Kirjoittaja Aihe: kubuntuun nvidia ajurit?  (Luettu 3944 kertaa)

edap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
kubuntuun nvidia ajurit?
« : 31.01.08 - klo:17.08 »
Elikkäs. tässä oon aloittanu sellasta projektii että laittaisin counter strike sourcen kubuntuuni(Winellä).. Mutta tässä on semmonen ongelma että mistä saisin nvidia Geforse 6 series ajurit asennettuu? Oon yrittäny tuolta nvidian sivuilta imasta ne mutta ne tulee aina jonakin binääri tiedostona ja sit kun sen avaa niin tulee vaan jtn tekstiä. Kaikissa 3D ohjelmissa on ollu häikkää.Esim näytön säästäjä pätkii. Ja jos laitan komentoriville: gxlgears niin ne rattaat liikkuu hitaasti. Jos voisitte auttaa ,niin kiitos jo etukäteen.

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: kubuntuun nvidia ajurit?
« Vastaus #1 : 31.01.08 - klo:17.43 »
Ehkäpä kannattaisi lukea mitä siinä tekstissä sanotaan ja toimia sen mukaan?


Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: kubuntuun nvidia ajurit?
« Vastaus #2 : 31.01.08 - klo:17.56 »
Eikös Kubuntun puolella ole myös toi "Rajoitettujen ajureiden hallinta"? Ainakin Ubuntussa (Gnome) on se, mutta tietääkseni Gutsyssa se on myös Kubuntussa. Etsi se ja laita sieltä ajurit kuntoon, menee paaaaaljon helpommin.

Ja jos ei onnaa, niin asenna vain paketti nvidia-glx jotka on nVidian kortin ajurit. Tai nvidia-glx-new "uudemmille" korteille, en tiiä luokitellaanko 6000- sarjalaiset enää noihin uusiin kortteihin, tuskinpa. Sen takia etsi ne Rajoitetutujen ajureiden hallinta, se tietää kummat ottaa. Itselläni on 8000- sarjalaisella kuitenkin nvidia-glx-new
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

larpa

  • Vieras
Vs: kubuntuun nvidia ajurit?
« Vastaus #3 : 31.01.08 - klo:18.33 »
Sehän on valmiina ja pitäisi ilmoittaa rajoitetetuista ajureista ensimmäisen käynnistyksen alussa.
Löytyy kyllä myös valikkojen takaa.

k00pa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 201
  • <*_*>
    • Profiili
    • Pelikoira
Vs: kubuntuun nvidia ajurit?
« Vastaus #4 : 01.02.08 - klo:12.14 »
http://www.nvidia.com/object/linux_display_ia32_169.09.html

Sieltä lataat paketin ja ajat komentorivissä x sammutettuna.

Eli

1. kirjaudu ulos
2. valitse istunnoksi se joku terminaali joka sammutti x:sän (en muista tarkalleen, löydät kyllä.)
3. kirjaudu sisään päätteeseen
4. aja paketti (joka on kotikansiossasi)
Koodia: [Valitse]
sh NVIDIA-Linux-x86-169.09-pkg1.run

Juha127

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 132
    • Profiili
    • Gimp Suomi
Vs: kubuntuun nvidia ajurit?
« Vastaus #5 : 01.02.08 - klo:12.54 »
Eikö repoista tuleva nvidia-glx ajurit riitä? Itselläni toimi mainiosti gf3 ti200 -kortin kanssa.

k00pa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 201
  • <*_*>
    • Profiili
    • Pelikoira
Vs: kubuntuun nvidia ajurit?
« Vastaus #6 : 01.02.08 - klo:16.24 »
Eikö repoista tuleva nvidia-glx ajurit riitä? Itselläni toimi mainiosti gf3 ti200 -kortin kanssa.

Kyllä ne varmaan riittää, mutta itse olen asentanut käyttäen yllä kertomaani tekniikkaa.

larpa

  • Vieras
Vs: kubuntuun nvidia ajurit?
« Vastaus #7 : 01.02.08 - klo:21.59 »
Jos mahdollista niin kannattaa suosia repoja.

Juha127

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 132
    • Profiili
    • Gimp Suomi
Vs: kubuntuun nvidia ajurit?
« Vastaus #8 : 01.02.08 - klo:22.30 »
Kyllä ne varmaan riittää, mutta itse olen asentanut käyttäen yllä kertomaani tekniikkaa.
Käytin itsekin tuota, mutta sitten tuli tarpeeksi toimivat/ajantasalla olevat ajurit repoihin. Tämä repoista päivittäminen vaan on paljon helpompaa, kunnei tarvitse leikkiä tekstitilan kanssa.

veivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
  • Se mikä ei tapa, niin perunatuttaa!!!
    • Profiili
Vs: kubuntuun nvidia ajurit?
« Vastaus #9 : 02.02.08 - klo:12.20 »
Elikkäs. tässä oon aloittanu sellasta projektii että laittaisin counter strike sourcen kubuntuuni(Winellä).. Mutta tässä on semmonen ongelma että mistä saisin nvidia Geforse 6 series ajurit asennettuu? Oon yrittäny tuolta nvidian sivuilta imasta ne mutta ne tulee aina jonakin binääri tiedostona ja sit kun sen avaa niin tulee vaan jtn tekstiä. Kaikissa 3D ohjelmissa on ollu häikkää.Esim näytön säästäjä pätkii. Ja jos laitan komentoriville: gxlgears niin ne rattaat liikkuu hitaasti. Jos voisitte auttaa ,niin kiitos jo etukäteen.

Lue aiheesta:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=649875

Ja täältä

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=15159.msg112365
Linux käyttäjäksi 23. Syyskuuta 2007

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?action=profile;u=6635;sa=showPosts

Sony Vaio VPCF12S1E, Ubuntu 11.04 ja Win7