Näköjään mullakin on Firefoxissakin Tiedosto -> Tulosta... , sieltä Ominaisuudet oletuksena Letter, OpenOfficessa A4
Nyt alkoi kiinnostaa miten tuo Firefoxin oletus muutetaan...
Firefoxissa tiedosto>sivun asetukset ja valitsee vetovalikosta a4.
Terveisin jori52
Ratkaisua ongelmaan minulla ei ole, mutta muutama oma kokemus ja enemmän kysymyksiä :
Minulla on Firefoxin kanssa sama juttu. OpenOffisessa asetukset pysyvät mutta Firefoxissa eivät.
Olen vaihtanut Firefoxin tulostusasetuksissa letterin a4:ksi noin 15 tai sata kertaa, mutta aina jonkin ajan kuluttua havahdun että jotakin jää pois. Silloin asetus on taas = letter.
Ylä- ja alatunnisteiden paikat saa määriteltyä marginaalit/ylä-alatunnisteet osastossa. Jolloin saan tunnisteet näkyviin paperille, MUTTA samalla taitaa varsinainen "sivun sisältö" alkaa valua oikeasta reunasta ulos.
"Sovita sivun leveyteen" täpykkä on valittu, mutta en ole huomannut sillä mitään vaikutusta.
---------------
/etc/papersize tiedostoon olen muuttanut "letter --> a4", joihinkin ohjelmiin se vaikutti, MUTTA EI Firefoxiin.
Mozillalla lienee vielä jokin asetus, mutta missä ??
---------------
"paperconf -d" käsky tulostaa että minulla on oletus = letter. Mutta missä asetus luuraa ?
Paperconf kuvauksen mukaan ensin luetaan ympäristömuuttujat PAPERSIZE ja PAPERCONF sitten vasta luetaan tiedosto "/etc/papersize". Itseltäni en löytänyt noita muuttujia määriteltynä eli tiedoston pitäisi olla voimassa.
Mutta taitaa olla vain osassa ohjelmia ?
Onko joitain globaaleja asetuksia ?
--------------
Kaikki noissa edellisissä vastauksissa olleet asetukset olen vaihtanut a4:ksi, mutta ff ei tottele.
t. jorma-olavi