Kirjoittaja Aihe: Kde4 (vs Gnome)  (Luettu 32367 kertaa)

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Kde4 (vs Gnome)
« Vastaus #100 : 22.05.08 - klo:14.17 »
Fedorassa napsautetaan käynnistysvalikkoa oikealla hiiripainikkeella ja valitaan klassinen tyyli. Ehkä toimii myös Ubuntussa? Muutenkin nuo kommenttisi ovat vähän tyyliä: "Tää ei oo niinku Ubuntussa, tää on paska"  (vrt. "tää ei oo niinku Windowsissa, tää Linux on paska"  ;) )
openSUSE 11.0:n uusin  beta tuntuu kyllä parhaalta näistä kokeilemistani KDE4-virityksistä, vaikka siinäkin on vielä kovakuoriaisia.

Noh noh MikkoJP: Ennen haukuin KDE:tä vanhoja muistellen ja Liveversioita kokeilleena, nyt sentään asensin koneelleni. Eikös tästä kuitenkin yritystä löydy?

Ja jos olen ennakkoluuloinen KDE:tä kohtaan, niin, jos mahdollista, tuota OpenSusea kohtaan olen vielä varautuneempi :) Vaikka Suse 7.2 taisi olla toinen distroni heti Mandraken jälkeen...

Higg

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Kde4 (vs Gnome)
« Vastaus #101 : 22.05.08 - klo:14.29 »
Ehdotan että kaikki postit yleisellä alueella joissa esiintyy sanat "kde", "gnome" ja "parempi" poistetaan automaattisesti.

KANNATAN *käsi ylhäällä*
joo, kannatetaan, aloitetaan vaikka E.K::n kommentista, siinähän nuo kaikki pirulaiset on samassa lauseessa!

 ;D
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Kde4 (vs Gnome)
« Vastaus #102 : 22.05.08 - klo:14.32 »
Noh noh MikkoJP: Ennen haukuin KDE:tä vanhoja muistellen ja Liveversioita kokeilleena, nyt sentään asensin koneelleni. Eikös tästä kuitenkin yritystä löydy?


Juu, siitä 10 pistettä ja pingviinimerkki  ;D Saisit peräti kameleonttimerkin, ellet kirjoittaisi:

Lainaus
Ja jos olen ennakkoluuloinen KDE:tä kohtaan, niin, jos mahdollista, tuota OpenSusea kohtaan olen vielä varautuneempi :) Vaikka Suse 7.2 taisi olla toinen distroni heti Mandraken jälkeen...

Taisi mullakin SuSE 7.2 olla ensimmäinen jokapäiväisessä työpöytäkäytössä ollut jakelu. Seitsemän vuoden aikana on tullut kierrettyä varmaan koko jakelukenttä.  Nyt olen ollut pikkuhiljaa palailemassa Suseen -- tai on se koko ajan jollakin koneista ollut. 11.0 tuo muuten huimia parannuksia sekä asennusnopeuteen (nyt taitaa mennä nopeammin kuin Ubuntu aiemman 1,5 tunnin sijaan) ja pakettienhallinnan (zypper) vauhtiin. 

Joskus luin openSUSE:n olevan suosittu jakelu KDE4-kehittäjien joukossa. Ehkä sillä on oma vaikutuksensa KDE4-vaikutelmaan.
« Viimeksi muokattu: 22.05.08 - klo:14.34 kirjoittanut MikkoJP »

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Kde4 (vs Gnome)
« Vastaus #103 : 22.05.08 - klo:14.45 »
Joskus luin openSUSE:n olevan suosittu jakelu KDE4-kehittäjien joukossa. Ehkä sillä on oma vaikutuksensa asiaan.
KDE 4 on aika hyvällä mallilla juurikin susessa... En ole samaa mieltä tuosta liskosta muuten...

Nyt on virtuaalikoneessa Debian experimentalin KDE4. Se on aika erikoinen tapaus sillä pari svn-versiota on mielestäni sotkettu keskenään jne. Kaukana käytettävästä (parempi kuitenkin kuin TONTTU-ryhmän viritys). Asentelin muuten Kwiniä tähän: apt-get -t experimental install kwin4 ja ihmettelin kun ei ikkunoita ilmesty, kunnes tajusin Kwin4 olevan KDE3:n peli   ;D. Tämän plasman pystyy jo koristelemaan pinkiksi hienoilla pörröisillä nauhoilla  :D. Teemojen haut ja muut toimivat ... pari minuuttia.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Kde4 (vs Gnome)
« Vastaus #104 : 23.05.08 - klo:23.45 »
Itselläni on Ubuntu 8.04, jossa on GNOME. Mielestäni GNOME on parempi kuin KDE  8)

jmp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Kde4 (vs Gnome)
« Vastaus #105 : 24.05.08 - klo:10.29 »
Joskus luin openSUSE:n olevan suosittu jakelu KDE4-kehittäjien joukossa. Ehkä sillä on oma vaikutuksensa asiaan.
KDE 4 on aika hyvällä mallilla juurikin susessa... En ole samaa mieltä tuosta liskosta muuten...

No mielipiteet voi muuttua seuraavan julkaisun jälkeen ;)

Asennus DVD:ltä on nopeampi kuin ubuntun asennus DVD:ltä, alle 20 minuuttia ja siinä vaiheessa olet asennetun järjestelmän työpöydällä.
Pakettihallinta on nopea, ehkä nopeampi kuin apt ;)  (tietysti parantamisen varaa on, toivottavasti näemme parannukset joulukuussa kun 11.1 julkaistaan)
openSUSE ei päätä puolestasi mitä työpöytäympäristöä sinun tulisi käyttää. DVD sisältää vaihtoehtoja joista mikään ei ole oletus.
Jos lataat liven niin silloin teet itse valintasi gnomen tai KDEn väliltä ihan itse.

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Kde4 (vs Gnome)
« Vastaus #106 : 24.05.08 - klo:19.59 »
openSUSE ei päätä puolestasi mitä työpöytäympäristöä sinun tulisi käyttää.

Yrittääkö joku jakelu sitten näin tehdä?

Kyllä minusta kukin jakelu saa omat resurssinsa käyttää kuten haluaa.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri