mintUpdate vie suurin piirtein saman verran muistia kuin Firefox, siis silloin kun se ei löydä päivitettävää
Mikrossa, mitä yhä testaan ja viritän tyttärentyttärille on 1 Gb muistia äiteen työohjelman takia (Windows-varakone), joten kai muisti riittää hyvin Firtefoxille ja Update demonille (onko termi oikea?). Kuitenkin riittänee, jos käyn silloin tällöin päivittämässä Mintun. Joten poistaisin pysyvästi mintUpdaten ja sen kuvakkeen työpöydältä. Miten se tehdään?
Hoidanko ajoittain päivityksen "Package Managerilla"? Käynnistänkö "Päivitä pakettien tiedot"? Mistä sitten tiedän, mitkä ohjelmat pitää asentaa uudelleen? Niitähän on piiitkä lista silloin
Jokin "apt get update all" konsolissa olisi kai
yksinkertaisin ratkaisu?
................................
Vähän myöhemmin:
Nyt alkoi tulla vastaan työpöytäongelmia - kuten minulla aina tähän mennessä Ubuntu-linuxissa. Toistaiseksi (?) pieniä, mutta ....
Ajoittain sisäänkirjautumisen jälkeen työpöydän taustakuva on kadonnut. Sen saa kuitenkin helposti takaisin hakemalla hiiren oikealla napilla. Mutta kerran työpöytä ei reagoinutkaan. Sovellukset ainakin Firefox tosin käynnistyivät Daryna-valikosta.
Minulle itselleni pikku sekoamiset eivät olisi ongelma (siis linuxin työpöydän sekoamiset), mutta tytöille, joille pitäisi näyttää, miten hieno linux on verrattuna samassa koneessa olevaan WindowsXP:hen (joka toimii varmasti kuin junan vessa, se vanhanaikainen, missä on suora putki alas).
Näytönohjain on vanhahko Ati Club Radeon 9200, muisti 128 Mb. Sinänsä on hieno piirre linuxissa, että silläkin raudalla 3D-työpöytä pyörähtelee kevyesti. Gigan keskusmuistin olen testannut ja emolevy ja prossa ovat suhteellisen uusia.