Kirjoittaja Aihe: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?  (Luettu 8841 kertaa)

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« : 03.02.08 - klo:07.56 »
ja klikatkaa ei. Saadaan prosentit ylös:  http://www.mbnet.fi/


edit/rhk: vaihdoin otsikon kuvaavammaksi - toivottavasti myös houkuttelevammaksi
« Viimeksi muokattu: 03.02.08 - klo:11.22 kirjoittanut Risto H. Kurppa »
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

k00pa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 201
  • <*_*>
    • Profiili
    • Pelikoira
Vs: Käykääs tuolla
« Vastaus #1 : 03.02.08 - klo:08.57 »
Aika vaikea homma. Kun itse kävin oli jotain 7%

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: Käykääs tuolla
« Vastaus #2 : 03.02.08 - klo:09.16 »
no nyt on 8%, eli vaikutusta on ollu.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #3 : 03.02.08 - klo:11.25 »
170 ei -vastaajaa..
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #4 : 03.02.08 - klo:11.28 »
Juu, hyvä. Mun otsikko olikin aamutöppyrässä laitettu. ;D
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #5 : 03.02.08 - klo:11.46 »
ja klikatkaa ei. Saadaan prosentit ylös:  http://www.mbnet.fi/
-edit/rhk: vaihdoin otsikon kuvaavammaksi - toivottavasti myös houkuttelevammaksi

Pöh. Nytkin joudun W2000 tehotyöasemalla tätä töissä näpyttelemään, eli luulen että ei voi montaa prosenttia alle sata olla tai jotku pingviinit tahallaan vastaavat väärin.

Elämä on kovaa, mutta töissä/ kouluissa muu kuin W on enemmän kuin harvinaisuus...

Higg

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #6 : 03.02.08 - klo:12.41 »
No viimeaikoina on ollut viikkoja jolloin en ole koskenutkaan siihen saasteeseen, mutta tämä viikko oli poikkeus  ::) ~ 15 min (rauhoittavana tekijänä työpöydälle oli avattu ssh-yhteys koneeseeni  ;D). Vastasin kuitenkin ei, koska se kuvaa tilannetta paremmin.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

gefa

  • Vieras
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #7 : 03.02.08 - klo:12.44 »
 ;D sori poijjaat ja miksei tytötkin, gefa on Public Enemy Nr1-sekakäyttäjä  ;D

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4174
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #8 : 03.02.08 - klo:12.51 »
Tunnustan suoraan tässä ja nyt valehdelleeni törkeästi ko. kysymykseen vastatessani.
Elikkä vastasin yhteisen hyvän vuoksi isoon ääneen EN, vaikka käytinkin raivostumiseen
asti Winblowsia tällä viikolla, kun pakko oli (Delphi ei toimi Linuxissa).
Antakee pieni valkoinen valheeni anteeksi, pleeeezzz?!  8)
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #9 : 03.02.08 - klo:13.01 »
En ainakaan tämän vuoden puolella ole käyttänyt. Varmasti viime vuonna jossain vaiheessa olen ollut Windows-koneenkin ääressä. Tosin silloinkin usein vain sen verran että olen laittanut koneen käynnistymään Ubuntuun oikeata käyttöä varten :)

AlkaaliMc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #10 : 03.02.08 - klo:13.14 »
itteki pyrin välttämään wintoosan käyttämistä mutta välillä on melkeinpä pakko, mutta onnekseni wintoosan käyttö on mulla nykyään sitä että veli pyytää katsomaan saisinko korjattua jotain mikä ei toimi visvassa :D linuxiakaan en ainakaan vielä saa sen uudehkolle koneelle asentaa mutta joskus

Xanadu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #11 : 03.02.08 - klo:13.25 »
Käytän päivittäin windows vistaa koska se on paras käyttis minulle.

Linux on 'askartelukäyttis' jolla saa hyvin ajan kulumaan mutta muuta jännää siinä ei sitten olekaan.

