Kirjoittaja Aihe: MP3 ei toimi[RATKAISTU]  (Luettu 3833 kertaa)

Ameeba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
MP3 ei toimi[RATKAISTU]
« : 09.04.08 - klo:14.41 »
elikkäs minulla sellainen ongelmä että en saa mp3 muodossa olevia musiikki tiedostoja toimimaan kuin xmmms enkä tykkää kyseisestä soittimesta. olen yrittä soittaa rhytmboxilla ja amarokilla kummallekkin tietääkseni olen laittanut mp3 tuen, mutta ei soita.
amarok valittaa
"These media could not be loaded into the playlist:
file:///media/disk/Musiikki/Ahtopaine/Niljakas matelija/01 - Ahtopaine - Puhu minulle.mp3"
Ja vielä kysyisin apua toiseen ongelmaan kun liitin ipod nano 4g koneeseen ja käytin gtkpodia en ehtinyt edes muuttaa listoja soittimessa niin kun otin pois koneesta niin tiedostot oli muuttunut sellasiks ettei ipod tunnista mutta siella ne siltikki on

yritin  kyllä selata keskusteluja mutta en löytänyt ratkaisua ongelmaan
« Viimeksi muokattu: 10.04.08 - klo:15.05 kirjoittanut Ameeba »

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: MP3 ei toimi
« Vastaus #1 : 09.04.08 - klo:15.14 »
elikkäs minulla sellainen ongelmä että en saa mp3 muodossa olevia musiikki tiedostoja toimimaan kuin xmmms enkä tykkää kyseisestä soittimesta. olen yrittä soittaa rhytmboxilla ja amarokilla kummallekkin tietääkseni olen laittanut mp3 tuen, mutta ei soita.
amarok valittaa
"These media could not be loaded into the playlist:
file:///media/disk/Musiikki/Ahtopaine/Niljakas matelija/01 - Ahtopaine - Puhu minulle.mp3"
Ja vielä kysyisin apua toiseen ongelmaan kun liitin ipod nano 4g koneeseen ja käytin gtkpodia en ehtinyt edes muuttaa listoja soittimessa niin kun otin pois koneesta niin tiedostot oli muuttunut sellasiks ettei ipod tunnista mutta siella ne siltikki on

yritin  kyllä selata keskusteluja mutta en löytänyt ratkaisua ongelmaan

Asenna Sovellukset>lisää/poista>valitse kaikki saatavilla olevat sovellukset ylhäältä valikosta.
Valitse vasemmalta valokosta muut ja sieltä Ubuntu resticted extras jolla saat mp3 tuen lisäksi javat ja muut härpäkkeet videoiden ym...käyttöön.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: MP3 ei toimi
« Vastaus #2 : 09.04.08 - klo:16.49 »
Lainaus
Ja vielä kysyisin apua toiseen ongelmaan kun liitin ipod nano 4g koneeseen ja käytin gtkpodia en ehtinyt edes muuttaa listoja soittimessa niin kun otin pois koneesta niin tiedostot oli muuttunut sellasiks ettei ipod tunnista mutta siella ne siltikki on

Nappasitko sen ihan suoraan vaan irti koneesta ? Täytyy muistaa aina ensin gtkpodin kautta tallentaa mahdolliset muutoksen ja tämän jälkeen vielä käyttää "irroita turvallisesti" tms toimintoa..eli unmount:ata se ipod...Jos sen menee repimään suoraan irti, saattaa aiheutua ongelmia

Ameeba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: MP3 ei toimi
« Vastaus #3 : 09.04.08 - klo:21.55 »
Lainaus
Ja vielä kysyisin apua toiseen ongelmaan kun liitin ipod nano 4g koneeseen ja käytin gtkpodia en ehtinyt edes muuttaa listoja soittimessa niin kun otin pois koneesta niin tiedostot oli muuttunut sellasiks ettei ipod tunnista mutta siella ne siltikki on

Nappasitko sen ihan suoraan vaan irti koneesta ? Täytyy muistaa aina ensin gtkpodin kautta tallentaa mahdolliset muutoksen ja tämän jälkeen vielä käyttää "irroita turvallisesti" tms toimintoa..eli unmount:ata se ipod...Jos sen menee repimään suoraan irti, saattaa aiheutua ongelmia

joo taisin alus napata. mutta sain onneksi toimimaan kun windowsissa itunesilla alustin soittimen

Ameeba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: MP3 ei toimi
« Vastaus #4 : 10.04.08 - klo:15.04 »

Asenna Sovellukset>lisää/poista>valitse kaikki saatavilla olevat sovellukset ylhäältä valikosta.
Valitse vasemmalta valokosta muut ja sieltä Ubuntu resticted extras jolla saat mp3 tuen lisäksi javat ja muut härpäkkeet videoiden ym...käyttöön.

Terveisin jori52

Kiitos avusta sain toimiamaan noilla.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: MP3 ei toimi[RATKAISTU]
« Vastaus #5 : 10.04.08 - klo:16.39 »
Lisätään hieman lihaa keittoon :)

rytmilaatikko käyttää gstreamerin kodekkeja
amarok käyttää xinen kodekkeja

ubuntu-restricted-extras asentaa vain gstreamerin kodekit, joten pitää erikseen asentaa xinen vastaavat,
kubuntu-restricted-extras metapaketti sisältää kyseiset, mutten näe mitään järkeä asentaa gnome ympäristöön tuota pakettia.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!