanavilla lurkkaavat vissiin tietää Fibubotin... Oon koodannut siihen jotain Assy-sälää, mutta helpdeskaajaporukat voisi sopia mikä kanava (ja verkko) toimisi helpdesk-kanavana. IRCNet voisi olla yksi vaihtoehto, siellä kun taitaa olla normi-Assy-kanavakin. Freenodessa taas tuppaa olemaan Linux-kanavat (ja Fibubotin saaminen Freenode-kanavalle on helpompaa
) jolloin helpdeskaajien elämä olisi astetta helpompaa. Viime vuonna käytössä ollut tikettijärjestelmä tosiaan toimii tänäkin vuonna, mutta tänä vuonna ne uudet tiketit huudetaan myös sille helpdesk-kanavalle. Tiketti-pluginin komennot toimii sekä kanavalla että privaviestinä botille, ellei toisin mainita:
kirjaudu <käyttäjänimi> <salasana> (toimii vain privassa) - Käyttäjänimi on sama kuin minkä helpdeskaaja ilmoitti IRC-nickikseen rekisteröityessään helpdeskaajaksi web-tikettijärjestelmään. Salasana on sama kuin web-tikettijärjestelmässä.
@
hoidan [tiketin ID] - Merkkaa tiketin [tiketin ID] sun hoidettavaksi. [tiketin ID] on vapaaehtoinen, sen puuttuessa uusin tiketti merkataan sulle.
@
hoidettu [tiketin ID] - Sama kuin
hoidan, mutta merkkaa tiketin hoidetuksi...
Harkinnassa on ollut myös komennot
uusimmat ja/tai
vanhimmat, jotka listaa uusimmat/vanhimmat X tikettiä, mutta en ole jaksanut kasata niitä vielä.
Esimerkki:Apupyyntö näyttää tältä:
12:54 <@Fibubot> ripa tarttis apua paikassa 253: en saa asennettua Xubuntua (ID: 4)
Kirjautuminen:
/msg Fibubot kirjaudu rhkfin salasana
12:57 [Fibubot(~Fibubot@bb-81-175-159-78.dsl.phnet.fi)] Kirjautuminen onnistui
Nakin merkkaaminen sinun hoidettavaksi:
@hoidan 4
12:57 <@Fibubot> rhkfin: Tiketti #4 on nyt merkattu sinun (UID: 5) hoidettavaksi
ja merkkaaminen hoidetuksi:
@hoidettu 4
12:57 <@Fibubot> rhkfin: Tiketti #4 on merkattu hoidetuksi