Minä olen laittanut vain Linuxin puolella profiilin osoittamaan XP:n puolella olevaan profiilikansioon. Testailin tuota viikonlopun aikana Firefox 3.0 beta-versioilla, enkä huomannut ongelmia. Pluginit haetaan eri systeemeissä omalta puoleltaan.
Käynnistys tapahtuu valitsemalla haluttu profiili käynnistyksessä (firefox -P toimii samoin kuin -ProfileManager, ainakin 3.0:ssa)
Minulla tuo yhteinen profiilihakemisto on siis yksinkertaisesti nimeltään "Profiili"
Ubuntun puolella Firefoxin profiles.ini:ssä lukee noin:
Path=/media/sda1/Documents and Settings/All Users/Tiedostot/Profiili
Windowsin puolella profiles.ini:ssä siihen viitataan näin:
Path=C:\Documents and Settings\All Users\Tiedostot\Profiili
Mutta noita ei siis tarvitse kirjoitella käsin, vaan profiilia luodessa (käynnistys siis firefox -P) määrittelin sen profiilin hakemiston tuonne.
Toinen mahdollisuus on ajaa Linuxin puolelta Winessä (Windows-levyllä olevia) Portable-versioita Firefoxista ja Thunderbirdistä. Jos pelkää ntfs-3g:n sekoilevan, voi tehdä fat32-osion noita jaettuja hommia varten. Tai jos haluaa mukaan otettavan systeemin, käyttää profiilin sijaintipaikkana USB-tikkua.
EDIT: Vaihdoin Windowsin puolelle. Kun yritin muokata ensimmäisen kerran tätä viestiä, tuli ilmoitus "Istunnon tarkistus epäonnistui". Sivun päivityksen jälkeen toimi ilman ongelmia tarvitsematta logata sisään uudestaan. Suomenkielinen oikoluku toimii muuten samalla laajennuksella kummallakin puolella.
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9b3pre) Gecko/2008012804 Minefield/3.0b3pre - Build ID: 2008012804