Kun en löytänyt muuta paikkaa, niin olisiko tämä sopiva paikka jakaa ajatusta?
Minä en ole löytänyt sellaista kehittnyttä tiedostojen kopiointiohjelmaa, joka sallisi minun poistua koneen äärestä ottaessani esimerkiksi varmuuskopioita suuresta tiedostomassasta. Vähän väliä tulee jotain herjoja, jotka keskeyttävät itse prosessin.
Tästä tuli mieleeni, että olisiko sellainen tiedostonkopiointi toteuttavissa, joka pitäisi kirjaa poikkeamista kopioinnin aikana? Esim. mikäli ei ole riittäviä oikeuksia joillakin tiedostoilla, niin ne olisi nähtävissä jossain lokissa. Tiedostojen kopiointi voisi jatkua, ja aina poikkeamien tullen kopiointia voitaisiin jatkaa samalla kun poikkeamat siirretään lokiin odottamaan toimenpiteitä kopioinnin jälkeen.
En haluaisi millään pakottaa jollain mahtikäskyllä tyyliin "kopioi kaikki kyselemättä mitään", koska mikäli tällainen olisi olemassa niin samalla siinä voisi arvioida poikkeamia aiheuttavia tiedostoja.
PS. Samassa voisi näyttää levyjärjestelmässä olevat mahdolliset duplikaatit identtisistä tiedostoista, jotta niitä voisi sitten helposti poistaa tarvittaessa jättäen vain yksittäisen levylle.