Minulla on 1,44 Mt levykkeellä vakioveikkaukseen tarkoitettu takuulaskuohjelma, joka toimii Windowsin DOS-puolella. Siinä pystyy esimerkiksi tarkistamaan vakioharavan, jos on tullut tarpeeksi osumia viikon oikeassa vakioveikkausrivissä. Sen avulla pystyy myös laatimaan erilaisia systeemejä ja haravoja, joihin ohjelma laskee voittotakuun. Olen sen joskus vuosia sitten tilannut Jyväskylästä Oskarsys Oy:ltä.
Nyt on vaan sellainen robleema, että Windowsia minulla ei ole ollut moneen kuukauteen käytössä. Nyt työjuhtana on Ubuntu 7.10. Kun tuo ohjelma toimii Windowsissakin DOS-puolella, ja ymmärtääkseni Linuxissa ei sellaista ole, niin olisin kiinnostunut kuulemaan, voisiko tätä ohjelmaa saada mitenkään Ubuntussa toimimaan?
Tämä on ainoa asia, joka tässä Linuxissa harmittaa. En kuitenkaan ala tuon takia vaihtamaan Ubuntua Windowsiin.
Toinen asia joka kiinnostaa, on että onkohan Linuxille tehty esim. vakioharavan, loton, tai kenon systeemien jonkinlaisia tarkistusohjelmia? Tai niiden rivien arvontaan tarkoitettuja ohjelmia?
Tietenkin yksinkertaisinta olisi, jos itse osaisi tehdä tuonlaisia ohjelmia, mutta kun ei osaa.