Tässä mintussa taisi olla oletuksena 3D-kuutioinen työpöytä eli hauska Compiz-tehoste. Olisi sääli poistaa.
Muukin virhe esiintyy silloin tällöin kuin taustakuvan katoaminen. Ilmaantuu paneeli jossa kerrotaan, että joku Gnomen käynnistävä sovellus ei käynnistynyt normaalisti, tarkista sitä sun tätä ja nettiyhteys. Tämäntapaista pottuilua ovat Ubuntut minulle järjestäneet. Ei viitsisi enää tässä vaiheessa vaihtaa Mandivaan ja viritellä sitä.
...............................
Valitettavasti Minttu muutenkin hankaloi. Asensin kdegames-pakkauksen. Siinä tulee mukana suosittu ktuberling (Perunamies), joka sopii myös aikuisille miehille (voisin liittää tekemäni kuvan, mutta järkyttäisi kultuuriministeriä ja Päivi Räsästä).
Varsinainen ongelma on, että kdegames-pelit eivät ilmestyneetkään Mintun muutoinkin sekavaan ohjelmapaneelistoon. Minun piti etsiä paketinhallinnalla ktuberling, jotta näin, että Perunamies juuri sillä koodinimellä olikin asennettuna. Muutkin kdegamesit löytänee vain siten, jos muistaa niiden nimikoodin. Älytöntä minttuilua, Mandrivassa ei ole tätä ongelmaa, mikä toki voi olla vain minun ja Mintun välinen
Kokeikaapa asentaa ktuberling. On ihan hauska peli hetkeksi vain. ktuberling tietenkin käynnistyy terminaalista kirjoittamalla sen nimikoodi. Pikku vinkki, please:
Miten tehdä työpöydälle ktuberlingin käynnistin ja ikoni?