Kirjoittaja Aihe: aMSN:n asemntaminen ja Pidgin  (Luettu 2675 kertaa)

ollimo-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
aMSN:n asemntaminen ja Pidgin
« : 15.02.08 - klo:13.35 »
Moro! Tänään asensin Ubuntun, ja ajattelin kokeilla meseä sillä. Aluksi kokeilin Pidginiä, joka valittaa että ei saa yhteyttä servuun tai osoite/salasana on väärä. Kaiken pitäisi kuitenkin olla oikein.
Toinen kysymykseni koskee aMSN:n asentamista. Koska olen uusi käyttäjä, en tunne näitä Ubuntun asennustyylejä. Latasin ko. firman sivuilta paketin, jossa sen pitäisi tulla, mutta tuli vain kansio missä on ties mitä tiedostoja, mihinköhän kansioon nämä pitäisi laittaa? Ohjelmapaketeista en löytänyt aMSN:ää.
Vielä yksi kysymys, joka koskee merkkejä. Kun kirjoitan esimerkiksi "/" Ubuntussa, tulee "(" merkki. Myöskään "At" (@) merkki ei toimi, onkohan tähä jotain syytä?

Olli

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Vs: aMSN:n asemntaminen ja Pidgin
« Vastaus #1 : 15.02.08 - klo:14.04 »
Kyllä aMSN ainakin minulla löytyy pakettivarastoista. Onhan sinulla universe-pakettivarasto käytössä? Siellä näyttäisi amsn-niminen paketti olevan.

http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Ohjelmien_asentaminen_ja_pakettivarastot#Lis.C3.A4.C3.A4_ohjelmavarastoja_k.C3.A4ytt.C3.B6.C3.B6n

Muoks: Niin ja 95% tapauksista haluamasi ohjelma löytyy pakettivarastoista. Jos löydät itsesi latailemasta jotain tar.gz-pakettia ohjelman kotisivuilta, on suuri todennäköisyys, että olet tekemässä asiaa "väärin". Tämän minä opin kantapään kautta, kun omaa Ubuntu-uraani aloittelin.
« Viimeksi muokattu: 15.02.08 - klo:14.06 kirjoittanut Speque »

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: aMSN:n asemntaminen ja Pidgin
« Vastaus #2 : 15.02.08 - klo:14.34 »
aMsn löytyy myös Sovellutukset>lisää/poista ja hakuun aMSN  ja näytä avoimen lähdekoodin sovelutukset.

ollimo-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: aMSN:n asemntaminen ja Pidgin
« Vastaus #3 : 15.02.08 - klo:15.01 »
Joo kiitos, nyt toimii. Olisiko apuja tuohon merkkiongelmaan?
EDIT. Ja mulla on Live CD, et voisko se vaikuttaa asiaan jotenkin? Ajattelin asentaa Ubuntun kunnolla parin pv.n kuluttua.
« Viimeksi muokattu: 15.02.08 - klo:15.05 kirjoittanut ollimo- »

tuomas83

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Vs: aMSN:n asemntaminen ja Pidgin
« Vastaus #4 : 15.02.08 - klo:15.05 »
Toi at merkki ei toimi mullakaan jos painan alt+Ctrl+2 ,vaan pitää painaa sitä nappia jossa lukee Alt Gr ja sitten sitä kakkosta.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: aMSN:n asemntaminen ja Pidgin
« Vastaus #5 : 15.02.08 - klo:15.25 »
ja jos tarvitsee uusinta versioo sen saa ladattua täältä
http://www.getdeb.net/app/aMSN

ja asentuu ihan paketin kaksois klikkauksella vaikka... (tosin vaatii että ohjelma lähteet on kunnossa koska asentaa samalla sieltä muistaakseni 4-pakettia)