Kirjoittaja Aihe: Siemens MPM for Linux  (Luettu 2409 kertaa)

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Siemens MPM for Linux
« : 11.01.06 - klo:17.29 »
Osaakos joku auttaa tässä asiassa, eli kyseessä otsikon mukaisesti Siemens Mobile Phone Manager -linuxversion asennus. Tuolla näkyy olevan .bin paketit Suselle, mutta onko todella niin, että tuota ei saisi myös ubuntuun (kuitenkin susen oma pakettimuotihan on rpm, jonka senkin saa alienilla..)?

Itse kun kokeilin tuota niin lopputuloksena teki kotikansioon kyllä XMPM_Suse93_1.0.05.51.1 hakemiston, jonne tiedostoja tuli, mutta en kyllä tiedä millä noista pitäisi saada ohjelma käyntiin. xmpminstaller tiedostoa suoritettaessa (roottina, kun muuten ei tuntunut tykkäävän) tulee vain ilmoitus että ohjelmisto on jo asennettu ja pitäisi poistaa ennen uudestaanasennusta. InstallationGuidestakaan ei ollut apua, koska ei asennus edennyt sen pidemmälle kuin tuohon missä valitti että on jo asennettu. Asennuksen poisto ei onnistu ainakaan tuon asennusohjelman kautta koska tulee herjoja tyyliin "An error occurred while uninstalling package
sh:: sh: rpm: command not found".

Eli mikä eteen seuraavaksi, vai oliko alunalkaenkin typerää luulla, että ko. ohjelma asentuisi aloittelijalta muuhunkin kuin suseen?
Linux: Be root
Windows: Reboot

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Siemens MPM for Linux
« Vastaus #1 : 11.01.06 - klo:18.52 »
Osaakos joku auttaa tässä asiassa, eli kyseessä otsikon mukaisesti Siemens Mobile Phone Manager -linuxversion asennus.

tuo ei ole kyllä minulle yhtään tuttu softa...

Tuolla näkyy olevan .bin paketit Suselle, mutta onko todella niin, että tuota ei saisi myös ubuntuun (kuitenkin susen oma pakettimuotihan on rpm, jonka senkin saa alienilla..)?

mutta pakettimuodon muuttaminen ei takaa, että ohjelma toimisi toisessa ympäristössä.

Eli mikä eteen seuraavaksi, vai oliko alunalkaenkin typerää luulla, että ko. ohjelma asentuisi aloittelijalta muuhunkin kuin suseen?

ehkä, eikä ole takuita, että se asentuisi ammattilaiseltakaan muualle, mutta...

mitähän puhelinta mahdat käyttää ja mitä haluat sen kanssa tehdä?

minun edellinen puhelimeni oli siemensin ja minä käytin sen kanssa scmxx-nimistä softaa ja sen graafista käyttöliittymää gscmxxää. tuota käliä ei näy löytyvän ubuntun paketinhallinnasta, joten se saattaisi teettää hieman hommia, mutta toisaalta puhelimesta riippuen sen käyttöön voisi sopia myös gnokii joka kyllä löytyy paketinhallinnan kautta. jos tarve on vain sms-puolella, niin gnome-phone-manager saattaisi myös ajaa asian.
Janne

juyli

  • Vieras
Re: Siemens MPM for Linux
« Vastaus #2 : 11.01.06 - klo:20.15 »
minun edellinen puhelimeni oli siemensin ja minä käytin sen kanssa scmxx-nimistä softaa ja sen graafista käyttöliittymää gscmxxää. tuota käliä ei näy löytyvän ubuntun paketinhallinnasta, ...

Joskin syystä Debianin pakettihaku ei toimi, mutta tuo softa löytyy:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=88510&package_id=92540

Ainakin tuolta on siis saatavilla lähdekoodipakettina, joka pitää konfiguroida, kääntää, muuntaan deb-paketiksi ja asentaa...
Helppoa? Huihhh.. ;)
http://www.hendrik-sattler.de/scmxx/

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Siemens MPM for Linux
« Vastaus #3 : 11.01.06 - klo:20.33 »
Joskin syystä Debianin pakettihaku ei toimi, mutta tuo softa löytyy:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=88510&package_id=92540

siis scmxx löytyy kyllä ubuntustakin univercen puolelta. mutta se graafinen käyttöliittymä gscmxx ei :(
Janne

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Re: Siemens MPM for Linux
« Vastaus #4 : 12.01.06 - klo:18.14 »
Juu ei itellä kyllä noin tuore siemens luuri oo kuin mihin softa oli tehty, mutta huomannut toosapuolella että uudemman luurinkin ohjelmistolla voi käytellä vanhempaakin mallia.. Tosin enpä oo softasta käyttänytkään kuin sitä "phone explorer" osaa jolla voi luurin tiedostoja selata.

Mitä tuohon softaan tulee, niin ajatuksena oli lähinnä kokeilla kun viimein ovat tuollaisen menneet julkaisemaan ja ajattelin että eikai ne nyt vaan yhdelle linux-alustalle sitä oo tehneet. No suse on saksalainen (ainakin alkujaan), joten liekö se syynä valintaan. Täytyy kokeilla noita mainittuja softia, tai lukea tukevatko luuriani. CX65 siis itselläni ja täällä mihin olen asentamassa on käytössä CX75. Eipä tuo mikään maailman tärkein asia ole, uteliaisuuttani ajattelin kokeilla ja nyt tutkimaan noita mainittuja.

Kiitos vinkeistä.
Linux: Be root
Windows: Reboot