Kirjoittaja Aihe: Sonera ynnä mokkulan laskutus- ja APN-asetukset.  (Luettu 3680 kertaa)

Leit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Elikkäs tuli tuossa huomattua sellainen pieni yksityiskohta, että kun tässä Ubuntu 10.04:ssä koitan tuolta Network Managerin kautta laittaa nettitikkua toimintaan (Mobile Broadband) niin valitessani palveluntarjoajani  eli tässä tapauksessa Soneran, niin tässä vaiheessa kun kysytään "Select your plan" ovat vaihtoehdot 1: Postpaid (contract) 2: Prepaid (no contract) sekä 3: Prointernet (public IP) sekä tietty 4: My plan is not listed. Sitten APN kohtaan tämä heittää internet.saunalahti vaikka valittuna tuo Sonera.
Jotenkin tämä ei tunnu minusta oikeelta kun Ubuntu 9.10:ssä Plan kohdassa oli "Default" ja APN oli pelkkä "internet" mikä sen käsittääkseni tuleekin olla Soneran kanssa.
Joku asiasta enemmän tietävä valaiskoot minua etten rupea vääriä laskutus ynnä muita hössäköitä tuohon laittamaan. Eli onko tässä kyseessä bugi vaiko mikä?
Niin ja mokkulanahan mulla on tuo ZTE MF636+ jos sillä on jotain merkitystä.

Terveisin Leit.

crope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
  • Fedora 12
    • Profiili
    • http://palosaari.fi/
Vs: Sonera ynnä mokkulan laskutus- ja APN-asetukset.
« Vastaus #1 : 11.05.10 - klo:15.20 »
Elikkäs tuli tuossa huomattua sellainen pieni yksityiskohta, että kun tässä Ubuntu 10.04:ssä koitan tuolta Network Managerin kautta laittaa nettitikkua toimintaan (Mobile Broadband) niin valitessani palveluntarjoajani  eli tässä tapauksessa Soneran, niin tässä vaiheessa kun kysytään "Select your plan" ovat vaihtoehdot 1: Postpaid (contract) 2: Prepaid (no contract) sekä 3: Prointernet (public IP) sekä tietty 4: My plan is not listed. Sitten APN kohtaan tämä heittää internet.saunalahti vaikka valittuna tuo Sonera.
Jotenkin tämä ei tunnu minusta oikeelta kun Ubuntu 9.10:ssä Plan kohdassa oli "Default" ja APN oli pelkkä "internet" mikä sen käsittääkseni tuleekin olla Soneran kanssa.
Joku asiasta enemmän tietävä valaiskoot minua etten rupea vääriä laskutus ynnä muita hössäköitä tuohon laittamaan. Eli onko tässä kyseessä bugi vaiko mikä?
Niin ja mokkulanahan mulla on tuo ZTE MF636+ jos sillä on jotain merkitystä.

Terveisin Leit.

Selvä bugihan tuo on. Mainittu jo foorumilla moneen kertaan. Jos jollakin on tunnarit Ubuntun bugzillaan niin vois kyllä raportoida jos ei oo jo tehtynä.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Sonera ynnä mokkulan laskutus- ja APN-asetukset.
« Vastaus #2 : 11.05.10 - klo:18.52 »
Selvä bugihan tuo on. Mainittu jo foorumilla moneen kertaan. Jos jollakin on tunnarit Ubuntun bugzillaan niin vois kyllä raportoida jos ei oo jo tehtynä.
Missä tuo bugi on mainittu foorumilla jo moneen kertaan? En minä löydä kuin oman mainintani viikko sitten:
Miksi Lucid Lynx tarjoaa Soneran liittymän APN:ksi "internet.saunalahtea"?

Kukahan tietäisi edes, missä tiedostossa tuo virhe oleilee, jotta sen voisi ehkä korjata remasteroidussa Lucid Lynxissä (jota olen juuri tekemässä)?
PCLinuxOS:ssa ei samaa virhettä ole ja olen poistanut turhat vinku-intiat pois sen vastaavasta tiedostosta (/usr/lib/libDrakX/network/connection/providers/cellular_extra.pm).