Tuli mieleen pistää tällainen topic kun ollaan kärsitty nettiongelmista nyt karkeasti kuukauden verran. Täällä siis 2/512 nettiliittymä, joka katkoo ihan sairaalloisen paljon yhteyttä. Tulipa tuossa mieleen kokeilla Opensusea ja aloitin sen dvd imagen lataamisen ja huikeat 30Mt kerkesi tulla, ennenkuin yhteys katkesi. Tällä hetkellä TW-EA716:n ATM-yhteyskohta kertoo
Rx paketit n. 400 000, joista virheellisiä n. 3 000
Tx paketit n. 330 000, joista virheellisiä n. 1 000
En todellakaan tiedä juuri mitään nettiyhteyksistä, mutta eikö noita virheellisiä paketteja ole suhteellisen paljon? Ainakin kerran vastaavasti oli kolme miljoonaa Rx pakettia, joista alle neljäsataa oli virheellisiä...
Olen ollut palveluntarjoajaan yhteydessä kolmisen kertaa ja kahdella niistä on aluksi kyselty, että olenko asettanut modeemiin aikakatkaisun tms. ja yrittäessäni kertoa ongelmasta asiaan luvataan paneutua ja säätää jotain asetuksia. Ongelma vaan jatkuu ja yleensä toisen lähetetyn sähköpostin jälkeen ei postiin enää vastata. Modeemin olen asettanut tehdasasetuksille kuten ISP peräti vaivautui kertomaan, paljoa muita ohjeita ei ole tullut.
Alkaa kovin närästämään kun modeemin tapahtumaloki täyttyy seuraavista
Tapahtumaloki
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is DOWN! Nov 11 06:54:49
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is UP! Nov 11 20:35:30
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is DOWN! Nov 11 20:36:06
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is UP! Nov 11 21:47:24
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is DOWN! Nov 11 21:48:01
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is UP! Nov 11 21:48:07
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is DOWN! Nov 11 21:48:25
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is UP! Nov 11 21:50:13
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is DOWN! Nov 11 21:50:29
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is DOWN! Nov 11 23:04:52
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is UP! Nov 11 23:04:57
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is DOWN! Nov 11 23:05:26
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is UP! Nov 11 23:35:41
home.gateway:gs7070:none: ADSL line is DOWN! Nov 11 23:35:57
Nettiyhteys menisi samantien vaihtoon jos vaihtoehtoja vain olisi. Onko kaikki "palveluntarjoajat" yhtä hankalia, kokemuksia? Kohta alan olla siinä vaiheessa, että lähden henkilökohtaisesti lähimpään palvelupisteeseen jututtamaan palveluntasosta jonkun kanssa kasvotusten ja varmasti katson että asiakkaita on liikkeessä mahdollisimman paljon. Kait nyt perhana kuukauden sisällä ja useammalla yrityksellä pitäisi saada palvelua. Laitoin tänään(kin) sähköpostia ja nyt liitin pari screenshottia kun heitä puhelimitse tuntunut asia kiinnostavan lainkaan. Eivätkä tunnu uskovan että ongelma on hyvin satunnainen, joku päivä menee ihan hyvin ja saa vaikka kuinka ison tiedoston ladattua koneelle, mutta toinen ääripää on tosiaan että n.30Mt kohdalla yhteys katkeaa. Eniten ehkä asiassa närästää se, että ensimmäisellä valituskerralla he eivät ilmeisesti uskoneet tuota ongelmaa ja lähettivät linkin mistä ladata n.4Gt tiedosto koneelle, joka siis suoraan heidän palvelimellaan. Tämä ei siis onnistunut ja ongelmasta kun kyselin uudestaan ei enää vastausta kuulunut. Ongelma on siis täysin sama kolmella tietokoneella (joissa kaikissa windows ja ubuntu), sekä Ps3:lla. Ps3:lla lievimmin se kun osaa jatkaa latauksia, mutta toki heittää palvelusta välillä pihalle, että tuskin vika on tietokoneissa. Ai niin tuossa viime vai toissa viikolla nettiyhteys ei toiminut kahteen päivään lainkaan vaikka mitä teki. Soitin ja kysyin että miksi noin pitkä katkos ja hetken ihmettelyn jälkeen tuumasivat, että linjan näkyy olevan päällä ja mutta päättivät käynnistää jotain uudelleen ja saman tien modeemi alkoi toimimaan. Kysyin taas, että liittyykö tuo häiriö nyt näihin muihin ongelmiin ja taas mutistiin että asiasta laitetaan viestiä eteenpäin ja yllättäen tästäkään ei ole sen koomin kuulunut mitään.
Eikö tällaisissa tapauksissa yleensä lähetetä mies osoitteeseen, mittamaan linjat tms???
Närästää, närästää kovin paljon.... Olen ollut kärsivällinen ja käyttäytynyt hyvin yhteydenotoissa. Kohta se loppuu.