Summary tältä päivältä:
- Väkeä kävelee ohi jatkuvasti. Suurin osa vilkaisee ohikävellessään kolmea esittelykonetta, Big Buck Bunny -elokuvaa ja julisteita pikaisesti. Tämä on paras sauma mennä juttelemaan, itse olen kysäissyt jotain suuntaan 'onko Linux tuttu' tai 'ootteko kokeillut Linuxia'. Tyypillinen vastaus on 'joo, vähän' tms.. Siitä on hyvä lähteä antamaan levyä kokeiltavaksi, näyttää KDE 4.1:stä uutuutena (tosin ko. koneessa ei oikein intelissä riitä vääntö kiihdytyksiin..), kertoa big buck bunnystä ja blenderistä ja sitä kautta avoimmuudesta tms vähän riippuen tyypistä.
- Ongelmanratkaisun tarve lähes olematonta - mutta kun ongelma tulee niin on suht haastavia:
- miten saa asennettua maemo scratchbox-kehitysympäristöt 64-bittiseen systeemiin (archjotain -komento ehkä auttaa?)
- miten saa rajattua muistialueen alku- ja loppupisteitä mitä softat wineltä saa (oletuksena 4G, haluis rajata n. 100M tms) -> kysyy winen maililistalta
- miten saa atin ohjaimista vsynciä pois päältä (en tiedä ratkesiko jotenkin)
- Aika moni Linuxista on kyllä jollain tasolla kuullut. Suht harvalla on kotikäytössä, toisilla sitten ollut jo vuosia. Keskimäärin olen ehkä yllättynyt miten paljon porukka käyttää kuitenkin Linuxia. Moni kuitenkin pelaa jolloin Windowsia tarvitaan, siksipä olen usein suositellut Linuxia rinnalle päivittäiseen käyttöön ja pyhittää Windows pelikäyttöön jotta pysyy puhtaampana tms.
- Pelkkä tuki on löyhä syy pitää standia. Flugin jäsenten kerääminen tai ubunu-penetraationkin lisääminen voi olla vähän heikko tavoite, ehkä täytyy vain tyytyä lisäämään yleisesti tietoisuutta ja pitää Linuxia esillä ihmisten mielessä todellisena vaihtoehtona.
- Mielestäni olisi hyvä jos standille tulijat/tukeen tulevat asennoituisivat nimenomaan kohtaamaan ihmisiä eikä pelkästään ratkomaan ongelmia (ei juuri tarvetta..) tai irkkaamaan (voi tehdä kotonakin
Fedoran levyjä on jaettu mukavasti, toivottavasti väki kokeilee..
Lähden kohta kohti kotia..
Kommentteja ja vinkkejä muilta täällä olijoilta?
r