Siis mitä väität (tai ymmärrät minun) sanoneen?
Väännetäämpä rautalangaksi nyt sitten, vaikka vähän toisteluksi menee.
- kovaan ääneen kuulutat, että ihmisten pitäisi testata tämä omakohtaisesti ennen kuin tulevat tänne huutelemaan
--> Olet sitä mieltä, että ihmiset voivat saada omakohtaisesti asiaa testatessaan eriäviä tuloksia (koska eihän heidän muuten tarvitsisi testata, jos tulos olisi tiedossa etukäteen)
--> Olet sitä mieltä, että tulos ei ole tiedossa etukäteen
--> Olet sitä mieltä, että tulos riippuu ulkoisista tekijöistä tai on satunnainen (koska miten muuten se voisi olla olematta tiedossa etukäteen)
--> Vedän tästä johtopäätöksen, että nämä ulkoiset tekijät ovat käyttäjän tietokone, eikä esim. tähtien asento.
--> Väität että testin tulos riippuu koneesta jolla testataan
Tässä taas puhut aivan kuin tietäisit, että firefox läpäisee acid-testin riippumatta mistään ulkoisista tekijöistä.
Miksi sinun mielestä voi käydä niin, että IE8 läpäisee testin ennen Firefoxia, joka jo läpäisee sen?
Tähän liittyy se väärinkäsitys, että tarkoittaisit myös firefox 2.0aa, mutta näin ei siis kumminkan ole.
Eli väitän, että puhut ristiriitaisia, ja haluan tietää mitä oikeasti olet mieltä.
1. Firefox 3.* versiot menevät (ovat jo pitkään menneet) läpi Acid2 testistä, IE8 (ainakaan Linux versiota) en ole ikävä saanut käsiini. Siis minulla kaikilla koneilla (Linux ja XP) ja kaikkien muidenkin lukemieni testien mukaan.
Okei, tätä väität, minä taas kyseenalaistan sen koska olen lukenut mielestäni luotettavista lähteistä ettei näin ole. En kuitenkaan koe tarpeelliseksi pöyhiä niitä tähän, koska luultavasti en niitä löytäisi enää.
2. Joka muuta väittää on velvollinen testaamaan itse tai osoittamaan luotettavan lähteen todistamaan sanansa.
Eipä sinullakaan mitään lähdettä ollut, paitsi ilmeisesti itse olet testannut, mutta sekään ei käy aivan selvästi ilmi misään. Tässä samassa threadissa esim. muep kertoo, että hänellä testi ei mennyt läpi kun itse sitä testasi:
Firefoxin jotkut kehitysversiot ovat läpäisseet Acid 2:n, mutta ainakaan minulla tuo Firefox 3:n beta 2 ei aivan täysin läpäise. Lähellä se silti on.
Ratkaisu olisi nyt se, että jostain löytyisi luotettavan tahon artikkeli siitä että firefox 3.x läpäisee testin tai ei sitä läpäise.
MUOKKAUS;
IE8:n standarditilan lisäksi testin läpäisevät tällä hetkellä Safari 2.0.3, Konqueror 3.5, Opera 9 ja Firefox 3.0:n tuorein kehitysversio.
Näin sanoo TIETOKONE -lehden nettisivut. Mielestäni tämä on se luotettava taho.
Väitteesi on siis oikea, mutta mielestäni minulla oli se oikeus kyseenalaistaa.
Kuten mgronber sanoi, kannattaa ottaa myös se huomioo, että kyseessä on beta, virallinen firefox ei testiä läpäise.