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #12 : 03.02.08 - klo:13.41 »
Mieli olisi tehnyt vastata ei, mutta totuus on kuitenkin se että istun 8h päivässä arkisin windowssin ääressä. Ei antanu luonne valehdella... jos ois kysytty kotona niin oisin hyvällä omalla tunnolla voinut vastata ei :)

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #13 : 03.02.08 - klo:14.42 »
Käytän päivittäin windows vistaa koska se on paras käyttis minulle.

Mulle riitti Vistan testaus siinä vaiheessa kun kokeilin sitä pikkuveljen QuadCore koneessa. Kyllä oli tahmea käynnistys ja resurssisyöppö, joten se riitti. En ole omaan Windows XP:hen buutannut kolmeen kuukauteen, vaikka se dualboottina edelleen onkin.

Töissä on sen sijaan pakko Wintoosaa käytellä ja välillä meinaa hermot mennä. Esimerkiksi virtuaalimuistista herjaa koko ajan..
« Viimeksi muokattu: 03.02.08 - klo:14.46 kirjoittanut timbba »

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #14 : 03.02.08 - klo:14.45 »
170 ei -vastaajaa..
laskutoimituksen mukaan nyt reilusti yli 300 meitä puhdasverisiä linuxlaisia :) (8% liki 4000:sta)
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #15 : 03.02.08 - klo:14.50 »
laskutoimituksen mukaan nyt reilusti yli 300 meitä puhdasverisiä linuxlaisia :) (8% liki 4000:sta)

Luku selviää myös viemällä hiiren sen palkin punaisen ja/tai vihreän osan päälle.

itteki pyrin välttämään wintoosan käyttämistä mutta välillä on melkeinpä pakko, mutta onnekseni wintoosan käyttö on mulla nykyään sitä että veli pyytää katsomaan saisinko korjattua jotain mikä ei toimi visvassa :D linuxiakaan en ainakaan vielä saa sen uudehkolle koneelle asentaa mutta joskus

Sama vika oli aikanaan että joutui auttamaan ihmisiä windows-asioissa, mutta kun on riittävästi Linuxia hehkuttanut ja ollut käyttämättä, voi hyvällä omallatunnolla koko ajan väheneviin windows-avunpyyntöihin vastata, että en osaa auttaa, en tiedä, en tunne windowsia riittävästi osataksen ratkoa jne..


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Kedu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #16 : 03.02.08 - klo:15.54 »
10% ja 406 ei-vastaajaa.
Acer Travelmate 2423WXCI, 1.5GHz, 1024mb, 60Gb, Ubuntu 7.10 Gutsy

chiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #17 : 03.02.08 - klo:16.00 »
Periaatteessa kyllä. Eikös joissain kosketusnäytöllisissä opastetauluissa ole windows? Ainakin joskus olen nähnyt windowsin vikailmoituksen sellaisen ruudulla.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #18 : 03.02.08 - klo:16.17 »
Periaatteessa kyllä. Eikös joissain kosketusnäytöllisissä opastetauluissa ole windows? Ainakin joskus olen nähnyt windowsin vikailmoituksen sellaisen ruudulla.

Jep, tosin jotkut pyörivät vastaavasti myös Linuxilla, esim. Helsinkistä, Pasilasta ja Keskustasta rautatieasemalta löytyvät infopäätteet.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Käytitkö kuluneen viikon aikana Windowsia?
« Vastaus #19 : 03.02.08 - klo:16.27 »
Valitettavasti joudun jättämään äänestämättä, koska TTY:n tietohalliinnon M$-uskovaiset ovat varustaneet hallinnassaan olevat kioskikoneet ja mikroluokat XP:llä. Samoin on laita sähkövoimatekniikan miikroluokassa. ainoastaan Ohjelmistotekniikan ja tiedonsiirotelkniikan mikroluokissa ja labroissa on linuxit/unixit(Gentoo&Solaris). Eli olen vastentahtoisesti joutunut käyttämään k.o järjestelmiä, joten en anna ääntäni wintoosalle.. Kysyisivät samalla oletko käyttänyt linuxia, sitten voisi vasta molempiin. Tuolla kysymyksenasettelulla saadaan markkinajohtajasta markkinajohtaja. >:(

T :Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS