Kirjoittaja Aihe: Firefoxin sulkeminen Ctrl+W:llä välilehtipalkista huolimatta  (Luettu 3393 kertaa)

Ville Pöntinen

• Käyttäjä
    • Profiili
Sori kamala otsikko...

Pidän välilehtipalkkia koko ajan näkyvissä Firefoxissa. Tämä kuitenkin pilaa Ctrl + W komennon käytön. Toki välilehdet sulkeutuvat sillä, mutta kun viimeisen välilehden sulkee, jää Firefox auki ja siinä välilehti Nimetön. Joutuu käyttämään muita näppäinkomentoja tai jopa kaivamaan hiiren laatikosta  :D

Haluaisin, että Ctrl + W sulkisi viimeisen välilehden myötä myös Firefoxin. Näin tapahtuu, jos välilehtipalkkia ei pidä koko ajan esillä.

Kahlasin about:configgia, mutten löytänyt apuja.

Hjälp!

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Hjälp!
Hmmm, F4 on aika lähellä sitä W:tä? Ei nyt tässä ole mittalaitetta, mutta silminarvioiden matkaa on ~28 millimetriä.
Olisiko mitenkään mahdollista että ensin peukalolla painat Alt:n pohjaan, ja etusormella naputat W:tä.
Sitten kun se viimeinen välilehti ilmenee ja W ei tehoakkaan, pidät peukalon edelleen Altilla ja painasetkin,meidät kaikki yllättäen, keskisormella F4 painiketta. Eli siis ensin monesti Alt+W ja lopuksi yhdesti Alt+F4.

Ainakin tällä läppärin näppiksellä ja minun keskikokoisilla nakkisormillani tuo toimitus onnistuu kohtuullisen kivuttomasti.

Katsos kun toisaalta se selain voisi sitten helposti sulkeutua vahingossa, etenkin jos erittäin kiihkeästi sulkee Alt+W näpläimillä niitä lehtiä.
Sitten ihan varmasti potuttaisi ja kovaa, kun se meni kiinni, ja joutuu taas käynnistämään sen uudelleen.

Pitäsiköhän tässä vaiheessa tarinaa suositella taas sitä Operaa? Siinähän taitaa olla monipuolisemmat säädöt pikanäppäimille yms. No jätän tuon tällä kertaa lukijan omaan harkintaan, koska en nyt pysty itsekään todentamaan onnistuuko tuo kysymyksenmukainen tapahtumaketju edes sillä, siis Operalla.

Joo, eipä minulta ainakaan tälläerää tämän parempaa ohjetta löydy, toivottavasti edes vähän olin avuksi?  ;D

nimim. ottaskohan mustan vai keltaisen pillerin, vaaleenpunaset on nimittäin syöty jo kaikki. :D

Edit, HUPS se olikin Ctrl+W, olimpas minä taas huonomuistinen ja huolimaton.
Tuo kieltämättä tekee asiasta haasteellisemman, väkisinkin joutuu peukaloa siirtämään Ctrl -> Alt.
Nyt, tässä muuttuneessa tilanteessa, peukalo painaa Ctrl -painiketta ja keskisormi W -painiketta.
Tämä siksi että etusormi ei ainakaan minulla oikein halua taipua W -painikkeeseen jos peukalo on painamassa
Ctrl -painiketta. Yksi siirto tuli lisää ja yksi jäi tavallaan pois koska nyt ei tarvita kuin 1 peukalo ja 1 keskisormi.
Sellasta. ;D

« Viimeksi muokattu: 29.02.08 - klo:23.16 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Ei kannata välittää yllä olevan tyypin höpinöistä mitään, selkeesti sekaisin jotenkin.  ::)
Hän on hyvä ja kokeilee siten että pitää Ctrl:n painettuna ja sitten nopsasti W ja Q peräkkäin. Sulkeutuuko?
(Kun en pääse itse nyt kokeilemaan kun olen tämän illan Windowsin(yök) vankina)

« Viimeksi muokattu: 29.02.08 - klo:23.46 kirjoittanut raimo »
Aaro Hellaakoski

Ville Pöntinen

• Käyttäjä
    • Profiili
Hmmm, F4 on aika lähellä sitä W:tä? Ei nyt tässä ole mittalaitetta, mutta silminarvioiden matkaa on ~28 millimetriä.

