Kirjoittaja Aihe: Idea tiedostojen kopiointiin  (Luettu 4041 kertaa)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Idea tiedostojen kopiointiin
« : 10.04.08 - klo:00.54 »
Kun en löytänyt muuta paikkaa, niin olisiko tämä sopiva paikka jakaa ajatusta?

Minä en ole löytänyt sellaista kehittnyttä tiedostojen kopiointiohjelmaa, joka sallisi minun poistua koneen äärestä ottaessani esimerkiksi varmuuskopioita suuresta tiedostomassasta. Vähän väliä tulee jotain herjoja, jotka keskeyttävät itse prosessin.

Tästä tuli mieleeni, että olisiko sellainen tiedostonkopiointi toteuttavissa, joka pitäisi kirjaa poikkeamista kopioinnin aikana? Esim. mikäli ei ole riittäviä oikeuksia joillakin tiedostoilla, niin ne olisi nähtävissä jossain lokissa. Tiedostojen kopiointi voisi jatkua, ja aina poikkeamien tullen kopiointia voitaisiin jatkaa samalla kun poikkeamat siirretään lokiin odottamaan toimenpiteitä kopioinnin jälkeen.

En haluaisi millään pakottaa jollain mahtikäskyllä tyyliin "kopioi kaikki kyselemättä mitään", koska mikäli tällainen olisi olemassa niin samalla siinä voisi arvioida poikkeamia aiheuttavia tiedostoja.

PS. Samassa voisi näyttää levyjärjestelmässä olevat mahdolliset duplikaatit identtisistä tiedostoista, jotta niitä voisi sitten helposti poistaa tarvittaessa jättäen vain yksittäisen levylle.
« Viimeksi muokattu: 10.04.08 - klo:00.57 kirjoittanut Sorkkarauta »
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Idea tiedostojen kopiointiin
« Vastaus #1 : 10.04.08 - klo:08.36 »
Minä en ole löytänyt sellaista kehittnyttä tiedostojen kopiointiohjelmaa, joka sallisi minun poistua koneen äärestä ottaessani esimerkiksi varmuuskopioita suuresta tiedostomassasta. Vähän väliä tulee jotain herjoja, jotka keskeyttävät itse prosessin.

Niin no - en minä käy joka yö istumassa Mäntykankaan koululla ja tarkistamassa varmuuskopiontia... systeemi on simppeli ssh (+avaimet) + rsync + cron.

Kaksi ensimmäistä artikkelia perustuvat rsync-ohjelmaan. Kolmas on duplicate-ohjelmasta.

http://matthewhelmke.net/index.php/2008/04/08/48-using-rsync-to-back-up-my-laptop
http://www.linuxjournal.com/article/8590
http://www.linuxjournal.com/article/9174

Kerro tarkemmin mitä ohjelmaa olet käyttänyt ja mihin virheeseen se kaatuu/pysähtyy?

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Idea tiedostojen kopiointiin
« Vastaus #2 : 10.04.08 - klo:16.11 »
Terve Asmo ja kiitos mielenkiinnosta. Tuo minun ongelma on oikeastaan siinä, kun siirtää ihan normaalisti copy-pastella kansioita/tiedostoja paikasta toiseen, ja Nautilus (muistaakseni) keskeyttää kopioinnin aina poikkeaman tullen. Eilen asia ilmeni, kun tein varmuuskopioita tulevaa Hardy-päivitystä varten ja siirrettäviä tiedostoja oli noin 5000. Meni rattoisasti 40 minuuttia päivystäessä :)

Joko olet kuullut Sveitsin kouluista uutisia?
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Idea tiedostojen kopiointiin
« Vastaus #3 : 10.04.08 - klo:16.14 »
Eli kannattaa opetella tekemään kopiot komentoriviltä  ;) Ja jos komentorivikammo on kova, suosittelen ohjelmaa grsync.

peran

  • Vieras
Vs: Idea tiedostojen kopiointiin
« Vastaus #4 : 10.04.08 - klo:16.21 »
Eli kannattaa opetella tekemään kopiot komentoriviltä  ;) Ja jos komentorivikammo on kova, suosittelen ohjelmaa grsync.

Sielläkin on käskyillä eroja. cp - taitaa samalla lailla keskeyttää kopiointihommelit, kun kysyttäävää käyttäjältä ilmenee.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Idea tiedostojen kopiointiin
« Vastaus #5 : 10.04.08 - klo:19.20 »
Eli kannattaa opetella tekemään kopiot komentoriviltä  ;) Ja jos komentorivikammo on kova, suosittelen ohjelmaa grsync.

Sielläkin on käskyillä eroja. cp - taitaa samalla lailla keskeyttää kopiointihommelit, kun kysyttäävää käyttäjältä ilmenee.

Ajatus oli, että nuo parannusehdotukset olisivat integroitavissa Nautilukseen, toki erikoissoftia löytyy varmasti pilvin pimein tähän tarkoitukseen. Kokeilenpa samantien, kiitoksia ehdotuksista!
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Idea tiedostojen kopiointiin
« Vastaus #6 : 10.04.08 - klo:19.31 »
En kyllä pahoittelisi lainkaan jos hyödyllisiä komentorivillä tehtäviä toimintoja integroitaisiin enemmän nautilukseen. Ei luulisi tekevän kenellekään hallaa. Ei sinänsä mitään komentoriviä vastaan, mutta silti olisivat mukavia optioita.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Idea tiedostojen kopiointiin
« Vastaus #7 : 10.04.08 - klo:19.50 »
En kyllä pahoittelisi lainkaan jos hyödyllisiä komentorivillä tehtäviä toimintoja integroitaisiin enemmän nautilukseen. Ei luulisi tekevän kenellekään hallaa. Ei sinänsä mitään komentoriviä vastaan, mutta silti olisivat mukavia optioita.

Nimenomaan juuri sitä. Lisäisi varmaan käytettävyyttäkin mukavasti.
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.