Kirjoittaja Aihe: Uusia moderaattoreita?  (Luettu 217170 kertaa)

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #20 : 25.08.06 - klo:20.32 »
Mitä uusiin moderaattoreihin tulee, niin mun mielestä niitä ei pidä valita sen mukaan kuinka hyvin joku osaa linuxia käyttää. Moderoiminen ei ole Ubuntun käytön neuvomista vaan jotain ihan muuta. Nykyiset modet on homman hoitaneet hienosti ja jutut on pysyny siisteinä.
Niin, itse en osaa arvioida tarvitaanko uusia moderaattoreita nyt, mutta raimo ja mikkohuo ovat ainakin minun mielestäni aikalailla modeiksi sopivia. Ainakin lajittelun kannalta mikkohuo on näyttänyt taitonsa wikikirjalla. Mutta kuten sanoin, minulla ei ole mitään havaintoa tarvitaanko uusia modeja, kyllähän homma on näinkin hyvin pyörinyt. :)
alias vililikku

Patman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #21 : 25.08.06 - klo:22.58 »
Kannisto on minun ehdotus osaa ja jaksaa antaa helppo selkoisa neuvoja.

Linux user #424855
"Software is like sex - it's best, when it's free"...

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #22 : 30.08.06 - klo:15.37 »
Olisikos sitten ok jos henkilöille raimo, mikkohuo ja Kannisto tarjottaisiin moderaattorin oikeuksia? Odottelen mahdollisia negatiivisia vastauksia jonkin aikaa ja kysyn sitten halukkuutta heiltä itseltään. Kyllä niitä moderaattoreita saa tosiaan muutama lisääkin olla, onpa sitten enemmän ihmisiä jotka voivat mahdolliseti korjata virheellisiä otsikoita, siirrellä oikeille alueille ym.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #23 : 30.08.06 - klo:16.17 »
Olisikos sitten ok jos henkilöille raimo, mikkohuo ja Kannisto tarjottaisiin moderaattorin oikeuksia?

minusta kaikki ovat varmasti ihan hyviä vaihtoehtoja, raimosta (joka linee näistä uusin jäsen) en tosin ole saanut vielä kunnon tuntumaa, mutta aktiiviselta tuo ainakin vaikuttaa.

itse ehdottaisin noiden lisäksi Asmo Koskista. sälli on aktiivinen tällä foorumilla ja vaikutta asialliselta  (ja vaikutti siltä jo aikoja sitten nyysseissäkin).
Janne

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #24 : 30.08.06 - klo:16.20 »
Olisikos sitten ok jos henkilöille raimo, mikkohuo ja Kannisto tarjottaisiin moderaattorin oikeuksia?

minusta kaikki ovat varmasti ihan hyviä vaihtoehtoja, raimosta (joka linee näistä uusin jäsen) en tosin ole saanut vielä kunnon tuntumaa, mutta aktiiviselta tuo ainakin vaikuttaa.

itse ehdottaisin noiden lisäksi Asmo Koskista. sälli on aktiivinen tällä foorumilla ja vaikutta asialliselta  (ja vaikutti siltä jo aikoja sitten nyysseissäkin).
Nuo on kaikki ainakin minusta hyviä ehdokkaita.

Linux user # 406601

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #25 : 02.09.06 - klo:15.52 »
Kaikki mainitut ovat hyviä ehdokkaita. Ehdottomasti myös Asmo Koskinen
Poistuu taka vasemmalle - - -

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #26 : 04.09.06 - klo:21.27 »
Raimo, mikkohuo ja kannisto ovat jo suostuneet ylläpitäjiksi, kiitos heille! Molemmat saavat nyt tehdä ylläpitopuuhia, mutta tokihan kaikki täällä vapaaehtoisesti ovat, joten ihan sen mukaan miten kukin tuntuu ehtivän.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #27 : 04.09.06 - klo:21.34 »
No ekaks voisivat poijjaat asentaa sen smf 1.0.8 patchin sieltä pakettien hallinnasta ettei pikkuhakkerit yllätä :D

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #28 : 04.09.06 - klo:21.45 »
No ekaks voisivat poijjaat asentaa sen smf 1.0.8 patchin sieltä pakettien hallinnasta ettei pikkuhakkerit yllätä :D

Jooh, tehty. Taaskaan ei kyllä paketinhallinnalla toiminut, vaan vain käsin purkamalla palvelimella päivityspaketti ja ajamalla upgrade.php. No, nyt pitäisi olla kaikki taas kunnossa.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #29 : 04.09.06 - klo:21.56 »
No ekaks voisivat poijjaat asentaa sen smf 1.0.8 patchin sieltä pakettien hallinnasta ettei pikkuhakkerit yllätä :D

Jooh, tehty. Taaskaan ei kyllä paketinhallinnalla toiminut, vaan vain käsin purkamalla palvelimella päivityspaketti ja ajamalla upgrade.php.
Mitä se herjas?  :)

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #30 : 04.09.06 - klo:22.08 »
Mitä se herjas?  :)

Muuten näytti ok:ta, mutta "eteenpäin" mentäessä tuli jonkin sortin herjaus tiedoston Subs-Package.php rivillä 13xx. Olisiko ollut johonkin streamin muodostukseen liittyvää. Joka tapauksessa softa ei sitten päivittynyt.