Sulla on läppäri. Mun umpitavallisessa, vanhassa compaqin näppiksessä ero on (mitattu!) 53 mm. Eikä edes keskeltä keskelle vaan lähimpien pisteiden välinen etäisyys.

Itse en edes yritä mitään nopeata läppärillä. Yleensä peukalontyvi hipaisee touchpadia ja sotkee kaiken tai teen kokonaan väärän näppäinyhdistelmän (pöytäkoneen irtonäppäimiin tottuneena) ja suljen jotain kesken kaiken tms. Nämä ovat pahimpia Päätteessä... Läppärillä siis hieron touchpadia, näppäilen kaksisormijärjestelmällä sekä hikoilen ja kiroilen.

Katsos kun toisaalta se selain voisi sitten helposti sulkeutua vahingossa, etenkin jos erittäin kiihkeästi sulkee Alt+W näpläimillä niitä lehtiä.
Sitten ihan varmasti potuttaisi ja kovaa, kun se meni kiinni, ja joutuu taas käynnistämään sen uudelleen.

Ihme kyllä ei potuta. Usein ko. ilmiö herättää katsomaan kelloon tai muuten vaan tajuamaan, että netti pärjää ilman minua hetken  ;D

Olen kokeillut elämää ilman tuota välilehtipalkkia, mutta ei tullut mitään. Sivujen hyppiminen ylösalas ei sovi.

Pitäsiköhän tässä vaiheessa tarinaa suositella taas sitä Operaa? Siinähän taitaa olla monipuolisemmat säädöt pikanäppäimille yms. No jätän tuon tällä kertaa lukijan omaan harkintaan, koska en nyt pysty itsekään todentamaan onnistuuko tuo kysymyksenmukainen tapahtumaketju edes sillä, siis Operalla.

Alan vakavasti harkita, vaikka edelliset kokeilut ovat päättyneet paluuseen FF:n käyttäjäksi. Jos tämä toimii, niin kukaties?

Joo, eipä minulta ainakaan tälläerää tämän parempaa ohjetta löydy, toivottavasti edes vähän olin avuksi?  ;D

Olit. Jouduin etsimään tuon mittanauhani, joka on ollut hukassa jo pari viikkoa.

Ville Pöntinen

• Käyttäjä
    • Profiili
Hän on hyvä ja kokeilee siten että pitää Ctrl:n painettuna ja sitten nopsasti Q ja W peräkkäin. Sulkeutuuko?

Ei.  :o

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Hän on hyvä ja kokeilee siten että pitää Ctrl:n painettuna ja sitten nopsasti Q ja W peräkkäin. Sulkeutuuko?

Ei.  :o
Joo sekin oli hätäinen häilyvä muistikuva vain. Jossakin (netissä) on pikanäppäimet esitettynä,
mutkun ei nyt löydy...
« Viimeksi muokattu: 29.02.08 - klo:23.55 kirjoittanut raimo »
Aaro Hellaakoski

Ville Pöntinen

• Käyttäjä
    • Profiili
 ;D

Löytyi! Ja ihan sattumalta. Ctrl + Shift + W

;D

EDIT: Tuo siis sulkee ikkunan oli välilehtiä sitten auki yksi tai useampia. Mutta on melkein se mitä kaipasin: tuo on helppo pistää Ctrl + W näppäilyjen jatkoksi.

Olen jo sulkenut Firefoxin vaikka kuinka monta kertaa pelkän helpon sulkemisen ilosta!
« Viimeksi muokattu: 29.02.08 - klo:23.57 kirjoittanut pontvil »

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili

;D

Löytyi! Ja ihan sattumalta. Ctrl + Shift + W

;D
;D jep, sepä ratkaisee koko ongelman. Taas menetettiin yksi hyvä Operankäyttäjäehdokas.  :D
Tuollahan ne: http://support.mozilla.com/kb/Shortcuts
Aaro Hellaakoski