Kirjoittaja Aihe: Ubuntu kauppaan  (Luettu 36810 kertaa)

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Ubuntu kauppaan
« Vastaus #100 : 20.05.08 - klo:20.16 »
Luulisin että kaikki osaa polttaa levykuvan...

Mutta, kuinka moni ihan oikeasti tavis edes vaihtaa käyttöjärjestelmää vistaan tai muuhun jos koneessa jo sellainen on, ja uutta konetta ostaessa tulee uusi mukana. Vistaa ostavat todennäköisesti vain sellaiset microsoft orjat jotka kuvittelevat olevansa kovia jätkiä kun niillä on vista.

Olen kesän jälkeen menossa kasille, ja seiskaluokan alussa yks, joka tiesi et oon vähän nörtti (muuten ei mua sitten tuntenutkaan) tuli siihen tikku pystyssä selittään et se on ostanu vistan ja blaa blaa...  :o Sit kun pari minuuttia vuodatin sille kuinka vista on niin paska ja selitin sille kaikki huonot kokemukset nii sit se vaan rupes: "Noo eeemmmä oikeesti ostanu vistaa, se vaan tuli koneen mukana".  ;D Se oli nolo tyyppi.

Eli siis, kauppaan käyttöjärjestelmää ostamaan lähtevillä henkilöillä on todennäköisesti vista mielessä. Eli kuinka suuret katteet kauppa saisi, jos muutama ostaja kokeilee linuxia?

Mielestäni paras vaihtoehto on, että levyt ovat ilmaisia, tai sitten kauppa myy koneita, joissa linux on valmiina.
Se "ubuntu-kone kokeiltavana kaupassa" -juttu oli hyvä. Pitäis vaan saada kaupat mukaan hommaan...  :)

Taidampa isona ryhtyä kone kauppiaaksi, joka myy vaan microsoft vapaita koneita  :)

Mäki oon 14 ja sanoin samaa muille Vistasta!  ;)

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Ubuntu kauppaan
« Vastaus #101 : 20.05.08 - klo:20.18 »
Kesäkuussa on tulossa Linux läppäreitä kauppohin? mm. Asus EEE pc, joka sisältää Linuxin? Vai tuleeko Eee pc vaan nettikauppoihin?
« Viimeksi muokattu: 20.05.08 - klo:20.20 kirjoittanut Make1 »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntu kauppaan
« Vastaus #102 : 20.05.08 - klo:21.39 »
Tikku pystyssä? ??? ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Ubuntu kauppaan
« Vastaus #103 : 20.05.08 - klo:21.45 »

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu kauppaan
« Vastaus #104 : 20.05.08 - klo:22.40 »
Nonnii, koitetaan keskittyä itse aiheeseen. Millä levittää Ubuntu-tietoutta asiallisesti, sen maineen kärsimättä.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Ubuntu kauppaan
« Vastaus #105 : 20.05.08 - klo:22.43 »
well, esittelykone, jossa Ubuntu ja  Ubuntu levyjä kauppaan. Tai voimme pitää yhden todella ison esittelyn Ubuntusta jossakin isossa elektroniikka kaupassa kuten Verkkokaupassa.  ;)
« Viimeksi muokattu: 20.05.08 - klo:22.45 kirjoittanut Make1 »

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu kauppaan
« Vastaus #106 : 20.05.08 - klo:22.44 »
well, esittelykone, jossa Ubuntu tai Ubuntu levyjä kauppaan 5e. Tuossa on minun ideani, parannelkaa sitä!  ;D

Toteutus?
r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Ubuntu kauppaan
« Vastaus #107 : 20.05.08 - klo:22.46 »
Joku kysyisi kaupan johtajalta haluaisiko hän laittaa Ubuntua myyntiin tai näytille. Niinkuin sanoin tuo esittely voisi onnistua paremmin,
sillä viikonloppusin on paljon ihmisiä liikkellä mm. Verkkokauppa.comissa. Jos Ubuntu tulisi kauppoihin, niin joku vapaaehtoinen voisi olla vierellä esittelemässä. Parennelkaa tätä ideaa ihmeessä  ;D
« Viimeksi muokattu: 20.05.08 - klo:22.50 kirjoittanut Make1 »

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Ubuntu kauppaan
« Vastaus #108 : 21.05.08 - klo:14.23 »
Jos sitä menisi johonkin kauppaan juurikin viikonloppuna esittely koneen ja cd:levyjen kanssa, sen jälkeen sitten katsottaisiin mitä kävi.
Siinä sitä sitten saisi kuvaa millä lailla kauppias ja asiakas juttuun suhtautuisi.