Aiemmin (ainakin 1.0.6->1.0.7) on riittänyt kun lisää sopivia oikeuksia oikeille tiedostoille, mutta nyt en keksinyt mikä oli vikana.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #31 : 04.09.06 - klo:23.58 »
Hyvät valinnat kaikki kolme ja eiköhän Asmokin olisi luottamuksen arvoinen.

Onnea voittajille - eli kaikille forumin käyttäjille! Ja tietysti uusille moderaattoreille!!


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #32 : 05.09.06 - klo:13.38 »
Onnea vaan. Nykyisistä moderaattoreista janne ja myrtti ovat ainakin sen verran aktiivisia ja nopeita olleet, että kun on tullut ilmoitus asiattomasta tai väärälle alueelle eksyneestä viestistä, niin mennessäni katsomaan jompi kumpi edellä mainituista on yleensä jo homman hoitanut :D

Mutta jos tässä itsekin taas kesän jälkeen hieman aktivoituisi... Tuntui aika menevän hieman muissa puuhissa kuin tietokoneen parissa - ja ihan hyvä niin  :)

Mikko

Mikko Saarinen

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #33 : 05.09.06 - klo:18.04 »
Näin. Onnea vaan raimo, Kannisto ja mikkohuo.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Squirrel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Re: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #34 : 15.12.06 - klo:19.46 »
Joillakin isommilla foorumeilla on erikseen moderaattori status, joka moderoi käyttäjiä. Itse moderaattorit eivät ole yleisesti itse foorumin käyttäjien tiedossa. Tällä systeemillä esimerkiksi kirjoitusoikeuksien poistossa ja sen ilmoittamisessa ei moderointi kohdistu yksittäiselle moderoivalle käyttäjälle, vaan vastuun ratkaisusta ottaa moderointitiimi yhdessä.

Ehdottomasti moderointi nimimerkeillä, eikä vain yhden tunnuksen takaa. Joskus ne saa sitä "itseään" niskaan, mutta siinä kehittyy. Esimerkiksi jatkoaika.comin foorumilla moderaattorit toimivat yhden nimimerkin takaa, joka tarkoittaa sitä, etteivät ne kehity, kun eivät saa palautetta.

Itselläni on aikojen saatossa ollut 3. tunnusta jatkoaikaan, ensimäisellä tunnuksella sain varoituksen ja huomatuksen spämmäämisesta, ennen yhdenkään viestin kirjoitusta. Tässä tapauksessa kyllä moderaattori pyysi yv:llä anteeksi, mutta ei poistunut julkista huomautusta. Toisella tunnuksella sain varoituksen yhden sanan viesteistä, vaikka olin 5 viestiä vasta kirjoittanut ja jokainen ainakin 10 rivin mittaisia asiapostauksia. (ja tunnukset eivät koskaan olleet päällekkäin ja rekisteröityessä mainitsin aikaisimmista tunnareista, joten siinäkään en sääntöjä rikkonut). Kyseisen saitin ala-arvoinen moderaatiotoiminta ei tule kehittymään niin kauan, kun ne on piilossa sen yhden tunnarin takana.

Jos ei saa palautetta, ei kehity. Jos ei kestä palautetta, ei tule kehittymään.

Täällä on ihan pätevä käytäntö, ette maininta moderaattori oikeuksista on nikin alla. :) Ja moderaattoritkin on hyviä tyyppejä.
Toivoisin tulevan päivä päivältä paremmaksi tietokoneen käyttäjäksi

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #35 : 16.08.07 - klo:17.49 »
Jos teille passaa niin foorumia aktiivisesti lukeva kaveri olisi ehdolla taakkaa jakamaan. Huomasin vaan tässä että osasta lukemistani viesteistä puuttuu selkeästi [ratkaistu] tägi, lähinnä muuhun en varmaan koskisi, mutta se mikä vastaan tulee niin voisin "siinä sivussa" hoitaa asiat kuntoon.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #36 : 16.08.07 - klo:18.42 »
Jos teille passaa niin foorumia aktiivisesti lukeva kaveri olisi ehdolla taakkaa jakamaan.

kyllä mä ainakin puollan tätä ehdotusta, mutta toisaalta minä en kyllä ole tästä foorumista vastuussakaan.
Janne

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #37 : 16.08.07 - klo:18.50 »
Lainaus
Jos teille passaa niin foorumia aktiivisesti lukeva kaveri olisi ehdolla taakkaa jakamaan. Huomasin vaan tässä että osasta lukemistani viesteistä puuttuu selkeästi [ratkaistu] tägi, lähinnä muuhun en varmaan koskisi, mutta se mikä vastaan tulee niin voisin "siinä sivussa" hoitaa asiat kuntoon.

Kyllä meitä muitakin innokkaita täällä varmasti on :)

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #38 : 16.08.07 - klo:19.01 »

Olen  Jannen kanssa samaa mieltä, muutamankerran asiasta maininneena olisi ihan kiva jos tuo [Ratkaistu] löytäisi sinne missä sen ehdot täyttyvät.
 Ja paljon onnea / hyviä hermoja kaikille uusille moderaattoreille!     ;)
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #39 : 17.08.07 - klo:09.57 »
Laitanpa Petrille oikeudet, onko Ilokaasulle kannatusta myös, käsittääkseni asettui ehdolle? :)

Ja btw, kai moderaattorit ovat "vastuussa" keskustelualueista jos jotkut, mutta eiköhän tässä tapauksessa ole kyse että suurehkolla osalla aktiivikäyttäjistä ei ole mitään sitä vastaan että henkilö x saa moderaattorioikeudet foorumeiden parantamiseksi.